در حال بارگذاری ...
بهروز غریب‌پور اعلام کرد

دلیلِ تعلیق فعالیت گروه تئاتر آران

بهروز غریب‌پور، با تایید تعلیق فعالیت‌های گروه تئاتر عروسکی آران، تاکید کرد یک عده علاقه دارند چوب لای چرخ فرهنگ بگذارند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از خبرگزاری آنا، بهروز غریب‌پور، مدتی است فعالیت گروه تئاتر عروسکی آران و موزه عروسکی را متوقف کرده و فعالیتی در بنیاد رودکی ندارد.

او در گفت‌وگویی طولانی در این‌باره توضیح داده است که فرازهایی از آن را می‌خوانید:

- من از سال ۹۶ به پیشنهاد و درخواست فعالان فرهنگی استان کرمان تصمیم گرفتم که یک کار عروسکی برای خواجوی کرمانی تولید کنیم، چرا که آن‌ها بسیار از بی‌مهری به این شاعر و عدم ثبت ملی شدن و فراموشی‌اش گله می‌کردند.... اما از آن سال تاکنون جمعیت درخواست کننده این کار همه محو شدند و درخواست‌کنندگان تبدیل به افرادی خنثی شدند که هر چه ما و بنیاد رودکی با آن‌ها تماس می‌گرفتیم، به جایی نمی‌رسید.
علت این کارشان را نمی‌دانم، شاید درکی از این کار دشوار نداشتند. به‌هرحال ما درام‌نویسی قوی می‌خواستیم، خواننده، ضبط موسیقی و... حداقل ۱۰ نقطه پیاپی را باید به کمال می‌رساندیم تا به اجرا برسیم و این در حد یک پیشنهاد باقی ماند و رفت. البته در این مدت عده ای از مدیران تغییر هم کردند.
در آن دوره آقای زین‌العابدین مدیرعامل وقت بنیاد بود و تأکید داشت که ما معطل این سیستم نمانیم و خودمان کار را جلو ببریم، ما هم تأیید کردیم و عملاً رسیدیم به اینجا که خود بنیاد هم دیگر پشت ما نایستاد. با وجود اینکه مدیریت خیلی علاقه‌مند نشان داد، اما در آخرین جلسه‌ای که داشتیم، عنوان شد که ظاهراً برخی مقتضیات مانع کار شده و دیگر دست او نیست.

- به نظر من نباید تئاتر، سینما و دیگر فعالیت‌های فرهنگی تعطیل شود، اما همین کار کردنش هم باید ارکانی داشته باشد که اگر دچار نقصان شود، موانع را زیاد کرده و عملا نمی‌شود کار کرد.

من قبل از همین پروژه چندین لیبرتو به بنیاد رودکی پیشنهاد داده بودم مثل «کاوه ناتمام» درباره قرینه‌سازی شاهنامه در روزگار معاصر، ناگهان با این پیشنهاد خواجوی کرمانی همه چیز تحت‌الشعاع قرار گرفت و بعد هم که دیگر نشد. الان حتی موسیقی این کار خواجو آماده است، متن لیبرتو‌ها و منظومه «همای و همایون» براساس غزلیات خواجه و دومنظومه او. منتها این چوب لای چرخ گذاشتن کار ما را مختل کرد.
حتی یک دوره شایعه کرده بودند که برای غریب‌پور یک تماشاخانه دائم اپرای عروسکی ایجاد شده و حتی خود همین فعالان تئاتری کرمان هم می‌گفتند که چرا به غریب پور بودجه جدا می‌دهید و به ما نمی‌دهید؟ کدام بودجه؟ با کدام سند و مدرک این حرف‌هارا زدند؟ این‌ها همه مباحث غیرواقع بینانه‌ای بود که مانع کار ما شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «مامان»

الهام سلج‌‎محمودی: نمایش عروسکی مختص به کودکان نیست
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «مامان»

الهام سلج‌‎محمودی: نمایش عروسکی مختص به کودکان نیست

الهام سلج‌محمودی، نویسنده و کارگردان نمایش عروسکی «مامان» می‌گوید نمایش عروسکی دنیای نامحدودی دارد که تنها مختص به کودکان نیست و با کمک آن می‌توان مفاهیم عمیق را برای مخاطب بازگو کرد.

|

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

نظرات کاربران