در حال بارگذاری ...
نویسنده و کارگردان «هتل ریتاج» عنوان کرد

حمید حرا: با هر تفکر، ایده و حرفه‌ای باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم

حمید حرا، نویسنده و کارگردان نمایش «هتل ریتاج» با بیان اینکه این اثر روایتی از مفقود شدن کالایی واقعی و گران قیمت است که ارزش مادی و معنوی دارد، با اشاره به شرایط کنونی جامعه گفت با هر تفکر، ایده و حرفه‌ای باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، حمید حرا، نویسنده و کارگردان نمایش «هتل ریتاج» است که از 25 آذر ساعت 19 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

حرا درباره داستان این نمایش می‌گوید: «داستان این نمایش درباره گم شدن کالایی قیمتی‌ است که در هتل ریتاج مفقود می‌شود. در این هتل مهمانانی از همه ملیت‌ها حضور دارند و نسبت به گم شدن این شیء واکنش‌های متفاوتی دارند.»

نویسنده این نمایش درباره نگارش نمایشنامه ادامه می‌دهد: «نگارش این نمایش حدود چهار ماه است که انجام شده و بازنویسی آن با گروه نویسندگان انجام شده است. شیء گمشده این نمایش واقعی است و ارزش مادی و معنوی دارد.»

حمید حرا می‌افزاید: «من برای سفر در هتلی اقامت داشتم که براساس اتفاقاتی که در آنجا شکل گرفت، ایده این نمایشنامه به ذهنم رسید.»

او با اشاره به تمرین‌های این اثر می‌گوید: «تمرین‌های این اثر از  حدود دو ماه پیش آغاز شد و از 25 آذر روی صحنه خواهیم رفت.»

کارگردان «هتل ریتاج» با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ادامه می‌دهد: «متاسفانه شرایط کنونی جامعه حالتی بلاتکلیف ایجاد کرده است. این مسئله، مشکلاتی را در مسیر پیشبرد کار ما نیز ایجاد کرد؛ با این وجود ما با تلاش گروهی اعضای نمایش، برای اجرا آماده شدیم و با همراهی حدود 70 نفر قرار است تا از جمعه 25 آذر روی صحنه برویم.»

این نویسنده و کارگردان ادامه می‌دهد: «ایران برای ما است و قطعا باید فعالیت‌های‌مان را در این کشور انجام دهیم، با هر تفکر، ایده و هر حرفه‌ای باید در وطن خودمان تلاش کنیم. ما باید با احترام به اعتقادات افراد در کنار هم زندگی کنیم تا ایرانی آباد و سربلند داشته باشیم. هنرمندان نیز باید برای سربلندی ایران تلاش کنند و منعکس کننده افکار جامعه باشند. قطعا آن‌ها باید درد و دل و حرف مردم را در صحنه تئاتر بگویند و برای پیدا کردن راه حل تلاش کنند.»

حمید حرا در پایان با اشاره به نمایش قبلی خود که سال گذشته در ایام فاطمیه در تالار اصلی تئاتر شهر اجرا شد، می‌گوید: «نمایش «تا اشکستان» یک کار بافضای تاریخی بود و نمایش «هتل ریتاج» اثری معاصر است و با رفت و برگشت به تاریخ گذشته و جدید اجرا خواهد شد.»

در این اثر نمایشی که از طی روزهای بیست و پنجم آذر تا ششم دی‌ماه روی صحنه خواهد رفت (به ترتیب الفبا) اشکان اردستاتی، سیروس اسنقی، مرتضی اصغری، مسعود اصغری، محسن افشار، مهدی بیابانی، مهدی جواهرپور، پیمان خراسانی، سیدعلی زاهدی، سیدامیرحسین سکاکی، علیرضا شمایی، رضا طهماسبی، علیرضا عمرانی، امیرحسین نیک‌پنجه، محمدامین نیک‌پنجه، سید محمدمهدی هاشمی‌دانا به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

علیرضا عمرانی (بازیگردان)، محمدامین نیک‌پنجه (دستیار اول کارگردان)، علیرضا شمایی (دستیار دوم کارگردان)، سید امیرحسین سکاکی (منشی صحنه)، رضا حجارزاده (مدیر صحنه) نیز گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

فرزاد معافی (طراح صحنه)، امیر ترحمی (طراح نور)، علی افسری (طراح و تنظیم صدا)، بهمن صنیعی (طراح گریم)، بهادر فاضل و علی علیایی‌نژاد (طراحان حرکت) هم گروه طراحان این اثر نمایشی هستند.

مهدی حاج‌محمودعطار (مدیر تولید)، سیدسعید شیخ‌الاسلامی (مدیرروابط عمومی)، سیدمسعود بلوریان (مدیررسانه)، سعید ظهیری (مدیر پشتیبانی)، علیرضا عمرانی (گروه نگارش) اعضای گروه تولید نمایش «هتل ریتاج» را  تشکیل می‌دهند.

در گروه حرکت نیز (به ترتیب الفبا) رضا آزادی، محمد اکبری، مهدی امانلو، سید محمدمهدی پورمحسنی، علی پورمراد، مسعود جلالی، علی راستگو، صدرا رضاقلی، محمدصالح عبدالملکی، منصور فخرایی، وحید قنبری، امیرمحمد کلانتری، میلاد نظیفی، پارسا وزیری، علی یوسف پورسقایی حضور دارند.

در توضیح این نمایش آمده است: «ریتاج نام هتل کوچکی است که پذیرای مسافران مسلمان از کشورهای مختلف است. مسافرانی که برای زیارت رسول خدا(ص)، به مدینه آمده‌اند. یک خانواده ایرانی، دو دانشجو از فرانسه، یک نفر از انگلستان و چند نفر از اهالی عربستان در این هتل اقامت دارند. ناگهان محسن سراسیمه به لابی هتل می‌آید و با صدای بلند اعتراض می‌کند که یک شیء گران‌قیمت از اتاق آن‌ها سرقت شده است...»

نمایش «هتل ریتاج» از تاریخ یادشده هر روز ساعت 19 به مدت‌زمان 90 دقیقه و قیمت بلیت 25 هزار تومان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی طی روزهای جمعه 25 آذرماه تا ششم دی‌ماه میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود. همچنین قرار است نمایش «هتل ریتاج» در برخی روزها در دو نوبت در ساعت‌های 16 و 19 و نیز روزهای شنبه با یک اجرای ویژه ساعت 19 روی صحنه برود.

گفت‌وگو: علی کیهانی




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

گفت‌وگو با دبیر جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توان‌یاب احتیاج دارد
گفت‌وگو با دبیر جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توان‌یاب احتیاج دارد

دبیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به توانمندی بالای هنرمندان توان‌یاب، می‌گوید افراد دچار معلولیت، با حضور قدرتمند در این جشنواره، می‌توانند مهارت‌ها و توانمندی‌های بالای خودشان را به نمایش بگذارند و اعلام کنند که اجتماع به حضور و افکار و اندیشه‌های آن‌ها ...

|

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

کاظم نظری: تئاتر شهر، مهم‌ترین سالن زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی، هفتم بهمن 1402 هم‌زمان با میزبانی از آثار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر و در همراهی باشکوه هنرمندان و تماشاگران فهیم و ...

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

نظرات کاربران