در حال بارگذاری ...

بازخوانی یک اثر از محمد چرم‌شیر در شهرکرد

نمایشنامه "یک بوته گل برای لیلا " نوشته‌ محمد چرم‌شیر و کارگردانی امید مردانی بروجنی در نگارخانه سوره شهرکرد بازخوانی شد.

‌به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، جلسات نمایشنامه‌خوانی در راستای ترغیب و توجه بیشتر به متون نمایشی برگزار شده و آثاری که کارکردن روی آن‌ها برای هنرمندان تئاتر به یک آروز تبدیل می‌شود، در این نشست‌ها مورد بازخوانی قرار می‌گیرد.
‌‌محمدرضا سمیع‌‌ در این نشست افزود: آثار ناتورالیستی در ایران بیشتر جنبه ادبیات قهوه خانه‌ای دارند و در نمایشنامه"یک بوته گل برای لیلا" نیز این نوع ادبیات مشهود است.
وی‌ هدف از برگزاری این جلسات را ایجاد بستری مناسب برای خواندن و به نقد کشیدن برخی از نمایشنامه‌های بزرگ ایران و جهان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حوزه هنری امکانات سخت‌افزاری برای اجرای تئاتر ندارد و با وجود انگیزه زیاد هنرمندان برای فعالیت، استفاده بهینه از امکانات موجود را ضروری می‌داند.‏
به گفته وی با نگاه درست سیاست مداران به مقوله فرهنگ و هنر و قرار دادن امکانات و بودجه لازم در اختیار هنرمندان رشته تئاتر امید آن می‌رود در آینده نه چندان دور به تئاتری فاخر و بی‌بدیع دست ‌یابیم.
نمایش‌"یک بوته گل برای لیلا‌" سال 1374 توسط محمد چرم‌شیر نوشته شده و نشر جهاد دانشگاهی در سال 1378 این نمایش را به چاپ رسانده است‌. "یک بوته گل برای لیلا" توسط امید مردانی و کبرا وکیلی در نگارخانه سوره اجرا شد‌.
 گفتنی است جلسات نمایشنامه‌خوانی‌ حوزه هنری دوشنبه هر هفته ساعت 17 در نگارخانه سوره شهرکرد برپا می‌شود.