در حال بارگذاری ...
شش روایت مستقل از جنگ تحمیلی در هفت‌پرده

کتاب «به ماه ناخنک زدم» منتشر شد

کتاب «به ماه ناخنک زدم» به نویسندگی فریبا شاهسون با نگاهی به مقوله جنگ تحمیلی در هفت صحنه نمایشی تنظیم و از انتشارات آناپنا منتشر شده است.

به گزارش ایران تئاتر، کتاب «به ماه ناخنک زدم» به نویسندگی فریبا شاهسون با شش روایت مستقل در هفت‌ پرده از انتشارات آناپنا منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت.

کتاب «به ماه ناخنک زدم» چهارمین اثر فریبا شاهسون است که به مقوله جنگ با نگاهی جدید می‌پردازد. این کتاب شش روایت دارد که در هفت صحنه نمایشی تنظیم شده است. گندم، ارشمیدس، عباس دوران، ریحانه، کتایون و ماه سلطان داستان‌های این کتاب است. هر روایت یک صحنه نمایشی مستقل است اما یک روایت شامل دو پرده است.

در این کتاب افراد مختلف از نظرگاه‌های متفاوت، روایت خود را از جنگ تحمیلی بازگو می‌کنند. دفاع مقدس، مقام شهید، حقوق زنان و احترام به خانواده که در عصر اکنون کمرنگ شده، از جمله دیدگاه‌هایی است که در این اثر مورد اشاره‌ قرار گرفته‌اند.

کتاب «به ماه ناخنک زدم» در 124 صفحه با قطع رقعی از انتشارات آناپنا منتشر شده است.

فریبا شاهسون نویسنده «به ماه ناخنک زدم» در بیش از بیست اثر نمایشی حضور داشته و دو جایزه بازیگری از جشنواره آیینی سنتی و جشنواره تئاتر فجر دریافت کرده است. او در سریال تلویزیونی «امام علی» و «سیمرغ» هم نقش آفرینی داشته است.




مطالب مرتبط

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

کتاب «صحنه عشق من است» که به زندگی و فعالیت‌های ادنا زینلیان هنرمند و مدرس تئاتر در حوزه طراحی لباس می‌پردازد به‌زودی منتشر خواهد شد.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

نظرات کاربران