در حال بارگذاری ...

گزارشی از اجرا‌ی نمایش‌ها‌ در تالارهای تهران

تالارهای مختلف تئاتر در تهران این هفته نیز با تغییراتی جزئی به اجراهای خود ادامه می‌دهند و شاید تنها اتفاق مهم این هفته را بتوان به روی صحنه آمدن اولین تئاتر خصوصی دانست. به گزارش سایت ایران تئاتر البته در کنار این اتفاق می‌توان به این نکته نیز اشاره کرد که چند اجرا روزهای پایانی خود را طی می‌کنند.

مجموعه تئاترشهر‌
تالار اصلی:
"مرغ مینا" نوشته محمد ابراهیمیان به کارگردانی تاجبخش فنائیان که هفته گذشته اجرایش را در تالار اصلی آغاز کرده بود، در طول این هفته نیز به اجرایش ادامه خواهد داد.
در این نمایش که ساعت 30/19 روی صحنه می‌رود، بازیگرانی چون رضا رویگری، کاظم بلوچی، کوروش زارعی و احمد علامه‌دهر بازی می‌کنند.
تالار چهارسو:
در این تالار نیز نمایش"اهل قبور" نوشته و کارگردانی حسین کیانی که از اواخر هفته گذشته اجرایش را آغاز کرده، این هفته نیز هر روز ساعت 30/19 روی صحنه می‌رود. در این نمایش بازیگرانی چون سیامک صفری، حمیدرضا آذرنگ، شهرام حقیقت‌دوست، رویا میرعلمی و امیر دلاوری بازی می‌کنند.
تالار سایه:
در این تالار نمایش"عروسی در سایه" نوشته و کارگردانی علی عابدی در صورت تمدید نشدن اجرا روزهای پایانی خود را می‌گذراند. در این نمایش بازیگرانی چون سارا فرزادفر، امیر کربلایی‌زاده و وحید آقاپور بازی می‌کنند.
این نمایش هر روز ساعت 19 اجرایش را آغاز می‌کند و با پایان آن نمایش"پیچ تند" نوشته‌ آرش عباسی به کارگردانی کتایون فیض‌مرندی جایگزین آن خواهد شد.
تالار قشقایی:
در این تالار نیز نمایش"خانه" نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی کیومرث مرادی، هر روز ساعت 30/20 پذیرای علاقه‌مندان به نمایش است.
در این نمایش پیام دهکردی، هدایت هاشمی، نگار عابدی، مهدی سلطانی و ستاره پسیانی بازی می‌کنند و طراحی صحنه آن بر عهده پیام فروتن است.
کارگاه نمایش:
کارگاه نمایش این روزها پذیرای نمایش تک نفره آرش عباسی به نام"همه چیز درباره آقای ف" است که در صورت تمدید نشدن به روزهای پایانی نزدیک می‌شود.
تنها بازیگران این نمایش احمد مهران‌فر است و هر روز ساعت 19 روی صحنه است.
تالار مولوی:
سالن اصلی:

در سالن اصلی تالار مولوی دو اجرا به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. نخستین اجرای این تالار نمایش"آسمان روزهای برفی" نوشته محمد چرم‌شیر به کارگردانی محمد عاقبتی است که در آن حسن معجونی و نگار عابدی بازی می‌کنند و ساعت 30/18 روی صحنه می‌رود و پس از آن در ساعت 30/20 نمایش"ترمینال" نوشته و کارگردانی سیامک احصایی اجرا می‌شود.
در این نمایش نیز بازیگرانی چون فاطمه معتمدآریا،‌ شبنم مقدمی و پانته‌آ پناهی‌ها ایفای نقش می‌کنند.
سالن کوچک:
این سالن نیز پذیرای نمایش"مبارزه دو قهرمان در راستای هدفی متعالی در یک کمیسیون اجتناب‌ناپذیر" نوشته آرش میرطالبی و کارگردانی بهنام نعیمی است. این نمایش نیز ساعت 30/19 روی صحنه می‌رود.
تماشاخانه ایرانشهر:
سالن شماره(1): سالن شماره 1 تماشاخانه ایرانشهر میزبان نمایش"تمام صبح‌های زمین" نوشته ایوب آقاخانی و کارگردانی حسین مسافرآستانه است.
در این نمایش که آشا محرابی و ایوب آقاخانی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، هر روز ساعت 30/19 اجرای خود را آغاز می‌کند.
سالن شماره(2): سالن شماره 2 این تماشاخانه نیز از این هفته کار خود را به شکل رسمی با اجرای نمایش"سگ ـ سکوت" نوشته طلا معتضدی و کارگردانی آروند دشت‌آرای آغاز می‌کند. در این نمایش که نخستین تئاتر خصوصی ایران است، بازیگرانی چون حامد بهداد، پانته‌آ بهرام و باران کوثری بازی می‌کنند و هر روز ساعت 30/20 روی صحنه می‌رود.
تالار وحدت:
تالار وحدت نیز این روزها میزبان نمایش"هفت خان رستم" نوشته و کارگردانی پری صابری است. این نمایش که صابری در آن از تکنیک‌های ویدئو آرت و ویدئو پروجکشن استفاده کرده، هر روز ساعت 30/18 به صحنه می‌رود.
تماشاخانه سنگلج:
این تالار نیز این روزها پذیرای نمایش"تو چارسو خبری نیست" نوشته و کارگردانی حسن باستانی است. این نمایش کمدی هر روز ساعت 30/19 پذیرای علاقه‌مندان است.
خانه نمایش:
در این تالار نیز نمایش"قصیده شب نمناک" نوشته و کارگردانی علی ثقفی به روزهای پایانی اجرای خود نزدیک می‌شود.
این نمایش هر روز ساعت 30/18 روی صحنه می‌رود.
تالار هنر:
تالار  هنر نیز پس از بازسازی و تعمیر، نخستین اجرایش را با نمایش"خَرم شیر" نوشته جواد ذوالفقاری و کارگردانی مجتبا خمسه‌ای آغاز می‌کند.
این نمایش عروسکی هر روز ساعت 19 روی صحنه خواهد رفت.