در حال بارگذاری ...
با اجرای «گنجی در خانه» و «آکادمی پرندگان»

تالار هنر دو اجرایی شد

نمایش «گنجی در خانه» به کارگردانی مجید علم‌بیگی و نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی در تالار هنر افتتاح شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تالار هنر، نمایش «گنجی در خانه» به کارگردانی مجید علم‌بیگی و نمایش «آکادمی پرندگان» به نویسندگی و کارگردانی حسین مزینانی از روز سه‌­شنبه 25 بهمن­‌ در تالار هنر پیش روی مخاطبان تئاتر کودک و نوجوان قرار گرفتند.

«گنجی در خانه»

نمایش «گنجی در خانه» به نویسندگی فرانکو زافانلا و کارگردانی مجید علم‌بیگی با ترجمه‌ای از فواد عباچی روی صحنه رفته است.

مریم (معصومه) عسگری، مجید علم‌بیگی، ناهید صاحبی، مهسا مسعودی، رونیا (هانیه) میرشجاعی و برکه (فاطمه) بیات در نمایش «گنجی در خانه» بازی می‌کنند.

دینا غفاری، پارسا حسنی، آیین آرمان، باران امانی، دانیار ترک‌­نژاد، سانیا­ سادات تقی­‌زاده، درسا حسنی، امیرمحمد بیات و سانیا مغانی نیز بازیگران کودک این نمایش هستند.

علی صابری (دستیار کارگردان)، نگار صبحی (مدیر صحنه)، شقایق اسدی (منشی صحنه)، کیوان ضیاءپور (طراح صحنه)، سورج نوایی (گرافیست)، زهرا یعقوبی (طراح لباس)، اختر تاجیک (عکاس)، مریم (معصومه) عسگری (مدیر روابط عمومی)، پیمان صالح‌پور (آهنگساز)، زهرا یعقوبی و پروانه علی­ضامنی (دوخت لباس) دیگر عوامل اجرای نمایش «گنجی در خانه» هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در روستایی واقع در کشور ایتالیا شایعه می­‌شود در خانه‌­ای قدیمی که یک زن و شوهر سالمند در آن زندگی می‌کنند، گنجی پنهان است. این شایعه به گوش کودکان روستا می­‌رسد و آن‌ها تصمیم می‌­گیرند که آن گنج را به چنگ آورند.»

«آکادمی پرندگان»

نمایش «آکادمی پرندگان» به نویسندگی و کارگردانی حسین مزینانی روی صحنه رفت.

در نمایش «آکادمی پرندگان» ابوذر کریمی، ایلیا مهرابی و مانی کلاته گروه کارگردانی را تشکیل می‌­دهند و مسعود مهرابی، لیلا وعیدی، حمیدرضا حسینعلی، عرشیا جعفری‌­زاده، حسین مزینانی، حامد نظامی‌­اصل، سامان فرشیدنیا و ابوذر کریمی (به ترتیب ورود به صحنه) بازیگران نمایش هستند.

رضا حق­گو (آهنگساز)، حسین مزینانی (طراح صحنه)، لیدا وعیدی و نگین صدرزاده (طراح لباس)، رومینا شمشاد (منشی صحنه)، شیرین جهانی (مدیر صحنه)، نیلوفر فضائلی (روابط عمومی)، قاسم فیضی (تبلیغات مجازی)، شهرآشوب مفتاحی (هماهنگی)، فریبا جدیدی (مشاور رسانه‌ای)، حسین تبریزی (طراح گریم)، کیوان ضیاءپور (طراح نور و ساخت دکور)، ابوذر کریمی (طراح پوستر و بروشور) دیگر عوامل این گروه اجرایی را شامل می­‌شوند.

در خلاصه نمایش «آکادمی پرندگان» آمده است: «آهنگسازی می‌خواهد برای افتتاح ساعت بزرگ شهر یک موسیقی بسازد اما چیزی به ذهنش نمی‌­رسد تا اینکه در خیالش با پرنده‌­های ساعت روبه‌رو می­‌شود که می­‌خواهند درون ساعت او زندگی کنند. آهنگساز ممانعت می‌­کند اما بچه کوچک آن‌ها را برای مسابقه‌­ای بزرگ آماده می‌کند تا در آکادمی موسیقی پرندگان شرکت کند تا بتوانند به ساعت بزرگ شهر راه پیدا کنند. پرنده در بین پرندگان متفاوت برنده می‌­شود و آوازی که او برای برنده شدن می‌­خواند همان موسیقی آهنگساز است که به هدف خود رسیده‌ ­است.»

نمایش «گنجی در خانه» ساعت 17 و نمایش «آکادمی پرندگان» ساعت 19 تا روز جمعه 26 اسفند برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده، جنب ورزشگاه شهید شیرودی روی صحنه می‌­رود.




مطالب مرتبط

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم
فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم

فرهاد قائمیان در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت اعتراف می‌کنم که در بخش روستایی و عشایری که در حوزه تئاتر و سرود متمرکز بود شاهد اتفاقات حیرت‌آوری بودم که موجب شد تمام مردم روستای‌ کردر زندگی و امکنات‌شان را در اختیار هنرمندان و ...

|

نظرات کاربران