در حال بارگذاری ...
انتشارات سروش روانه کتابفروشی‌ها کرد

انتشار چاپ پنجم دوره دوجلدی کتاب «تاریخ تئاتر سیاسی»

چاپ پنجم دوره دوجلدی کتاب «تاریخ تئاتر سیاسی» از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایران تئاتر، چاپ پنجم دوره دوجلدی کتاب «تاریخ تئاتر سیاسی» تألیف زیگفرید ملشینگر، ترجمه سعید فرهودی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

زیگفرید ملشینگر (1906 _1988) نویسنده، روزنامه‌نگار و ناشر آلمانی، حدود نیمی از عمر خود را در راه هنر تئاتر سپری کرد و از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: سرپرستی تئاتر مشهور شهر وین، مسئولیت بخش ادبی و هنری روزنامه اشتوتگارت، استادی تئوری تئاتر در مدرسه عالی هنر شهر اشتوتگارت.

ملشینگر رابطه تئاتر و سیاست را که تاریخی دراز دارد، در این کتاب با استادی و به طرزی عالمانه در ترازوی نقد و داوری گذاشته است. این اثر چنان فنی و تخصصی است که خواننده برای درک مطالب آن باید معلومات زیادی در رابطه با تاریخ و هنر تئاتر داشته باشد.

ترجمه کتاب به‌رغم زبان پیچیده متن اصلی بسیار روان است. تاریخ تئاتر سیاسی را زیگفرید ملشینگر آلمانی در دو جلد به رشته تحریر کشیده است؛ جلد اول از آغاز تقریباً پانصد سال قبل از میلاد تا قرن هجدهم میلادی و جلد دوم از قرن هجدهم تا دوران معاصر است.

چاپ پنجم این کتاب در 308 و 252 صفحه رقعی، شمارگان 500 نسخه و باقیمت دوره دوجلدی 185هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت سروشwww.soroushpub.com برای تهیه کتاب اقدام کنند.




مطالب مرتبط

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

کتاب «صحنه عشق من است» که به زندگی و فعالیت‌های ادنا زینلیان هنرمند و مدرس تئاتر در حوزه طراحی لباس می‌پردازد به‌زودی منتشر خواهد شد.

|

گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار
گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار

مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»می‌گوید نسلی که الان تئاتر کار می‌کند شاید هیچ‌وقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که به رشد و اعتلای این عرصه کمک کرده‌اند، خوب بشناسد و حتی با سبک کارشان آشنا شود؛ بنابراین تلاش کردم با بررسی و ...

|

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به‌منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقا سطح کیفی این‌گونه نمایش سنتی ایرانیف مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تمدید کرد.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نظرات کاربران