در حال بارگذاری ...
طنین‌اندازی صدای مسلسل‌ها برای یازده هفته

بازگشت «بانی و کلاید» به وست اِند

نمایش «بانی و کلاید» برای دومین بار در وست اند لندن روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، اجرای نمایش موزیکال «بانی و کلاید» در سالن تئاتر گاریک در وست اند شهر لندن از ماه مارس (نیمه اسفند) آغاز می‌شود. نمایش موزیکال «بانی و کلاید» به کارگردانی فرانک وایلدهورن سال گذشته میلادی برای دوره‌ای سه ماهه در سالن هنرهای لندن از آوریل تا ژوئیه (از نیمه‌های خرداد تا نیمه‌های شهریور 1401) اجرا شد. در برنامه‌ریزی جدید، نمایش «بانی و کلاید» برای یازده هفته در سالن تئاتر گاریک از  چهارم ماه مارس (13 اسفند) دوباره روی صحنه خواهد رفت.

این نمایشنامه نامزد تونی توسط ایوان منچل، فرانک وایلدهورن و دان بلک نوشته شده است. داستان «بانی و کلاید» درباره دو یاغی است که در ایالت‌های مختلف امریکا به سرقت از بانک‌ها و قانونی‌شکنی می‌پردازند و به شهرت دست پیدا می‌کنند.

این نمایش موزیکال برای اولین بار در برادوی با بازی جرمی جردن در نقش کلاید اجرا شد. فرانسیس مایلی مک‌کان و جردن لوک گیج نقش بانی و کلاید را در وست اند ایفا می‌کنند.

در سال 1967 آرتور پن فیلم «بانی و کلاید» را بر اساس ماجرای واقعی این زوج یاغی و سارق بانک به‌ نام‌های بانی پارکر و کلاید بارو که در سال‌های دهه 30 میلادی مورد توجه رسانه‌ها و البته مردم قرار گرفته بودند، در هالیوود ساخت. در این فیلم که فیلمنامه‌اش را دیوید نیومن و رابرت بنتون نوشته بودند، نقش کلاید را وارن بیتی و نقش بانی را فی داناوی بازی کرده‌اند. فیلم «بانی و کلاید» در همان سال در رشته‌های بازیگری زن مکمل و فیلمبرداری برنده دو جایزه اسکار شد.

منبع:واتس‌آن‌استیج




مطالب مرتبط

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران