در حال بارگذاری ...
یادداشت اردشیر مددکار دهکردی پیشکسوت تئاتر چهارمحال و بختیاری در حوالی نوروز

تئاتر سزاوار قلبی مهربان است که با آن همدردی کند

اردشیر مددکار دهکردی*: الله الجمیل و یُحِب الجمال، نهال را باران باید، تا سیرابش کند، از آب حیات و آفتاب باید، تا بتواند استحکام بخشد به شاخه‌های تازه روییده. بسی شایسته است از همه شما مهربانان که برای ما زنده بودن و انسان بودن را معنا کردید، قدردانی کنیم. کاری که شما در دنیای تئاتر به عنوان بازیگر انجام می‌دهید همه بدون استثنا عملی برای خلق زندگی است که پیش از آنکه شما قدمی بر روی صحنه بگذارید، وجود نداشته است. این زندگی(تئاتر) سزاوار یک دست مهربان است که آن را نگه دارد، عاشقی که آن را در آغوش گیرد، قلبی مهربان که با آن همدردی کند و ذهنی هوشیار که انگیزه مورد نیاز را برای ادامه بقا به ما بدهد.

عزیزان؛ اگر تئاتر امروز استان جایگاهی یافته بی شک مرهون تلاش و زحمات بی وقفه و بی شائبه هنرمندانی است که با خون دل کوشیدید تا ضمن ارتقای هنر و فرهنگ این خِطه آن را برای همیشه زنده نگه دارد و عمر گرانبهای خود را با هنر و نقش آفرینی خویش آمیخته تا سرای هنر را شکوفا کنند. لذا ضمن تقدیر به خاطر موفقیت‌های پی در پی شما بر خودمان می دانیم و می بالیم که قدردان شما باشیم. شکی نیست که اعتلای این هنر فاخر مرهون کوشش و همت هنرمندانی بی ادعاست که در راستای رونق و پویایی این هنر سهمی شایسته ایفا می کنند. لازم است از اهتمام شایسته شما هنرمندانی که فارغ از هرگونه هیاهو، آرام و بی ادعا به زیباترین وجه در راه اندازی کلاس‌های آموزشی، رونق هنر نمایش، نگارش و خلق متون نمایشی ارزشمند و تولید تئاتر فاخر تلاش می‌کنند ارج نهیم و قدردان آن‌ها باشیم.

نمی توان معنایی بالاتر از تقدیر و تشکر به زبان جاری ساخت و سپاس خود را در وصف استادان خویش آشکار نمود که هرچه گوییم و سراییم کم گفته‌ایم.

لذا عرض می‌کنم دو قدم مانده به خندیدن برگ، یک نفس مانده به ذوق گل سرخ، چشم در چشم بهار دیگر، تحفه‌ای یافت نکردم که کنم هدیه تان، یک سبد عاطفه دارم همه ارزانی‌تان.

پروردگارا در این ساعات پایانی سال 1401 به خواب عزیزان مان، آرامش؛ به بیداری شان، آسایش؛ به زندگی شان، عافیت؛ به عمرشان، عزت؛ به رزق شان، برکت و به وجودشان، جهت عطا فرما. آمین!

سال نو بر تمامی هنرمندان مبارک باد.

* پیشکسوت تئاتر چهارمحال و بختیاری




مطالب مرتبط

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به‌منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقا سطح کیفی این‌گونه نمایش سنتی ایرانیف مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تمدید کرد.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم
فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم

فرهاد قائمیان در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت اعتراف می‌کنم که در بخش روستایی و عشایری که در حوزه تئاتر و سرود متمرکز بود شاهد اتفاقات حیرت‌آوری بودم که موجب شد تمام مردم روستای‌ کردر زندگی و امکنات‌شان را در اختیار هنرمندان و ...

|

نظرات کاربران