در حال بارگذاری ...

خوانش و تحلیل نمایشنامه ”میهمان ناخوانده” اشمیت در شهرکرد

نمایشنامه خوانی "میهمان ناخوانده "اثر اریک امانوئل اشمیت دوشنبه ۱۵ تیر به کارگردانی ‌مهدی جعفری ‌و همکاری ‌مریم مرادیان‌، ‌فرشید بزرگ‌نیا‌ و‌ احمد‌رضا رافعی بروجنی‌ در نگارخانه سوره شهرکرد اجرا می‌شود.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، "مهمان ناخوانده" نخستین موفقیت بزرگ اشمیت ‌در تئاتر به حساب می‌آید.
اشمیت درباره این نمایشنامه می‌گوید: من این متن را در خلوت خود نوشته بودم. براساس یک نیاز درونی و شخصی، به حدی که فکر نمی‌کردم غیر از چند دوست مهربان فرد دیگری بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
اریک امانوئل اشمیت متولد 1960 در فرانسه است.اشمیت پس از تحصیلات فلسفه ،نمایشنامه "میهمان ناخوانده "را در سال 1993 می نویسد که با این اثر به شهرتی جهانی دست پیدا می‌کند.
"نوای اسرار آمیز"،"خرده جنایت‌های زن و شوهری"،"ملاقات کننده"، "زلزله احساسات" از نمایشنامه‌های معروف اشمیت هستند.
وی چندین رمان و داستان کوتاه نیز نوشته ‌که از جمله‌ می‌توان به مجموعه"گل‌های معرفت "، مجموعه سه داستان کوتاه با نام‌های‌‌"اسکار و خانم صورتی‌"، "میلارپا‌" و‌"ابراهیم آقا و گل‌های قرآن"اشاره کرد.
علاقه‌مندان به منظور شرکت در این خوانش می‌توانند ‌دو‌شنبه 15 تیر ساعت 17 به نگارخانه سوره واقع در خیابان شریعتی شهرکرد، جنب سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.