در حال بارگذاری ...
اقتباس تازه از کتاب مشهور اسکات فیتزجرالد

«گتسبی بزرگ» به صحنه بازمی‌گردد

نمایش موزیکال «گتسبی بزرگ»، سال آینده میلادی در سالن آمریکن رپرتوریِ در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر، ریچل چاوکین، کارگردان برنده جایزه تونی برای نمایش «هادس‌تاون» و  سونیا تایه، طراح حرکت برنده جایزه تونی برای نمایش موزیکال «مولن روژ»، به گروه تولید «گتسبی بزرگ» پیوستند.

پیش‌تر، حضور فلورانس ولچ به عنوان آهنگساز و مارتینا ماجوک به عنوان نویسنده نمایش اعلام شده بود. این گروه قرار است اقتباسی تازه‌ از کتاب «گتسبی بزرگ»، نوشته اسکات فیتزجرالد ارائه بدهند.

رمان «گتسبی بزرگ»، اثری مشهور و فاخر از ادبیات کلاسیک امریکایی است که داستانش در باره عشق بی‌نتیجه مردی به یک زن است. اما زمینه‌ اصلی رمان، دامنه‌ای فراگیر و کم‌تر رمانتیک دارد. این کتاب به سراغ نقدگونه‌های مختلفی از مضامین عدالت، قدرت، صلح، خیانت و رویای آمریکایی می‌رود و از همه بیشتر به تفاوت طبقات اجتماعی می‌پردازد.

فلورانس ولچ، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز بریتانیایی، پیش‌تر برای اقتباس سینمایی باز لورمان از  کتاب «گتسبی بزرگ»، ترانه «بیش از عشق» را در سال 2013 ساخته بود. فیلم «گتسبی بزرگ» با بازی لئوناردو دی کاپریو، توبی مگوایر، کری مولیگان و آمیتاب باچان بسیار پرفروش بود و نامزد دو جایزه اسکار شد.

از آن‌جایی که کتاب «گتسبی بزرگ» اکنون در مالکیت عمومی است و به شخص خاصی تعلق ندارد، هرکسی می‌تواند بدون پرداخت حق امتیاز آن را اقتباس کند، بنابراین اقتباس‌های زیادی از رمان‌های فیتزجرالد انجام می‌شود.

منبع:پلی‌بیل

 




مطالب مرتبط

پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود
پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود

کتاب «گامبی وزیر» نوشته والتر تویس به نمایش موزیکال تبدیل می‌شود. پیش‌تر بر اساس این رمان، شبکه نتفلیکس یک مجموعه کوتاه تولید کرده بود که جزو آثار پرمخاطب و موفق سال 2020 به شمار می‌رود.

|

نظرات کاربران