در حال بارگذاری ...
با انتخاب 3 نمایش برگزیده

سی‌امین جشنواره تئاتر استان اردبیل به ایستگاه پایانی رسید

آیین اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر استانی اردبیل برگزار و ۳ نمایش «پارافریزمارساد با سس فرانسوی»، «بیگانه در خانه» و«کمدی ارتفاعات» به عنوان نمایش‌های برگزیده این جشنواره برای حضور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، آیین اختتامیه سی‌امین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل با حضور مدیران اجرایی، هنرمندان و گروه‌های نمایشی در فرهنگسرای بانوان شهر اردبیل برگزار و با انتخاب هیئت‌داوران متشکل از شهرام نوشیر، ولی لطف‌دوخت و حمیدرضا رستم خانی برگزیدگان این رویداد معرفی شدند.

در این مراسم، هیئت‌داوران در بخش گریم، لوح سپاس و هدیه نقدی ده‌میلیونی خود را به مونا ایمان پور، گریمور نمایش«اینجا همیشه شب است» از شهرستان نیز اهدا کرد و در بخش طراحی صحنه هم، فردین جلالی برای طراحی صحنه نمایش«هیپوفیز» از شهرستان پارس آباد از هیئت‌داوران، لوح سپاس و هدیه نقدی 15 میلیون ریالی جشنواره را دریافت کرد و محمد تقی خسروی و یاشار منوچهری برای طراحی صحنه نمایش های«پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» از خلخال و «بیگانه در خانه» از پارس آباد با دریافت لوح تقدیر و مبلغ ده میلیون ریال موردتقدیر قرار گرفتند. با رای هیئت‌داوران، در بخش طراحی آفیش و بروشور، لوح سپاس و هدیه نقدی 15میلیون ریالی جشنواره به محمد منوچهری برای طراحی بروشور نمایش «بیگانه در خانه» از پارس آباد اهداء شد و مونا ایمان پور برای طراحی بروشور نمایش«اینجا همیشه شب است» از شهرستان نیز، لوح تقدیر و هدیه ده میلیون ریالی جشنواره را به خود اختصاص داد.

در بخش طراحی لباس، مریم یعقوبی، برای طراحی لباس«کمدی ارتفاعات» از شهرستان مشگین شهر، لوح سپاس و هدیه نقدی 15 میلیون ریالی جشنواره را دریافت کرد و مهدی باستان و محمدتقی خسروی، طراحان لباس نمایش«پارافریز مارساد با سس فرانسوی» از شهرستان خلخال با دریافت لوح تقدیر و هدیه نقدی ده میلیون ریالی تقدیر شدند.

در بخش موسیقی، محس باقراوغلو برای موسیقی نمایش«رسم دیار» از خلخال با دریافت لوح سپاس و هدیه 15میلیون ریالی جشنواره به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شد و محمدتقی خسروی، برای انتخاب موسیقی متن نمایش«پارافریز مارساد با سس فرانسوی» از شهرستان خلخال با دریافت لوح تقدیر و هدیه ده میلیون ریالی موردتقدیر قرار گرفت.

در بخش طراحی نور، هیئت‌داوران نورپردازی هیچ نمایشی را به عنوان برگزیده اعلام نکرد و لوح تقدیر و هدیه نقدی ده میلیون ریالی خود را به آیدین آقاجانی برای طراحی نور نمایش«32این ماه ساعت 25» از شهرستان مشگین شهر اهدا کرد.

در بخش بازیگری زن، نسرین هوشیار برای بازی در نمایش«بیگانه در خانه» از پارس آباد با دریافت دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی 30میلیون ریالی به عنوان بهترین بازیگر زن معرفی شد و سارا فرج‌پور و رقیه نوری برای بازی در نمایش «پارافریز مارساد با سس فرانسوی» از شهرستان خلخال با دریافت لوح سپاس و هدایای نقدی 20 و 15 میلیون ریالی، رتبه‌های دوم و سوم بازیگری زن را به خود اختصاص دادند. خدیجه دهقان برای بازی در نمایش«هیپوفیز» از پارس آباد، لوح تقدیر و هدیه نقدی ده میلیون ریالی را دریافت کرد و ضمن تشکر از بازی کودک خردسال، آیلار مهدی فر در نمایش«کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر، زهرا خلیلی بازیگر کودک نمایش«پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» موفق به دریافت لوح تقدیر و هدیه مبلغ 5 میلیون ریالی شد.

در بخش بازیگری مرد، هیئت‌داوران، با اعلام اینکه انتخاب برای رتبه اول ندارد، لوح سپاس و جایزه نقدی 20میلیون ریالی خود را به وحید مؤمنی فر برای بازی در نمایش«کمدی ارتفاعات» از شهرستان مشگین شهر اعطا کرد و با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی 15میلیونی جشنواره، فرید محسن بقایی بازیگر نمایش «هیپوفیز» از پارس آباد و محمدعلی بزرگی بازیگر نمایش«پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» از شهرستان خلخال را مشترکا"به عنوان بازیگران سوم جشنواره معرفی کرد. در این بخش همچنین، لوح تقدیر و هدیه نقدی ده میلیون ریالی جشنواره به علی داودی برای بازی در نمایش«کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر و حمیدرضا یعقوب‌پور برای بازی در نمایش «پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» از خلخال اهدا شد. در بخش بازیگری مرد، امیرعلی عالش‌زاده، بازیگر پیشکسوت تئاتر پارس آباد با دریافت لوح تقدیر و هدیه نقدی ده میلیون ریالی موردتقدیر هیئت‌داوران قرار گرفت.

در بخش نمایشنامه‌نویسی هم هیئت‌داوران با احترام به نویسندگان غیر بومی و با قدردانی از امید طاهری نویسنده نمایش«کمدی ارتفاعات»، با هدف حمایت از نویسندگان بومی با اهدای لوح تقدیر و جایزه 10میلیون ریالی خود بدون اولویت به عارف مهتاب برای نگارش«بیگانه در خانه» از پارس آباد، امید محمدلو برای نگارش« این ماه ساعت 25» از مشگین شهر، مجید برجعلی زاده برای نگارش «اینجا همیشه شب است» از نیز و محمد تقی خسروی برای نگارش «پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» از خلخال تقدیر کرد.

در بخش کارگردانی هم دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه 40میلیون ریالی جشنواره به محمد تقی خسروی کارگردان نمایش« پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» از خلخال اهدا شد و لوح سپاس رتبه دوم به همراه هدیه نقدی 30میلیون ریالی به یاشار منوچهری برای کارگردانی نمایش«بیگانه در خانه» از پارس آباد تعلق یافت. در همین بخش، فرید معتمدی خیاوی با دریافت لوح سپاس و هدیه نقدی 20 میلیون ریالی برای کارگردانی نمایش«کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر رتبه سوم کارگردانی را به خود اختصاص داد و هومن روحی و محس بقایی هم برای کارگردانی نمایش «هیپوفیز» از پارس آباد موفق به دریافت لوح تقدیر و هدیه نقدی ده میلیون ریالی جشنواره شدند.

نمایش های برگزیده:

هیئت‌داوران پس از مشاهده 12 اثر نمایشی از 6 شهرستان استان اردبیل و پس از بحث و بررسی‌های لازم و بر اساس پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شورای اجرایی جشنواره و تأیید اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 3 نمایش «پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» به کارگردانی محمد تقی خسروی از خلخال، «بیگانه در خانه» به کارگردانی یاشار منوچهری از پارس آباد و « کمدی ارتفاعات» به کارگردانی فرید معتمدی از مشگین شهر را مشروط به رعایت نکات مد نظر به عنوان آثار برگزیده این جشنواره برای حضور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

«این جا همیشه شب است» از نیر، «رحمت» از گرمی، «دن کیشوت» از بیله‌سوار، «هیپوفیز» از پارس‌آباد، «آخرین نامه» از پارس‌آباد، «بیگانه در خانه» از پارس‌آباد، «برای کلاه آهنی‌ها» از مشکین‌شهر، «کمدی ارتفاعات» از مشکین‌شهر، «32 ماه ساعت ۲۵» از مشکین‌شهر، «زندگی یخی» از خلخال، «رسم دیار» از خلخال و «پارافریز ماراساد با سس فرانسوی» از خلخال عناوین نمایش‌های شرکت‌کننده در سی‌امین جشنواره استانی اردبیل تئاتر بودند.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است
مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که همزمان با یوم‌الله 22 بهمن به شهرهای مرزی استان اردبیل و پارس‌آباد و بیله سوار سفر کرده بود، در این سفر با مسئولان و هنرمندان استانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها
گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها

ابراهیم عادل‌نیا، نویسنده و کارگردان نمایش «اخته» که به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش صحنه‌ای به جشنواره مناطق کشور راه‌پیدا کرده‌ است، با اشاره به برگزاری منظم و باشکوه جشنواره تئاتر استانی، احیای دوباره جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و تاثیر و نقش آن ...

|

داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است
داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است

داریوش مؤدبیان، پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر، نکوداشت نامداران عرصه فرهنگ و هنر توسط صندوق اعتباری هنر را فرصت مغتنمی برای آشنایی، معرفی و ایجاد ارتباطات عمیق میان پیشکسوتان هنرمند و نسل جوان دانست.

|

دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید
دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید

 اکبر صادقی، دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران، با اعلام اینکه 26 اثر در بخش صحنه‌ای و 17 اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره رسیده‌اند، اسامی نمایش‌های متقاضی حضور در این رویداد تئاتری را اعلام کرد.

|

با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد
با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد

علی نصیریان و داریوش مودبیان که برای حضور در همایش تجلیل از 30 نامدار فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانه‌ای، میهمان هنرمندان و مردم فرهنگ‌دوست استان اردبیل بودند، با حضور در نشست انتقال تجربه که در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد، با تأکید بر نقش و جایگاه تئاتر در ...

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

نظرات کاربران