در حال بارگذاری ...
با حضور در گلزار شهدا و دیدار با نماینده ولی‌فقیه

آیین آغازین سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق برگزار شد

مراسم افتتاح رسمی مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با حضور هنرمندان، دست‌اندرکاران و مقامات استانی با حضور در گلزار شهدای بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) با حضور هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره و برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران این رخداد و همچنین مقامات استانی در گلزار شهدای بوشهر و ادای احترام و نثار گل به مقام شامخ شهیدان، رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

سردار عبدالرضا دشتی جانشین فرمانده سپاه استان بوشهر در این مراسم در سخنان کوتاهی با خیرمقدم به هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره سودای عشق و تقدیر از برگزارکنندگان گفت: «استان بوشهر با توجه به موقعیت تاریخی در حوزه مقاومت از دیرباز تاکنون بوشهر تبدیل به دارالحماسه کشور شده است.»

دشتی با اشاره به فعالیت‌های گوناگون صورت‌گرفته در حوزه‌های مختلف صنایع دریایی نظامی و صادراتی نفتی استان، گفت: «این پیشرفت‌ها و دستاوردها بستر مناسبی را به وجود آورده تا هنرمندان حوزه‌های مختلف به‌ویژه تئاتر بتوانند از آن استفاده کرده و قدرت کشور عزیزمان را در قالب‌های مختلف آثار هنری مطرح کنند.»

او همچنین توجه به هنرمندان جوان و ظرفیت‌سازی در حوزه هنر برای کشف و استعدادهای نهفته در این حوزه و معرفی به جامعه هنری کشور را از فعالیت‌های اصلی بسیج هنرمندان دانست.

اجرای مراسم آیینی و موسیقی حماسی و سنتی از دیگر بخش‌های آیین آغازین جشنواره سودای عشق بود.

آیت اله صفایی بوشهری: تئاتر در هندسه و فضای کلی هنر نقش ویژه و اثرگذاری دارد

جمعی از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق با همراهی هنرمندان حاضر در جشنواره با آیت اله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بوشهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار سردار عبدالرضا دشتی جانشین فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر، جواد جمیری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور و سعید نجفیان دبیر جشنواره سیزدهم گزارش کاملی را از روند و فعالیت‌های انجام‌شده در جشنواره ارائه کردند.

در ادامه آیت‌الله صفایی‌بوشهری ضمن خیرمقدم به هنرمندان و حاضران در نشست گفت: «هنر زیباترین و مؤثرترین شیوه داده‌ها و داشته‌ها به جامعه مخاطب است. هنر مقوله‌ای مقدس است. چون خداوند آن را به انسان عنایت کرده و از همین رو محصولات و آثار هنری بیشترین اثرگذاری را بر جامعه مخاطب دارد.»

امام‌جمعه با اشاره به برخی ویژگی‌های ارزشمند تئاتر گفت: «زمانی که میدان در عرصه هنر به هنرهای نمایشی رسید تئاتر جایگاه ویژه‌ای را کسب کرد. چراکه تئاتر در بین هنرهای نمایشی زنده‌ترین است، بدون هیچ تکلفی و همین مردمی بودنش آن را واجد جایگاه ویژه‌ای کرده است؛ بنابراین تئاتر در فضا و هندسه هنر نقش ویژه‌ای دارد.»

او ادامه داد: «زمانی که سران جوامع در تاریخ، ارزش هنر و تئاتر را درک کردند و به جذاب بودن محصولات هنری پی بردند به دنبال در اختیار گرفتن هنر به سود خود بودند تا از این مؤلفه قدرت به سود خود استفاده کنند. امروزه‌روز نیز جهان استکبار به‌شدت در پی مصادره کردن هنر به سود خویش و به استضعاف کشاندن جهان بشری و مدیریت ادراکی و معرفت‌شناختی جوامع به سود خویش است.»

امام‌جمعه بوشهر افزود: «آزادی هنر از اسارت سرمایه‌داری جهان استکباری یکی از فعالیت‌های مهمی است که می‌بایست در دستور کار هنرمندان کشورهای مستقل و آزادیخواه به‌ویژه کشورهای حوزه محور مقاومت قرار گیرد. پرداختن به تولیداتی که بتواند در برابر خواسته‌ها و اهداف جهان استکبار و صهیونیسم که نگاه ابزاری است بایستد و با آن مقابله کند و هنر را در جایگاه متعالی و والای خود حفظ کند.»

مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) از امروز (دوشنبه ۲۸ آذر) با حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از ۲۱ استان کشور در بوشهر آغاز شد.




مطالب مرتبط

محمود سالاری در آیین افتتاحیه جشنواره شبستان گفت

تئاتر مسجدی، ریشه و مبنای قرآنی دارد
محمود سالاری در آیین افتتاحیه جشنواره شبستان گفت

تئاتر مسجدی، ریشه و مبنای قرآنی دارد

محمود سالاری، در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان تاکید کرد تئاتر مسجدی، ریشه و مبنای قرآنی دارد و از این طریق، هنرهای قدسی از مساجد به سطح جامعه راه خواهند یافت.

|

مراسم بدرقه هنرمندان یونانی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

نیکولاس تومبروس: در برابر هنرمندان ایرانی کوچک هستیم
مراسم بدرقه هنرمندان یونانی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

نیکولاس تومبروس: در برابر هنرمندان ایرانی کوچک هستیم

نیکولاس تومبروس، کارگردان یونانی حاضر در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، اعلام کرد هیچگاه تماشاگران و مردم یزد و اردکان را فراموش نخواهد کرد و خودش را دربرابر هنرمندان ایرانی کوچک می‌بیند.

|

توجه ویژه به نوجوانان در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

آغاز دو کارگاه آموزشی داوود کیانیان با حضور نوجوانان
توجه ویژه به نوجوانان در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

آغاز دو کارگاه آموزشی داوود کیانیان با حضور نوجوانان

همزمان با اولین روز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کارگاه‌های «نمایشنامه نویسی ویژه نوجوان» و «آشنایی با کاربرد تئاتر در زندگی» با حضور داوود کیانیان در شهر اردکان یزد برگزار شد.

|

در گفت‌وگو با دو عروسک‌گردان نمایش «آیینه» مطرح شد

شگفت‌زدگی یونانی‌ها از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
در گفت‌وگو با دو عروسک‌گردان نمایش «آیینه» مطرح شد

شگفت‌زدگی یونانی‌ها از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

الینا پانایوتو و نیکولاس تومبروس دو هنرمند یونانی حاضر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان می‌گویند از برگزاری و حضور مخاطبانی از طیف کودک، نوجوان و بزرگسال در شهر اردکان شگفت‌زده شده‌اند.

|

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نظرات کاربران