در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان در مجموعه تئاتر شهر

اجرای نمایش «هایکوی پاروزنِ یک‌دست» در کارگاه نمایش آغاز شد

آیین آغازین اجرای نمایش «هایکوی پاروزنِ یک‌دست» به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری، با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر کشورمان در کارگاه نمایش تئاترشهر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «هایکوی پارو زن یک‌دست»، به نویسندگی و کارگردانی مانداناعبقری، شامگاه روز پنجشنبه بیست و هفتم بهمن با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر کشورمان از جمله مجید قناد، فریبا دلیری و ایرج افشاری و... در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کرد.

ماندانا عبقری در مراسم افتتاحیه نمایش ضمن قدردانی از حضور موثر تماشاگران و هنرمندان در اولین اجرای نمایش «هایکوی پاروزن یک‌دست» توضیح داد: «حضور جالب توجه خانواده‌ها به همراه فرزندان‌شان در اجرای یک اثر نمایشی نشان دهنده فرهیختگی و آگاهی پدران و مادرانی است که تماشای تئاتر را برای فرزندان عزیز خود انتخاب کرده‌اند. بنابراین امیدوارم بنده و گروه اجرایی شرایط را فراهم سازیم که شما بزرگواران همواره به تماشای تئاتر بیایید و ما از حضور ارزشمندتان استفاده کنیم.»

مجید قناد، هنرمند پیشکسوت تئاتر کشورمان هم در سخنانی کوتاه با بیان اینکه حضور در چنین اجراهایی می‌تواند انرژی بخش گروه‌های تئاتری در طول اجراهای‌شان باشند، از کودکان و نوجوانان حاضر در سالن خواست تا آن‌ها نیز در مراسم رونمایی از پوستر و افتتاحیه این نمایش حضور داشته باشند.

نمایش «هایکوی پاروزن یک‌دست» به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری و عروسک گردانی علیرضا دهقانی، ماندانا عبقری، محمدرضا لطفی، زهرا مسیب نهاوندی، فاطمه سیفی و صدف صمدی، از 27 بهمن تا 22 اسفند سال 1401 با مدت زمان 45 دقیقه و قیمت بلیت 50 هزار تومان در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

علیرضا دهقانی (مشاور کارگردان و طراح صحنه)، ستاره خرم‌زاده (طراح عروسک)، رضا خضرایی (طراح نور)، رکسانه عبقری (طراح لباس) و الهه موسوی (هماهنگی نور و صدا)، دیگر عوامل اجرایی این نمایش را تشکیل می دهند.

در خلاصه داستان نمایش «هایکوی پارو زن یک دست» آمده است: «ماسافومی ناکازاکی پسرکی تنها در جریان جنگ جهانی دوم با یک موج بلند سونامی به جزیره‌ای ناشناخته برده می‌شود. در آن جزیره با یک خرچنگ و پرنده‌ای که درنای آرزوهاست، آشنا می‌شود. او تا رسیدن پدرش (پاروزن یک‌دست)، روزهایی پرماجرا را پشت سر می‌گذارد و به مفاهیم عمیقی از خودشناسی دست پیدا می‌کند. ماسافومی، زیبایی صلح و آرامش را در جزیره‌ای پر از عشق، به دور از مصایب دنیای پر از جنگ آدم بزرگ‌ها در کنار درنای سپید آرزوها که او را قاقا می‌نامد، کشف می‌کند. جزیره‌ای که یافتنش برای یکایک آدم‌های جهان، آرزویی محال است.»

عکس‌ها از پرویز گوهری‌راد




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با بابک پرهام، نویسنده «شکافتن کام ماهی»

جای آثار رئالیستی با توجه به طبقه متوسط در ادبیات نمایشی ما خالی است
گفت‌وگو با بابک پرهام، نویسنده «شکافتن کام ماهی»

جای آثار رئالیستی با توجه به طبقه متوسط در ادبیات نمایشی ما خالی است

بابک پرهام، نویسنده نمایشنامه «شکافتن کام ماهی» می‌گوید ادبیات نمایشی ما به نمایش‌هایی رئالیستی با توجه به طبقه متوسط جامعه کمتر پرداخته و این در حالی است که عمده مخاطبان تئاتر از طبقه متوسط هستند.

|

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

مجید قناد: طرح احداث حریم مجموعه تئاتر شهر، سال‌های سال است که مطالبه تمامی هنرمندان، مدیران و مردم دغدغه‌مندی بوده و هست که نگران حفظ این بنای فرهنگی-هنری و پیشینه ارزشمند هنرهای نمایشی هستند.

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران