در حال بارگذاری ...

رکوردشکنی هری پاتر در تئاتر کانادا

نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» که در شهر تورنتو اجرا می‌شود، پس از ۴۲۵ اجرا، روز دوم ژوئیه (۱۱ تیرماه) اجرایش به نقطه پایان می‌رسد و بدین‌ترتیب، رکورد طولانی‌ترین اجرا را در تاریخ نمایش کشور کانادا به نام خود ثبت خواهد کرد.

به گزارش ایران تئاتر، اجرای نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در کانادا، پس از 13 ماه به پایان خواهد رسید.

این نمایش که در شهر تورنتو و در سالن کا.اد.میرویش اجرا می‌شود، پس از 425 اجرا، روز دوم ژوئیه (11 تیرماه) اجرایش به نقطه پایان می‌رسد. هم‌زمان با پایان یافتن نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده»، این نمایش رکورد طولانی‌ترین اجرا را در تاریخ نمایش کشور کانادا به نام خود ثبت خواهد کرد.

تهیه‌کننده نمایش، دیوید میرویش، در بیانیه‌ای نوشت: «ما از دستاوردی که تولیدمان به دست آورد، خشنود هستیم. پس از رکورد نمایش در دوران پاندمی، دست تنهایی دوباره یک نمایش بزرگ را اجرا کردیم. پس از دو سال رکورد می‌خواستیم نقش مهمی در احیای تئاتر شهر تورنتو و رونق مرکز شهر و رستوران‌ها، هتل‌ها، مغازه‌ها و سرویس‌های خدمات شهری ایفا کنیم. سوال بزرگ این بود که آیا مخاطبان به سالن برمی‌گردند؟ این نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» بود که قطعا پاسخ سوال را داد.»

نمایشنامه این اثر، الهام‌ گرفته از کتاب‌های «هری پاتر»، نوشته جی.کی.رولینگ و کتاب «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» است که هری‌ پاتر جادوگر را در داستان تازه‌ او روی صحنه می‌آورد. داستان دو دهه پس از رویدادهای کتاب‌ها اتفاق می‌افتد. دوران داستان هری پاتر و فرزند نفرین شده در زمانی است که هری پاتر و دوستانش وارد بزرگسالی شده‌اند؛ هری پاتر کارمندی در وزارت جادو است، ولی هنوز با سیاهی‌های گذشته درگیر است، او ازدواج کرده و صاحب دو فرزند است، آلبوس پسر کوچکش شباهت زیادی با هری دارد، ولی با پسر دراکو مالفوی، پسری که در نوجوانی با هری دشمن بوده است، دوست می‌شود و آن‌ها تصمیم می‌گیرند با سفر در زمان، یکی از دوستان هری را که سال‌ها پیش در یک مسابقه‌ جادوگری کشته شده است، نجات بدهند.

نمایش نوشته رولینگ، جک تورن و جان تیفانی است و جک تورن اقتباس تازه را انجام داده و جان تیفانی کارگردان «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» است. هنرمندان هنرهای نمایشی کانادایی و تورنتویی در این نمایش روی صحنه رفته‌اند که شامل ترِور وایت در نقش هری پاتر، تریش لیندستروم در نقش جینی پاتر، لوک کیمبال در نقش آلبوس پاتر، گرگوری پرست در نقش ران ویزلی و آنتوانت رابینسون در نقش هرمیون می‌شود.

منبع: تورنتو استار




مطالب مرتبط

((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی
((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی

تور شهر به شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در شهر شیکاگو و در سالن جیمز ام.ندرلندر روز دهم سپتامبر(19 آذر ماه ) آغاز شد و تا اول فوریه (13 بهمن) سال 2025 ادامه خواهد داشت.

|

نظرات کاربران