در حال بارگذاری ...
به همت انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر

آیین بزرگداشت زنده‌یاد شهریار تیمورپور، در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد

آیین بزرگداشت زنده‌یاد شهریار تیمورپور، هنرمندِ گریمور و نقاش، فردا (جمعه ۲۳ دی) در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تئاتر شهر، آیین بزرگداشت مرحوم شهریار تیمورپور، از هنرمندان فقید عرصه چهره‌پردازی تئاتر ایران، به همراه مراسم افتتاحیه گالری فروش آثار نقاشی این هنرمند، از ساعت 14 تا 19 روز جمعه بیست‌وسوم دی در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. 

این مراسم به همت انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر ایران، گروه طراحان «رویای هنر»، همکاری بیتال عالی مهر و تعدادی دیگر از دوستان و همراهان شهریار تیمورپور میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

شهریار تیمورپور از طراحان پیشکسوت چهره‌پردازی تئاتر ایران و یکی از همکاران سابق واحد گریم تئاتر شهر، عصر روز سه‌شنبه بیست و یکم دی بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری دارفانی را وداع گفت.

این هنرمند پیشکسوت به دلیل عوارض ناشی از بیماری کووید ۱۹ و نارسایی ریه، مدت‌ زیادی تحت نظر تیم پزشکی بود.

زنده‌یاد شهریار تیمورپور در سال ۱۳۳۸ در شهرستان بجنورد به دنیا آمد. این هنرمند پس از طی دوران مقدماتی تحصیلی وارد دانشکده هنرهای زیبای تهران شد و مدرک کارشناسی نقاشی خود را دریافت کرد.

او علاوه بر فعالیت در عرصه نقاشی به صورت حرفه‌ای، در حوزه طراحی گریم و چهره‌پردازی نیز مهارت داشت و طی این سال‌ها علاوه بر حضور در مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج به عنوان گریمور، در بسیاری از حوزه‌های مختلف تلویزیون، سینما و تئاتر حضوری فعال داشت.

زیباترین آثار این هنرمند با تکنیک انتزاعی آب و مرکب، مجموعه دلقک‌هایی را به تصویر کشیده بودند که برآمده از ذهن خلاق او بود.




مطالب مرتبط

در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود
در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود

احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» که به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت یلدا مطابق همه آن چیزی بوده که در فرهنگ ایران بوده است و آن این‌که تاریکی به‌روشنی رسیده؛ شب به‌روز ختم شده و امید در پس ناامیدی متولد ...

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

نظرات کاربران