در حال بارگذاری ...
در روز اول فروردین 1402 از رادیو نمایش پخش می‌شود

تلفیق نمایش رادیویی و انیمیشن در «بهترین حال»

نمایش تلفیقی رادیویی و انیمیشن «بهترین حال» به کارگردانی داریوش شهبازی ویژه تحویل سال ۱۴۰۲ در روز اول فروردین ساعت ۱۵ دقیقه بامداد از آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، در لحظه تحویل سال نو، نمایش تلفیقی رادیویی و انیمیشن «بهترین حال» روی آنتن رادیو نمایش  می‌رود و همزمان نسخه تصویری آن از سایت رادیو نمایش و نرم افزار کاربردی ایران صدا قابل تماشا است.

داریوش شهبازی کارگردان و تهیه کننده «بهترین حال» در این باره گفت: «در این اثر سعی بر این است نمایش رادیویی را به شیوه‌ای نوین به مخاطب ارائه دهیم تا حس یک نمایش رادیویی به مخاطب القا شود و درعین حال همه شاخصه‌های یک اثر تصویری را نیز داشته باشد که این امر به کمک تکنیک‌های گرافیکی و انیمیشن انجام شد، همچنین حضور بازیگران پیشکسوت رادیو، سینما و تلویزیون از دیگر شاخصه‌های این اثر است.»

او ادامه داد: «یکی از جذابیت‌های نمایش‌های رادیویی، جلوه‌های ویژه صوتی آن است که در این اثر سعی کردیم نحوه ساخت آن را به صورت همزمان به مخاطب نشان دهیم.»

شهبازی تأکید کرد: «این اثر طی تجربه‌ای تازه در ژانر نوپدید، میان رشته‌ای و صداپایه‌ رادیو پلاس و با محوریت رادیوتئاتر در دو قالب صوتی و تصویری در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش به تولید رسیده است.»

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «رادین و ریحانه خواهر و برادری هستند که به خاطر یک حادثه رانندگی با هم ارتباطی ندارند. حال پس از سال‌ها فرزندان آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با نقشه‌ای در لحظه تحویل سال نو در حرم امام رضا آن‌ها را روبه روی هم قرار دهند و سبب آشتی آن‌ها شوند.»

«بهترین حال» به سردبیری امین رهبر، نویسندگی محمد احمدزاده هروی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش شهبازی، کارگردانی تلویزیونی سروش طباطبایی و با بازی صفا آقاجانی، بیوک میرزایی، عباس توفیقی، امیر فرحان نیا، سعیده فرضی، فریبا طاهری، شیرین سپه راد، شیما جانقربان، احمد هاشمی، ماکان رضایی پور، دانیال ابراهیمی، رومینا کوهزاد و با صدای حمید منوچهری، بهرام ابراهیمی، آشا محرابی، مسعود فروتن، ایوب آقاخانی، محسن بهرامی، گروه تصویر منوچهر کاملی، آرمین جاویدی، مسعود مهدوی، گروه صدا رضا طاهری،فرهاد آبیور، کوروش شریفی، صمد عالیقدر، جلوه های صوتی نرگس موسی پور، تدوین سروش طباطبایی، تصویرسازی و تیتراژ رعنا عابدی، طراح لباس فاطمه شهبندی، مدیر تولید علی بهرامی، هماهنگی سعید طاهری و تدارکات علی رجبی ویژه تحویل سال در روز اول فروردین ساعت 15 دقیقه بامداد از آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود و علاوه بر پخش رادیویی، نسخه تصویری آن نیز از نرم افزار کاربردی ایران‌صدا و سایت رادیو نمایش قابل تماشا است.




مطالب مرتبط

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت‌فروشی موسیقی-نمایش «مجنون آن لیلی» به کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی که در تالار حافظ روی صحنه می‌رود، آغاز شد. 

|

نظرات کاربران