در حال بارگذاری ...
جادوی قدرت ذهنی، فهم نقش، اصالت و ارائه کم‌نظیر شخصیت

انجمن پانتومیم بریتانیا از سر ایان مک‌کلن تجلیل کرد

در مراسم سالانه انجمن پانتومیم بریتانیا از بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون سر ایان مک‌کلن با اهدای جایزه ویژه تجلیل شد.

به گزارش ایران تئاتر، در مراسم سالانه جوایز پانتومیم 2023 که به کوشش انجمن پانتومیم بریتانیا به ریاست کریستوفر بینگینز، در سالن ترافالگار در وست‌اند شهر لندن، برگزار شد؛ با اهدای جایزه ویژه از سر ایان مک‌کلن تجلیل شد.

همچنین در این مراسم، بازیگران پانتومیم‌کار نمایش‌های «جک و لوبیای سحرآمیز»، «سیندرلا» و «دیو و دلبر» مورد تقدیر قرار گرفتند. بازیگر شخصیت گندالف در مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، جایزه ویژه انجمن پانتومیم بریتانیا را به پاس خدماتی که به هنر پانتومیم عرضه داشته، دریافت کرد. این هنرمند اخیرا در نمایش «مامان غاز»(Mother Goose) همراه با کمدین محبوب این روزها، جان بیشاپ اجرا داشت.

سر ایان مک‌کلن زاده سال 1939 در برنلی انگلستان است. او که از سال 1961 ایفای نقش در نمایش‌های حرفه ای را آغاز کرد. این بازیگر کهنه کار که سابقه بازی در نمایشنامه‌های شکسپیر از جمله هملت، رومئو و ژولیت، مکبث، هیاهوی بسیار برای هیچ و... و نیز آثار تئاتری دیگر چون در انتظار گودو، دکتر فاستوس، باغ آلبالو را دارد، پس از درخشش در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» ساخته پیتر جکسون بیشتر مورد توجه قرار گرفت و با بازی در کامیک‌های مردان ایکس بر این محبوبیت و شهرت افزود. مک‌کلن بازی در این نقش را در مجموعه فیلم‌های هابیت هم ادامه داد. این هنرمند جهانی همچنین سابقه بازی در گونه‌های دیگری از هنرهای نمایشی و تصویری را هم در کارنامه‌اش ثبت کرده است؛ آثاری که قدرت تحلیل بالا از شخصیت و اجرای کم‌نقص نقش‌ها را می‌طلبد؛ از سریال‌های تاریخی عصر ویکتوریایی شبکه‌های مختلف تلویزیونی گرفته تا فیلم‌هایی چون بازسازی، تعهد، رسوایی، متصدی لباس(که در آن با آنتونی هاپکینز همبازی بود)، آقای هولمز(که نقش کهنسالی شرلوک هولمز را ایفا می‌کرد) و...

                                                                                                

ایان مک‌کلن در یکی از جدیدترین نقش آفرینی هایش در نمایش «مامان غاز» نقش اصلی را بازی می‌کرد. همبازی او در این اثر، آنا-جین کیسی هم جایزه بهترین هنرمند نقش مکمل در مراسم سالانه جوایز پانتومیم  دریافت کرد. همچنین این نمایش توانست جایزه بهترین نمایش پانتومیم برای سالنی با ظرفیت 500 تا 900 صندلی را برنده شود. جایزه ویژه‌ای نیز به گروه بازیگران نمایش و سالن تئاتر دانکستر و سالن رویال استراتفورد ایست اهدا شد.

در ادامه این مراسم، سو پولارد جایزه بهترین دستاورد هنری را به خاطر دهه‌ها حضور در صحنه تئاتر و تعهدی که به اجرای پانتومیم در سراسر کشور انگلستان داشته است، گرفت. پولارد، بازیگر اهل انگلیس در دوران کاری خود سابقه بازی در 35 نمایش صحنه‌ای و موزیکال و 40 نمایش پانتومیم را داشته است. ورنون کی -vernon kay- بازیگر 48ساله انگلیسی به خاطر بازی در نمایش «سیندرلا» توانست جایزه بهترین هنرمند تازه‌کار پانتومیم را دریافت کند. او نقش داندینی را در نمایش «سیندرلا» بازی می‌کرد. این بازیگر پیش‌تر مجری برنامه‌های تلویزیونی بود.    

منبع:اسکای نیوز




مطالب مرتبط

پانتومیم؛ هنر رهایی از هراس و ناشناختگی

پانتومیم؛ هنر رهایی از هراس و ناشناختگی

علیرضا خمسه: جهان همواره دو دوره صلح و جنگ را تجربه کرده است، دوره صلح، زمان پانتومیم و دوره جنگ، دوره کلام است؛ این جمله معروف مارسل مارسو، یکی از نامدارترین هنرمندان میم است مبنی بر اینکه تمامی ...

|

پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود
پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود

کتاب «گامبی وزیر» نوشته والتر تویس به نمایش موزیکال تبدیل می‌شود. پیش‌تر بر اساس این رمان، شبکه نتفلیکس یک مجموعه کوتاه تولید کرده بود که جزو آثار پرمخاطب و موفق سال 2020 به شمار می‌رود.

|

در آیین رونمایی از پوستر «جامپ کات» مطرح شد

پانتومیم شاعرانه‌ترین نوع بازیگری است
در آیین رونمایی از پوستر «جامپ کات» مطرح شد

پانتومیم شاعرانه‌ترین نوع بازیگری است

در آیین رونمایی از پوستر پانتومیم «جامپ کات» که با حضور ناصر آقایی، منوچهر اکبرلو و مسعود آب‌پرور برگزار شد، با مطرح شدن این‌که تنها ابزار پانتومیم، بدن و ریتم است و این شاعرانه‌ترین نوع بازیگری است، بر لزوم توجه به آموزش درست و اصولی میم به علاقه‌مندان این هنر تاکید شد.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت‌فروشی موسیقی-نمایش «مجنون آن لیلی» به کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی که در تالار حافظ روی صحنه می‌رود، آغاز شد. 

|

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

نظرات کاربران