در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت روز جهانی تئاتر

کاظم نظری: تئاتر، نمایش تام و تمام زندگی است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، در پیامی، هفتمین روز از بهار را که مقارن با روز جهانی تئاتر است به فال نیک گرفت و تاکید کرد این هنر، نمایش تام و تمام زندگی است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را منتشر کرد. 

در متن این پیام آمده است:
«به نام خدا 
تئاتر؛ نمایش تام زندگی است.
اگر بسیاری را اتفاق بر این است که «تئاتر»، زبانی توانمند و رسانه‌ای روزآمد و موثر برای نمایش کیفیت زیستن آدمی و ربط و ارتباط او با جهان پیرامونی او در آیینه‌های  «آنچه هست» و «آنچه باید باشد» محسوب شود؛ پس تئاتر، به معنی خاصِ ساحَتش، نمایش تامّ و تمام زندگی است؛ و صحنه نمایش‌اش محلی برای تزکیه، تربیت، تقویت، فضیلت و سیر تعالی انسان به‌سوی خالق با مردمی مؤمن و معتقد با تمامی حقیقت‌ها و واقعیت‌های زندگی و همه‌ی گریزها و ناگزیری‌هایش؛ و هنرمندش کسی است که خواسته‌ها و آمال مردم جامعه خود را شناخته و در آثارش، مردمِ محروم اجتماع اش را و بیش از آن خدای خالقش را ناظر بر عمل خویش بداند.
ازاین‌رو خوش‌یمنی  هفتمین روز از بهار طبیعت را در تقارن با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، به فال نیک گرفته و با یادی از آنانی که در مه‌آلود ایام همه‌گیری کرونا به دیدار حضرت دوست رفتند؛ قدردان حضور مغتنم آنانی هستیم که هنوز و تا سال‌های سال در سایه‌ بزرگواری‌های‌شان هستیم و خواهیم بود؛ پیشکسوتان ارجمند هنر نمایش کشور و جوانان آتیه‌مند این عرصه و صحنه.
از طرفی بر این عقیده، مصرانه معتقدیم که باگذشت چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تئاتر به‌عنوان هنری غنی، ارزشمند و به‌دوراز هر آنچه به‌غیراز فرهنگ بوده امروزه به وسعت ایران اسلامی گسترده و وسعت پیداکرده و تمامی این سرزمین قطب نمایش کشور شده است.
در این فرصت ناب، ضمن ابراز  آمادگی‌ای بیش از گذشته برای همکاری‌ها و هم‌صدایی‌ها با ارزش‌های همگرای امروز تئاتر جهان، امید می‌بریم که به یمن این روز، سال پیشاروی تئاتر کشورمان، سالی سرشار از توجه به تئاتر شهرستان‌های ایران عزیز و روزهایی پربار از تعاملات عزتمند بین‌المللی سرمایه‌های ارزشمند تئاتر ایرانی با داشته‌های سایر کشورها باشد و نیز امکانی فراهم‌تر برای بهره‌وری شایسته‌تر و عمیق‌تر از گنجینه‌های هنر نمایش ایران در جای‌جای این مرز پُرگُهَر اسلامی به‌ویژه پیش‌قراولان و ره سپردگان سربلند این سامان.
این‌چنین باد و این‌چنین‌تر!»




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند
با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، با اعلام فهرست آثار و هنرمندان برتر، دو نمایش «تاسه» و «بوچیکمان هه یه و زه ماوه ندی» (سنندج) را به چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر و نمایش «ئودیپی شاریار» (سقز) را به جشنواره تئاتر کرکوک عراق معرفی کرد.

|

نظرات کاربران