در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر مطرح کرد

سیدسروش پیمبری: مخاطب رادیو و رادیوتئاتر بیشتر از تلویزیون شده است

سیدسروش پیمبری کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر می‌گوید رادیو خصوصا رادیوتئاتر این روزها بیشتر از تلویزیون مخاطب دارد؛ چون رادیو احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری با مخاطب برقرار می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر، بخش رادیوتئاتر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از امروز (25 دی) در تماشاخانه مهر حوزه هنری کار خود را آغاز خواهد کرد.

با سیدسروش پیمبری کارگردان حاضر که از استان کرمانشاه با اجرای رادیویی «دست انداز» در بخش رادیو تئاتر جشنوار تئاتر فجر شرکت کرده است، به گفت‌وگو پرداختیم.

سروش پیمبری درباره درونمایه اجرای رادیویی خود گفت: «داستان این نمایش رادیویی درباره پسری است که لکنت زبان دارد و با دختری که دوستش دارد برای اولین بار می‌خواهد دیدار داشته باشد.»

او ادامه داد: «پسر بسیار نگران است، چون همیشه در فضای مجازی با او در ارتباط بوده است و دختر نمی‌داند پسر لکنت دارد. تصور پسر این است که ممکن است طرد شود.»

پیمبری در مورد اولین تجربه شرکت در بخش رادیوتئاتر فجر چهل و یکم توضیح داد: «من 14 دوره در جشنواره تئاتر فجر در بخش صحنه‌ای حضور داشته‌ام و امسال اولین دوره است که در بخش رادیوتئاتر فجر حضور دارم.»

این هنرمند کرمانشاهی ادامه داد: «مشکلات زیادی سر راه ما هنرمندان قرار می‌گیرد ولی عشق داشتن به کار و هنر این راه را برای ما آسان می‌کند؛ مسئله‌ای که ذهن من و گروهم را بسیار درگیر خود کرده است زمان تحویل گرفتن محل اجراست. سالن اجرا باید چندین ساعت زودتر به گروه اجرایی تحویل داده شود تا هنرمند با آن سالن ارتباط گیرد و تمرین کند، اما ظاهرا این مسئله‌ای است که حل نمی‌شود.»

کارگردان نمایش رادیویی «دست انداز» همچنین گفت: «رادیو خصوصا بخش رادیوتئاتر این روزها بیشتر از تلویزیون مخاطب دارد؛ چون رادیو احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری با مخاطب برقرار می‌کند.»

او ادامه داد: «رادیوتئاتر تلفیقی از تئاتر و نمایش رادیویی است. کارگردانان رادیوتئاتر باید ویژگی‌های کار صحنه‌ای، ارتباط با بازیگران، میزانسن و متون رادیویی را بشناسند.»

پیمبری عنوان کرد: «رادیوتئاتر دست‌کمی از یک تئاتر صحنه‌ای ندارد و من مطمئنم بینندگان و شنوندگان بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر، از این بخش استقبال می‌کنند.»

این هنرمند رادیو درباره ویژگی همکاران و دوستان رادیویی خود در کرمانشاه گفت: «استان کرمانشاه شهری هنرپرور است، خصوصا هنرهای نمایشی و تئاتر ما پیشکسوتان زیادی داریم. رادیوتئاتر کرمانشاه هم به همت هنرمندان استانی در کشور حرفی برای گفتن دارد و خوشحالم که نماینده کرمانشاه در بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر هستم.»

در این نمایش رادیویی سیدسروش پیمبری، فرزانه رنجبری، رکسانا ذوقی، یلدا محمدی، سجاد شیرزادی ایفای نقش می‌کنند.

سهیلا رمیم (نویسنده و تهیه‌کننده)، ملینا‌سادات پیمبری (افکتور)، یونس جباریان (صدابردار و موسیقی زنده)، احمد پورمخبر (سرپرست گروه) دیگر عوامل این اجرای رادیویی هستند.

بخش رادیو تئاتر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 25 تا 30 دی‌ در تماشاخانه مهر برگزار خواهد شد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی همزمان با ایام جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن 1401 برگزار می شود.

جدول اجراهای رادیو تئاتر جشنواره تئاتر فجر




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی

جلسه دهم نقد آثار صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنه‌ای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است
گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است

پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، می‌گوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است

ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «نشخوار» می‌گوید این نمایش نگرشی فلسفی به سبک زندگی امروز جامعه جهانی دارد و به نوعی هشدار به این شیوه زندگی می‌دهد.

|

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است

سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمی‌دارد، می‌گوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوه‌های نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.

|

نظرات کاربران