در حال بارگذاری ...
معاون مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون مطرح کرد

سعید زین‌العابدینی: کانون پدیدآورنده سلایق جدید است

سعید زین‌العابدینی معاون مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون می‌گوید کانون پدیدآورنده سلایق جدید است و دوست داریم نمایش‌هایی را در کانون حمایت کنیم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. چون باید به کودکان و نوجوانان سرزمین‌مان احترام گذاشت و برای‌شان بهترین لحظات را رقم زد.

به گزارش ایران تئاتر، سعید زین‌العابدینی معاون مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. این مدیر هنری در گفت‌وگو با خبرنگار ایران تئاتر درباره فعالیت‌های حوزه تئاتر این مرکز توضیحاتی را ارائه کرد.

سعید زین‌العابدینی درباره فعالیت‌های این مرکز در دوران کرونا گفت: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مرکز تولید و اجرای نمایش‌های عروسکی و کودک و نوجوان است. دوران کرونا در مرکز تولید تئاتر کانون همواره تلاش شد تا ارتباط مخاطبان با کانون قطع نشود و بلکه ما شاهد طرح‌های جدیدی در کانون بودیم، مانند طرح «نمایش نما» که بیش از 70 فیلم تئاتر از نمایش‌های اجراشده در کانون پرورشی فکری برای مخاطبان اکران آنلاین شد و همچنان به مناسبت‌های مختلف، اکران آنلاین رایگان برای تحقق عدالت فرهنگی و بهره‌مندی تماشای آثار توسط کودکان و نوجوانان ایرانی گذاشته می‌شود.»

این مدیر هنری کانون در ادامه گفت: «خداراشکر 2 سالن بوستان و گلستان مرکز تولید تئاتر کانون با حضور هنرمندان و مخاطبان فهیم چراغش روشن است. در حال حاضر سالن گلستان مرکز تئاتر و تولید تئاتر عروسکی کانون نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» به کارگردانی بهناز مهدی‌خواه ساعت ۱۷ اجرا می‌شود. این نمایش برای گروه سنی خردسال و کودک تولیدشده و در سئانس‌هایی ویژه به زبان انگلیسی روی صحنه می‌رود. در سالن بوستان مرکز نیز نمایش «شاهزاده شامپیا» به کارگردانی احسان مجیدی ساعت ۱۸ اجرا می‌شود. نمایش «من شگفت‌انگیز (بدن‌ ما)» به کارگردانی نیلوفر صیادی است که بر اساس کتاب‌های درسی ابتدایی اقتباس‌ شده و به مسائل بهداشتی می‌پردازد.»

زین‌العابدینی همچنین تأکید کرد: «تمرکز ما فقط روی تهران نیست و در استان‌های دیگر نیز در مراحل تولید تئاتر هستیم.»

معاون مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ساخت مجدد سالن بوستان و افتتاح آن نیز خبر داد و گفت: «از مرداد 1401 سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌طور کامل تخلیه شد و مجدد برای اجرای تئاتر بازسازی شد که نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» اولین اجرا و به‌عنوان افتتاح کننده این سالن بعد از ساخت مجدد است.»

سعید زین‌العابدینی در ادامه از دو طرحی که از سال 1401 با معلمان و کودکان و نوجوانان بیشتر همراه خواهد شد، نیز این‌گونه توضیح داد: «کتاب تئاتر و تئاتر مدرسه دو طرحی است که امیدواریم در سال 1402 برای آموزش از طریق تئاتر، کودکان و نوجوانان‌مان را بهره‌مند سازیم و همراه معلمان باشیم.»

او در ادامه از تولید نمایش‌های کانون و اجرای آن‌ها گفت: «در سال گذشته 8 نمایش تولیدشده توسط مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تماشاخانه‌های تهران روی صحنه رفتند و با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شدند.»

زین‌العابدینی افزود: «تلاش می‌کنیم که آثاری که در تهران روی صحنه رفته‌اند با همکاری و تعامل استان‌ها نمایش به شهرها و استان‌ها برود و اجرا شود چون تئاتر کانون پرورشی فکری برای همه کودکان و نوجوانان ایرانی است.»

معاون مرکز تولید تئاتر گفت: «کانون پدیدآورنده سلایق جدید است و دوست داریم نمایش‌هایی را در کانون حمایت کنیم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛ چون باید به کودکان و نوجوانان سرزمین‌مان احترام گذاشت و برای‌شان بهترین لحظات را رقم زد. البته نگاه ما نیز تنوع‌بخشی به فضای تئاتر کودک و نوجوان است.»

سعید زین‌العابدینی در پایان درباره حمایت‌های کانون از گروه‌ها و هنرمندان گفت: «وظیفه خود می‌دانیم که از گروه‌های نمایشی و هنرمندان شریف تئاتر برای تولید و اجرا در کانون پرورشی فکری حمایت کنیم تا اجراهایی باکیفیت، متنوع، خلاق و همراه با آفرینش گری هنری تولید و اجرا شود.»         

گفت‌وگو: علی کیهانی                   




مطالب مرتبط

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم
فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم

فرهاد قائمیان در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت اعتراف می‌کنم که در بخش روستایی و عشایری که در حوزه تئاتر و سرود متمرکز بود شاهد اتفاقات حیرت‌آوری بودم که موجب شد تمام مردم روستای‌ کردر زندگی و امکنات‌شان را در اختیار هنرمندان و ...

|

نظرات کاربران