در حال بارگذاری ...
نگاهی روزآمد به نمایشنامه شکسپیر سوئد

نمایش «طلبکاران» در آف برادوی اجرا می‌شود

نمایشنامه «طلبکاران» نوشته آگوست استریندبرگ، نویسنده شهیر سوئدی از دو روز دیگر در «آف برادوی» اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر، نسخه روزآمدی از نمایشنامه «طلبکاران» توسط رابرت گریر به انگلیسی ترجمه، اقتباس و کارگردانی خواهد شد. این نمایش از بیست و هفتم آوریل تا چهاردهم ماه مه (7 تا 24 اردیبهشت) در سالن تیه‌تر فور نیوسیتی اجرا می‌شود.

یوهان اگوست استریندبرگ (زادهٔ ۲۲ ژانویه ۱۸۴۹ در استکهلم، سوئد، درگذشتهٔ ۱۴ مه ۱۹۱۲) داستان کوتاه، رمان و نمایشنامه نویس پرکار سوئدی است که در کنار هنریک ایبسن، سورن کیه یرکگارد و هانس کریستین آندرسن از مهمترین و تأثیرگذارترین نویسندگان اسکاندیناوی به‌شمار می‌آید. استریندبرگ یکی از بنیان‌گذاران تئاتر مدرن شمرده می‌شود و در وطنش به شکسپیر سوئد معروف بود. او استاد بی همتای اکسپرسیونیسم در تئاتر است. این نویسنده بنام سوئدی که نمایشنامه هایش مورد اقبال هنرمندان بسیاری بوده است و اجراهای زیادی از متن هایش در سراسر دنیا روی صحنه رفته، نمایشنامه «طلبکاران» را در سال 1888 نوشته است. در نسخه رابرت گریر داستان نمایش در لانگ آیلند اتفاق می‌افتد. زمان وقوع داستان سال 2023 است و گوستاو، استاد باستان‌شناسی، با لباس مبدل به مونتاوک سفر می‌کند، جایی که همسر سابق بی‌وفایش، رمان‌نویس مشهور، تکلا به همراه شوهرش، نقاش برجسته‌، آدولف تابستان ها در مونتاک می‌مانند. در طول غیبت تکلا برای تور تبلیغاتی یکی از کتاب‌هایش، گوستاو  اعتماد آدولف را جلب می کند و ازدواج متزلزل آن ها را تضعیف می کند که این کار او عواقب مرگباری در پی دارد.

ناتالی منا در نقش تکلا، برد فرایمن در نقش آدولف و مایک روش در نقش گوستاو در این نمایش بازی می‌کنند. هر سه این بازیگران پس از اجرای نمایش «هدا 1981 » در پاییز گذشته، دوباره کنار هم حضور خواهند داشت.

پیشتر و در سال 2018 نمایش «طلبکاران» به عنوان برنامه‌ ورکشاپی در جشنواره تئاتر «دریم آپ» در سالن تیه‌تر فور نیوسیتی اجرا شده بود.

نسخه بازنویسی شده «طلبکاران» از روز بیست و نهم آوریل نمایش به طور رسمی اجرا خواهد شد. 

منبع:تیه‌تر مانیا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران