در حال بارگذاری ...
مدیر تالار هنر از فعالیت‌های نوروزی این مجموعه گفت

جلیل رفیعی: تالار هنر سال 1402 بازسازی می‌شود

جلیل رفیعی مدیر تالار هنر خبر از برگزاری نمایشگاه عکس تئاتر کودک و نوجوان همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی داد و ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۲ این مجموعه نمایشی بازسازی شود.

به گزارش ایران تئاتر، جلیل رفیعی مدیر تالار هنر درباره برنامه روز ملی هنرهای نمایشی و اجراهای نوروزی این سالن توضیحاتی را ارائه کرد.

جلیل رفیعی به خبرنگار ایران تئاتر گفت: «در تالار هنر همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی نمایشگاه عکس کودک و نوجوان را افتتاح خواهیم کرد. این نمایشگاه که در لابی تالار هنر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود، فعالیت‌های یک‌ساله اجراهای تالار هنر را در قالب 22 عکس تئاتر منعکس خواهد کرد.»

رفیعی توضیح داد: «بیشتر آثار این نمایشگاه، از عکس‌های رضا معطریان خواهد بود که از هنرمندان خوب در زمینه عکاسی به ویژه در عرصه تئاتر است.»

مدیر تالار هنر درباره اجراهای این سالن تخصصی کودک و نوجوان گفت: «در ایام نوروز 1402 دو نمایش برای کودکان و نوجوانان خواهیم داشت. نمایش «مانتکو در سرزمین پادشاهی» به کارگردانی مهدی خجستگی از هفتم فروردین روی صحنه خواهد رفت.»

رفیعی ادامه داد: «همچنین نمایش «دونه برف آرزو» به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری از نهم فروردین میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.»

این مدیر هنری در پاسخ به این پرسش که فعالیت‌های یک‌ساله تالار هنر از نظر مخاطبان و علاقه‌مندان به این حوزه راضی کننده بوده است یا خیر، گفت: «یک سال پر از بحرانی را پشت سر گذاشتیم؛ کرونا، آلودگی هوا، مسائل اجتماعی و بارش برف مواردی بودند که تئاتر را به تعطیلی کشاندند، اما با این حال سال 1401 در تالار هنر حدود 11 نمایش صحنه‌ای به اجرا رسیده است.»

او ادامه داد: «من و همکارانم در تالار هنر همه تلاش مان را کردیم که محیطی امن و همراه با آرامش برای هنرمندان، مخاطبان و کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.»

جلیل رفیعی افزود: «از لحاظ کیفیت اجراها، با تعاملی که با هنرمندان حوزه کودک و نوجوان داشیم، همه ما خواستار اجراهای باکیفیت برای مخاطب هستیم. همچنین برای تماشاگران دیوار دلنوشته‌ای در تالار هنر ایجاد شده است تا مخاطب کودک و نوجوان هر دلنوشته یا موردی را که دوست دارد روی آن بنویسد.»

مدیر تالار هنر در پایان این گفت‌وگو از قول مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازسازی این سالن تخصصی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول بازسازی این مجموعه را در ماه‌های اول سال 1402 داده است که طبق برآورد‌های بررسی شده، حدود 4 میلیارد برای بازسازی مصوب شده است.»

گفت‌وگو از علی کیهانی




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر

بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد
خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر

بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد

حسن دادشکر، پیشکسوت تئاتر ایران خطاب به مدیر تالار هنر گفت خواهشی که از شما دارم این است که بیشتر کارهایی را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد. بعضی از کارها متاسفانه بخش موسیقایی‌اش آن قدر بالاست که محتوا، کارگردانی و بازی و عناصر اصلی درام را تحت تاثیر قرار ...

|

مسابقه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان

فراخوان رویداد نمایشی توکا منتشر شد
مسابقه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان

فراخوان رویداد نمایشی توکا منتشر شد

فراخوان نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان به همت مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری و کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، رویداد توکا برگزار می‌شود.

|

عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان:

آثار هنرمندان شهرستانی مرا شگفت‌زده کرد
عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان:

آثار هنرمندان شهرستانی مرا شگفت‌زده کرد

عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره را حضور پررنگ هنرمندان شهرستانی عنوان کرد و گفت آثار آن‌ها مرا شگفت‌زده کرد، به‌شدت پیشرفت کرده‌اند؛ مشخص است مطالعه می‌کنند و برای تئاترشان وقت می‌گذارند.

|

حسن دادشکر مطرح کرد

وظیفه تئاتر کودک این نیست که صرفا بچه‌ها را شاد کند
حسن دادشکر مطرح کرد

وظیفه تئاتر کودک این نیست که صرفا بچه‌ها را شاد کند

حسن دادشکر که در دوره اخیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عضو هیئت انتخاب بخش نوجوان بوده، تاکید کرد که وظیفه تئاتر کودک صرفا شاد کردن بچه‌ها نیست بلکه باید در قبال شادی، چیزی نیز به مخاطبان خود آموزش بدهد.

|

نظرات کاربران