در حال بارگذاری ...
رادمهر، کارگردان حاضر در بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر:

«اسپویلر»، نقد معضلات اجتماعی فضای مجازی است

کارگردان حاضر در بخش رادیو تئاتر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در مورد نمایش خود در مهم ترین رویداد تئاتری کشور گفت «اسپویلر» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی به مضرات و معضلات فضای مجازی و اینستاگرام بر زندگی زوجین است.

به گزارش ایران تئاتر، «اسپویلر» به کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان، روز چهارشنبه (۲۸ دی‌) در بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر اجرا شد و به رقابت با دیگر آثار این بخش پرداخت.

‌رادمهر، کارگردان این نمایش در مورد تازه‌ترین تولید رادیویی خود گفت: «نمایش رادیویی «اسپویلر» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی به مضرات و معضلات فضای مجازی و اینستاگرام بر زندگی زوجین است.»

رادمهر افزود: «اهمیت این موضوع و ضربه هایی که فضای مجازی ضمن امکاناتی که می‌دهد ما را بر آن داشت تا این کار را تولید کنیم و به آن بپردازیم.»

او ادامه داد: «داستان حول محور زندگی زن و شوهری می‌گذرد که در اثر مواجهه با همین فضای مجازی دچار مشکلاتی می‌شوند و زندگی‌شان دستخوش تغییراتی ناخواسته قرار می‌گیرد.»

این کارگردان در مورد بخش رادیو تئاتر و نیازهای آن گفت: «رادیو تئاتر و تولیدات آن به امکاناتی نیاز دارد که مستلزم حمایت‌های سازمانی است. ما در استان اصفهان از حمایت‌های لازم برخوردار نبودیم و ما از اساسی‌ترین ابزار تولید رادیو تئاتر که میکروفن است محروم بودیم. این در حالی است که حمایت از تولیدات هنری به پویایی جامعه کمک می‌کند و باید در دستور کار و اولویت‌های مسئولین ما قرار گیرد.»

او افزود: «نگاه و وسعت دید مدیران فرهنگی استان‌ها می‌تواند به ارتقای سطح فرهنگی و هنری آن استان و در نتیجه افزایش نشاط مردمی شود. اگر مدیران فرهنگی هنرمندان را یاری کنند می‌توانند به راحتی موجب کمال، رشد و شکوفایی جامعه مردمی خود شوند. این در حالی است که برخی مدیران فرهنگی به دنبال اعمال سلیقه‌های شخصی و بی‌توجه به دانش و اندیشه‌های هنری هنرمند هستند که کار را برای ما دشوار می‌کند.»

رادمهر در راستای همین موضوع ادامه داد: «اگر فضای مجازی، اینستاگرام و معظلات آن دغدغه گروه هنری ما نبود و تنها حاصل تحمیل و خواسته شخصی برخی مسئولین فرهنگی بود، هیچگاه به تولید اثری ماندگار ختم نمی‌شد و حتی به جشنواره هم راه نمی‌یافت. پس نمی‌توان با اعمال سلیقه‌های شخصی برخی مدیران، تولید هنری سازنده‌ای داشت.»

او در ادامه در پیشنهادی به مدیران جشنواره گفت: «جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر نسبت به ادوار اخیر با کیفیت و مدیریت بهتری در حال برگزاری است و باید قدردان زحمات عوامل آن بود اما بی شک همیشه کاستی‌هایی هست که می‌توان با کمی برنامه‌ریزی بیشتر آنها را برطرف کرد.»

این هنرمند اهل اصفهان افزود: «رسیدگی‌ها و پیگیری‌های امین رهبر به عنوان مدیر بخش رادیو تئاتر جشنواره به همراه کورش زارعی دبیر جشنواره ستودنی است و نشان از برپایی رویدادی درخور هنرهای نمایشی کشور دارد.»

رادمهر در پایان گفت: «لازم است تا مدیران جشنواره توجه بیشتری به بخش رادیو تئاتر داشته باشند چرا که منابع مالی آن نسبت به دیگر بخش‌های جشنواره کمتر است. همچنین بخش رادیو تئاتر می‌توانست همزمان در دو سالن برگزار شود تا گروه‌های اجرا کننده با آرامش بیشتری به اجرای نمایش خود بپردازند. چرا که فاصله زمانی میان دو اجرا در یک سالن برای آماده‌سازی گروه اجرایی کم و برای مخاطبی که باید در انتظار اجرای بعدی باشد زیاد است.»

بخش رادیوتئاتر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با داوری حمید منوچهری، محسن سوهانی و نورالدین جوادیان از ۲۵ تا ۳۰ دی‌ در تماشاخانه مهر حوزه هنری در حال برگزاری است. 




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«سووشون»؛ روایتی از حضور متفقین در ایران
در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«سووشون»؛ روایتی از حضور متفقین در ایران

آرش جمال‌الدینی کارگردان رادیوتئاتر «سووشون»، این نمایش را روایتی از حضور متفقین و حال و هوای ضد استعماری حاکم بر ایران آن دوره، دانست که اهمیت ایران و خون های ریخته شده در راه استقلال کشور، مایه‌های دراماتیکی را به آن بخشیده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی

جلسه دهم نقد آثار صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنه‌ای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است
گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است

پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، می‌گوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است

ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «نشخوار» می‌گوید این نمایش نگرشی فلسفی به سبک زندگی امروز جامعه جهانی دارد و به نوعی هشدار به این شیوه زندگی می‌دهد.

|

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

نظرات کاربران