در حال بارگذاری ...
روایت موزیکال زندگی مردی که سراسر عمر مبارزه کرد

محمدعلی کلی به صحنه تئاتر می‌آید

نمایش موزیکال «علی» که راوی فراز و فرودهای زندگی محمدعلی کلی خواهد بود، در شهر زادگاه این قهرمان سنگین وزن بوکس جهان، لوئیزویل ایالت کنتاکی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش موزیکال «علی»، زندگی قهرمان مشت‌زنی جهان ،محمدعلی کلی را روایت می‌کند. نمایشنامه‌ این اثر را کلینت دایر نوشته و موسیقی آن را تدی آبرامز  ساخته اند. این نمایش موزیکال که به زودی در برادوی اجرا می‌شود، در مرکز کنتاکی در لوئیزویل افتتاح می‌شود. تاریخ اجرا در مرکز کنتاکی پاییز امسال خواهد بود. 

کلینت دایر نمایشنامه را نوشته و خودش اجرای افتتاحیه را کارگردانی می‌کند. طراح صحنه را هم آنا فلیشل(برنده جایزه تونی و اولیویه) و طراحی لباس را امیلیو سوسا برعهده گرفته اند. گروه بازیگران البته هنوز انتخاب نشده است.

محمدعلی کلی دوران کودکی خود را در لوئیزویل ایالت کنتاکی گذراند؛ شهری که صحنه‌ نمایش اصلی او برای تبدیل شدن به مشهورترین بوکسور دنیا و یک فعال اجتماعی و سیاسی حقوق سیاهپوستان امریکا، هنرمند و انسان‌دوست شد. ترکیبی از شجاعت، اعتماد به نفس،  شفقت، شوخ طبعی و خوش بینی محمدعلی کلی، مردم را در جریان جنبش حقوق مدنی متحد کرد و دیدگاه او برای جهانی بدون نفرت الهام بخش نسل‌های متنوعی از فعالان اجتماعی شد.

محمدعلی که پیش از پرآوازه شدن، کاسیوس مارسلوس کلی جونیور نام داشت؛ در تاریخ ۱۷ ژانویه 1942 در لوئیزویل به دنیا آمد. او یکی از مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان بود که پس از گرویدن به اسلام در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایفای نقش می‌کرد و به این دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد. او در قرن بیستم عنوان یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشی را داشت. محمدعلی کلی در سه دهه آخر عمرش به بیماری پارکینسون مبتلا بود و در نهایت، سال  ۲۰۱۶ پس از ۳۲ سال تحمل این عارضه بر اثر مشکلات تنفسی در سن ۷۴ سالگی در بیمارستان از دنیا رفت.

ریچارد ویلیس تهیه‌کننده این نمایش موزیکال است. این اثر با مشارکت همسر محمدعلی کلی، لونی علی به تولید می‌رسد.
منبع:پلی‌بیل




مطالب مرتبط

با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود
با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود

جسیکا لنگ، بازیگر برنده جایزه‌های تونی و اسکار که با فیلم «کینگ کونگ» در سال 1976 به شهرت رسید، نقش اصلی «نمایش مادر» را که سال آینده در برادوی نیویورک به صحنه خواهد رفت، بازی می‌کند.

|

((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی
((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی

تور شهر به شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در شهر شیکاگو و در سالن جیمز ام.ندرلندر روز دهم سپتامبر(19 آذر ماه ) آغاز شد و تا اول فوریه (13 بهمن) سال 2025 ادامه خواهد داشت.

|

پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود
پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود

کتاب «گامبی وزیر» نوشته والتر تویس به نمایش موزیکال تبدیل می‌شود. پیش‌تر بر اساس این رمان، شبکه نتفلیکس یک مجموعه کوتاه تولید کرده بود که جزو آثار پرمخاطب و موفق سال 2020 به شمار می‌رود.

|

نظرات کاربران