در حال بارگذاری ...
با حضور در تئاتر شهر

کاظم نظری از هنرمندان و عوامل دو نمایش قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی، دیشب (جمعه نوزدهم اسفند) به تماشای اجرای دو نمایش در مجموعه تئاتر شهر نشست و با حضور در پشت‌صحنه از هنرمندان و عوامل آن‌ها قدردانی کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه روز جمعه نوزدهم اسفند با حضور در تالارهای قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر، به تماشای نمایش‌های «مَرد» به کارگردانی حسین احمدخانی و «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذرد» به کارگردانی غلامرضا عربی نشست.

او پس از پایان اجرای این دو نمایش، با حضور در پشت صحنه، از بازیگران، کارگردانان و سایر عوامل اجرایی آن‌ها قدردانی کرد.

نظری پس از پایان اجرای نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» که این روزها با حضور 11 هنرمند نابینا روی صحنه است، گفت: «به سهم خودم از همه بازیگران این نمایش قدردانی می‌کنم. این عزیزان به حدی زیبا و هنرمندانه روی صحنه درخشیدند که بنده به عنوان یک تماشاگر اصلا متوجه نشدم زمان چگونه سپری شد. من امیدوارم از این پس شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم بار دیگر این هنرمندان درخشان را در صحنه‌های تئاتر تماشا کنیم که واقعا دراین اجرا کم نظیر ظاهر شدند.»

مدیرکل هنرهای نمایشی افزود: «به طور حتم رضا عربی به عنوان کارگردان نمایش، تمرین‌های بسیاری را برای اجرای این نمایش انجام داده و لازم است از او به واسطه این نگاه هنرمندانه قدردانی کنم که توانسته با هنرمندان «زنده‌دل» ما اثری به این درخشانی را در تالار سایه تئاتر شهر خلق کند. من با تمام وجودم به همه هنرمندانی که امروز به تماشای هنرنمایی آنها مفتخر بودم، می‌گویم که شاهکار کردند.»

او در بخش پایانی صحبت های خود ضمن قدردانی از حضور پرتعداد تماشاگران در اجرای نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری»، خطاب به آن‌ها گفت: «قطعا تماشاگران فهیم تئاتر، سرمایه‌های اصلی هنر نمایش هستند، بنابراین امیدوارم طی روزهای باقی مانده از اجرای عمومی نمایش، هرکدام از تماشاگران حاضر، دیدن این کار را به دیگران توصیه کنند تا طیف بیشتری از مخاطبان آن را ببینند.»

غلامرضا عربی، کارگردان نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» نیز ضمن قدردانی از حضور تماشاگران و مدیرکل هنرهای نمایشی برای تماشای این نمایش گفت: «این گروه نمایشی حدود 9 سال است که فعالیت خود را در عرصه تئاتر آغاز کرده و این نمایش چهارمین اثری است که با حضور هنرمندان نابینا روی صحنه رفته است. ما برای به صحنه بردن این تئاتر سه سال تمرین کردیم. اثری که با بیش از 35 قطعه پرتابل و 250 قطعه آکسسوار روی صحنه یکی از سخت ترین پروژه‌های بنده درعرصه کارگردانی با حضور هنرمندان نابینا بود. هنرمندان و اهالی تئاتر می‌دانند که اجرا و انتقال هنرمندانه مفاهیم این نمایشنامه به تماشاگران برای یک بازیگر معمولی بسیار سنگین است و باید یک بازیگر حرفه‌ای باشید که بتوانید چنین دیالوگ‌هایی را روی صحنه اجرا کنید.»

کارگردان نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» ادامه داد: «اجرایی که طی شب‌های گذشته در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه رفته، محصول هنرنمایی خارق‌العاده 11 بازیگر نابینا روی صحنه است که خوشبختانه با استقبال مخاطبان هم مواجه شده است. البته ما بنا داریم در آینده پروژه دیگری را با حضور 100 هنرمند نابینا طراحی کنیم که طبیعتا اجرای چنین نمایشی مستلزم حمایت است. حمایتی که امیدوارم در این شرایط اقتصادی سخت از گروه ما برای اجرای پروژه بعدی گروه انجام شود و ما بتوانیم بار دیگر شاهد هنرنمایی طیف بیشتری از هنرمندان نابینا روی صحنه باشیم.»

براساس این گزارش، مدیرکل هنرهای نمایشی قبل از اجرای نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» همراه با سیدمحمدجواد طاهری، رئیس مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «مرد» به کارگردانی حسین احمدخانی در تالار قشقایی نشست.

او پس از پایان اجرای این نمایش نیز با کارگردان و سایر عوامل اجرایی آن دیدار و از تلاش‌هایشان برای به صحنه بردن این اثر نمایشی قدردانی کرد.

نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» به نویسندگی محمد چرم‌شیر، کارگردانی غلامرضا عربی و بازی مریم دیهیم‌بخت، ندا سلیمانی، شیما شوری، حمیدرضا کیانی‌خواه، مسیحا موسوی، علی خدایاری، حمیدرضا فلاحی، زهره شعبانی، زهره میرشفیعیان، سهیلا جعفرآبادی و حانیه رستگاری تا روز دوشنبه 22 اسفند، هر شب ساعت 20 در تالار سایه روی صحنه می‌رود.

نمایش «مَرد» به نویسندگی و کارگردانی حسین احمدخانی و بازی حسین احمدخانی، فاطمه زمانی و شیوا اربابی تا روز دوشنبه 22 اسفند ساعت 18:15 در تالار قشقایی تئاتر شهر، میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است
رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است

رئیس جمهور توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و گفت: تلاش جوانان کشور برای پیشرفت‌های فناورانه نیز همچون افتخارآفرینی‌های دوران دفاع مقدس قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.

|

نظرات کاربران