در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی مطرح کرد

کاظم نظری: هر چه در تئاتر کشور داریم از شهرستان‌هاست

با حضور مسئولان و هنرمندان، سی و دومین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش ایران تئاتر، آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی روز شنبه 12 آذرماه با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، کوروش زارعی دبیر جشنواره بین‌المللی فجر، حسن رونده مسئول هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی، محمدحسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مسئولان استانی و هنرمندان تئاتر استان در مشهد برگزار شد.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «پیشکسوتان عرصه نمایش گنج هستند و من از تمام گروه‌هایی که چراغ تئاتر را روشن نگاه داشتند، تشکر می‌کنم. قطع به‌یقین اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حامی شهرستان‌هاست.»

نظری در اختتامیه سی‌ و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی که در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد، افزود: «علاقه‌مندیم که از تئاتر شهرستان‌ها حمایت کنیم زیرا هر چه در تئاتر کشور داریم از شهرستان‌ها برخاسته است.»

برگزیدگان سی و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی

در این مراسم هیئت داوران متشکل از نصرالله قادری، رضا صابری و رضا حسینی که داوری ۱۱ اثر راه یافته به این رویداد هنری را بر عهده داشتند آرای خود را اعلام کردند.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش پژوهش به آیدا کوهستانی و حورا حق‌شنو اهدا شد. در ادامه از هنرمندان برجسته و شاخص استان تقدیر شد و هیئت داوران از حسن عنایت‌پور، کارگردان نمایش «کرم» و فرشید تمری، نویسنده و مدرس تئاتر تقدیر ویژه به عمل آوردند.

در بخش پوستر و بروشور ساندرا یحیی‌زاده برای طراحی پوستر نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» برگزیده شد و از سروش حیدری برای طراحی پوستر «شاه‌ شکار» تقدیر شد. در بخش موسیقی مهدی حسنی برای نمایش «شاه شکار» و «انتظار با بوی نرگس» برگزیده جشنواره شد. همچنین از هلیا مقدم برای آهنگسازی نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش طراحی نور جایزه برگزیده به محمود کریمی، طراح نور نمایش «آوانتاژ» و «زندانی شماره ۵۷۵» اهدا شد. در بخش طراحی لباس محبوبه سلطانی برای نمایش «بلوار الیزابت» برگزیده جشنواره شد و از سمیرا حرمی، طراح لباس نمایش «12 «unتقدیر شد. همچنین در بخش طراحی صحنه محمدرضا نحوی برای نمایش «پیوند خونی» و شهاب افتخاری برای نمایش «بلوار الیزابت» برگزیده شدند و از سیدمحسن هاشمی، طراح صحنه «انتظار با بوی نرگس» تقدیر شد.

در بخش بازیگر زن پرستش سلطانی برای نمایش «12 «unرتبه نخست را کسب کرد و حکیمه خاکسار، بازیگر نمایش «انتظار با بوی نرگس» و ساندرا یحیی‌زاده برای نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» به صورت مشترک رتبه دوم را کسب کردند. سمانه پرتویی بازیگر «12 «unو نازیلا نوروزی، بازیگر نمایش «بلوار الیزابت» نیز به صورت مشترک حائز رتبه سوم شدند. در این بخش از فاطمه رضاییان بازیگر نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» و رویا داوود بازیگر «آوانتاژ» نیز تقدیر شد.

در بخش بازیگری مرد به صورت مشترک رسول وحدت و امیر قادری، بازیگران نمایش «پیوند خونی» رتبه نخست را کسب کردند، حامد یزدی بازیگر نمایش «شاه‌شکار» و رضا آسیایی بازیگر نمایش «کرم»، به صورت مشترک حائز رتبه دوم شدند و علیرضا بازشاد برای نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» و علی پیماندوست، بازیگر نمایش «مانولین» نیز جایگاه سوم را از آن خود کردند.

در بخش نمایشنامه نویسی، فرانک کریمی برای نمایش «زندانی شماره ۵۷۵»، میلاد کاشانی برای نمایش «بلوار الیزابت» و امیر رستگاه و منصور جهانبخش برای نمایش «12 «unدر جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

در بخش کارگردانی نیز فرانک کریمی، کارگردان نمایش «زندانی شماره ۵۷۵« رتبه نخست، احمد اکبرزاده، کارگردان نمایش «انتظار با بوی نرگس»، رتبه دوم و پویا قصابی، کارگردان نمایش «آوانتاژ» و امیر رستگار، کارگردان «12 «unبه صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند. در این بخش از عبدالحکیم مشورتی، کارگردان نمایش «الهه سنگ» تقدیر ویژه برای نگاه و حفظ حرمت آیینهای بومی صورت گرفت.

همچنین در این مراسم کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان از محمدمهدی تاجیک، بازیگر نوجوان الهه سنگ و مازیار نیکویی و آناهیتا کبیری، بازیگران کودک نمایش کرم تقدیر کرد. شهرداری مشهد نیز از علی پیماندوست، کارگردان و بازیگر مانولین به دلیل نگاه متفاوت به سرزمین تقدیر کرد. حوزه هنری خراسان رضوی نیز از امیر رستگار برای نمایش «12 «unبرای نگاه حماسی آن تقدیر کرد. فرانک کریمی کارگردان و نویسنده نمایش زندانی شماره ۵۷۵ نیز برگزیده جایزه فانوس به انتخاب پیشکسوتان تئاتر شد

 در پایان نمایش‌های »زندانی شماره ۵۷۵»، «انتظار با بوی نرگس» و «12 «unبه عنوان آثار برگزیده سی‌ و‌دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

در مراسم اختتامیه دبیر جشنواره تئاتر استانی برای سال  آینده نیز تعیین شد؛ بر این اساس، محمد جهانپا به‌عنوان دبیر سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی معرفی شد.




مطالب مرتبط

با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

استقبال چشمگیر از جشنواره تئاتر راه ابریشم در سمنان ادامه‌ دارد
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

استقبال چشمگیر از جشنواره تئاتر راه ابریشم در سمنان ادامه‌ دارد

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و حسن رونده مسئول هماهنگی امور استان‌ها اداره کل هنرهای نمایشی امروز (16 دی) با حضور در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان در کنار تماشاگران و علاقمندان هنرهای نمایشی به تماشای آثار خیابانی و صحنه‌ای ...

|

گزارش آیین گشایش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

برگزیدگان چهار بخش «رادیو تئاتر»، «نمایش‌‌های تلویزیونی»، «نمایشنامه نویسی» و «پژوهش» معرفی شدند
گزارش آیین گشایش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

برگزیدگان چهار بخش «رادیو تئاتر»، «نمایش‌‌های تلویزیونی»، «نمایشنامه نویسی» و «پژوهش» معرفی شدند

در آیین گشایش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برگزیدگان چهار بخش «رادیو تئاتر»، «نمایش‌‌های تلویزیونی»، «نمایشنامه نویسی» و «پژوهش»، معرفی شدند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور

همایش علمی جبار باغچه‌بان در مرند برگزار شد
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور

همایش علمی جبار باغچه‌بان در مرند برگزار شد

در حاشیه برگزاری دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان، همایش علمی جبار باغچه‌بان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و استادان عرصه‌های علمی و هنری کشور در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد مرند برگزار شد.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

نظرات کاربران