در حال بارگذاری ...
بازیگر اسکاری «پل جاسوس ها» در «وست اند» روی صحنه می‌رود

رازگشایی از یک سکوت چهل ساله

مارک رایلنس، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون نقش «دکتر زملوایس» را برای دومین بار روی صحنه تئاتر ایفا می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «دکتر زملوایس» در سالن هارولد پینتر از یازدهم ژوئیه (بیستم تیر) اجرا می‌شود و پیش نمایش‌ها از روز بیست و نهم ژوئن (هشتم تیر) آغاز خواهد شد. نمایش «دکتر زملوایس» تا هفتم اکتبر (پانزدهم مهر)  روی صحنه خواهد بود.

نقش اصلی این نمایش را مارک رایلنس بازیگر کهنه کار بریتانیایی بازی می کند. او برای بازی دقیق و درونی خود در فیلم «پل جاسوس ها» کنار تام هنکس به کارگردانی استیون اسپیلبرگ برنده اسکار بازیگر مکمل شد. فیلمنامه این اثر را برادران کوئن با همکاری مت چارمن نوشته اند.

تام موریس نمایش «دکتر زملوایس» را کارگردانی می‌کند که مبتنی بر روایت داستان پزشک مشهور مجارستانی ایگناتس زملوایس است. زملوایس یکی از پیشگامان پزشکی است که کشف بزرگی در دنیای پزشکی مدرن انجام داد. تحقیقات او روی باکتری بود که بعدها توسط دکتر پاستور و لیستر ثابت شد و آن ها توانستند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهند. اما چهل سال کشف زملوایس نادیده گرفته شد. دکتر زملوایس روش شست و شوی دست‌ها پیش از زایمان با کلسیم هیپوکلریت را ابداع کرد و ارائه داد که باعث کاهش مرگ مادران و زنان شد. 

مارک رایلنس درباره کاراکتر اصلی نمایش گفته است: «در نمایش شخصیتی داریم که یکی از مهمترین اکتشافات پزشکی مدرن را انجام می دهد - چیزی که ما اکنون آن را «باکتری» می نامیم - با این حال او تقریباً ناشناخته است زیرا برای چهل سال، تا زمانی که لویی پاستور و دکتر لیستر همان کشف را انجام دهند، هیچ کس به حرف او گوش نداد. چرا؟»

دوره زمانی اجرای نمایش «دکتر زملوایس» محدود بوده و تنها برای چهارده هفته اجرا می‌شود.

منبع:پلی بیل




مطالب مرتبط

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران