در حال بارگذاری ...
در دیدار کاظم نظری با رییس پردیس تئاتر تهران مطرح شد

حمایت ویژه از گروه‌های دانشجویی و استانی برای اجرای نمایش

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در دیدار با رییس پردیس تئاتر تهران بر همکاری به منظور برنامه‌های مشترک این دو مجموعه تاکید کرد و گفت پردیس تئاتر تهران نمونه یک مجموعه هنری در ایران و کل منطقه است که می‌تواند میزبان خوبی برای هنرمندان و گروه‌های تئاتری استان‌ها باشد. در این دیدار حمایت ویژه از گروه‌های دانشجویی و استانی برای اجرا در پردیس تئاتر تهران مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته شنبه 26 فروردین طی نشستی با امین اشرفی، رییس پردیس تئاتر تهران درباره زمینه‌های همکاری اداره کل با پردیس تئاتر تهران به تبادل نظر پرداختند.

نظری در ابتدا ضمن قدردانی از زحمات تمامی فعالان عرصه نمایش به‌ویژه زحمت‌کشان مجموعه پردیس تئاتر تهران با اشاره به رویکردهای مناسب همراه با آینده‌نگری این مجموعه، آن را از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری کشور دانست که می‌تواند به عنوان یک نمونه خوب برای مجموعه‌های هنری نه تنها در سطح کشور بلکه برای کل منطقه مطرح شود.

او در ادامه به ذکر جزییاتی درباره این مجموعه پرداخت و گفت: «مجموعه پردیس تئاتر تهران دارای مساحتی بزرگ و چندین سالن حرفه‌ای است و در آن امکانات بسیار خوبی وجود دارد، به‌طوریکه امکانات این مجموعه کاملا منحصر بفرد بوده و امید می‎‌رود با برنامه‌ریزی و رویکرد مناسبی که اتخاذ شده است، این مجموعه فعال‌تر از گذشته به عنوان یک مرکز تخصصی در عرصه نمایش ایفای نقش کند.»

این مدیر هنری در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های مشترک اداره‌ کل هنرهای نمایشی و خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پرداخت و ادامه داد: «با توجه به مذاکرات به‌عمل آمده با مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شاخه‌های همکاری می‌تواند در زمینه آموزش‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و راهبردی، اجرای ضربدری گروه‌های نمایشی که در تهران و در سالن‌های مختلف نظیر سالن سنگلج، مولوی و تالار هنر به اجرا پرداخته‌اند و همچنین اجرای گروه‌های نمایشی شهرستان‌ها در تهران و در مجموعه پردیس تئاتر تهران باشد.»

کاظم نظری در بخش پایانی سخنانش ضمن تبیین توافقات با مجموعه پردیس تئاتر تهران گفت: «طبق توافق به عمل آمده با مدیریت مجموعه و در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های این مجموعه گروه‌های معرفی شده از طرف پردیس تئاتر تهران به اداره کل هنرهای نمایشی به شورای حمایت معرفی خواهند شد و همچنین گروه‌هایی که در سایر سالن‌ها نظیر سنگلج و ... اجرا دارند نیز برای اجرا در مجموعه پردیس تئاتر تهران به انجمن نمایش تعهد می‌سپارند.»

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش و رییس پردیس تئاتر تهران نیز در خاتمه از دعوت گروه‌های دانشجویی برای اجرا در پردیس تئاتر تهران به عنوان یکی از سیاست‌های آتی این مجموعه به منظور حمایت از آن‌ها خبر داد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است
رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است

رئیس جمهور توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و گفت: تلاش جوانان کشور برای پیشرفت‌های فناورانه نیز همچون افتخارآفرینی‌های دوران دفاع مقدس قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.

|

نظرات کاربران