در حال بارگذاری ...
«شاه لیر» روی صحنه؛ از لندن تا نیویورک

بازگشت کنت برانا به صحنه تئاتر

کنت برانا با نمایش «شاه لیر» اثر ویلیام شکسپیر به صحنه تئاتر برمی‌گردد.

به گزارش ایران تئاتر، کنت برانا، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، نمایش «شاه لیر» را در «وست اند» شهر لندن اجرا می‌کند.

«شاه لیر» آخرین اثر شکسپیر است که کنت برانا آن را کارگردانی می‌کند، او پیش‌تر اقتباس سینمایی از «هیاهوی بسیار برای هیچ»، «هنری پنجم»، «اتللو»، «هملت»، «درد بیهوده عشق» را مقابل دوربین برده بود و «حکایت زمستان»، «مکبث» و «رومئو و ژولیت» از آثار ویلیام شکسپیر را هم برای صحنه تئاتر کارگردانی کرده بود.  برانا علاوه بر کارگردانی «شاه لیر» نقش اصلی این اثر ستایش‌شده درام‌نویس بزرگ جهان را بازی خواهد کرد.

محل اجرای «شاه لیر» سالن تئاتر وایندهم شهر لندن است. پیش‌نمایش «شاه لیر» از روز 21 اکتبر (29 مهر) آغاز خواهد شد و کنت برانا روز 31 اکتبر (9 آبان) اجرایی وِیژه برای رسانه‌ها برگزار می‌کند. قرار است «شاه لیر» پنجاه اجرا در لندن داشته باشد و پس از تمام شدن این اجراها، در سالن در شهر نیویورک در فصل پاییز سال 2024 روی صحنه برود. هنوز گروه بازیگران مشخص نشده است.

کنت برانا در عرصه سینما هم بسیار فعال است و علاوه بر علاقه فراوانی که به آثار شکسپیر دارد، در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای هم به آثار جنایی آگاتا کریستی پیدا کرده است. فیلم جدید او با عنوان «یک جن‌زدگی در ونیز» با بازی تینا فی و جیمی دورنان امسال اکران می‌شود و کنت برانا برای سومین بار نقش هرکول پوآرو را در این فیلم ایفا کرده است. برانا پیش‌تر در فیلم‌های «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»(2017) و «مرگ روی نیل»(2022) در نقش این کارگاه بلژیکی باهوش با شهرت جهانی ظاهر شده بود.

نمایش «شاه لیر» توسط کمپانی تئاتر کنت برانا (Kenneth Branagh Theatre Company- KBTC) تهیه می‌شود.

منبع:واتس‌آن‌استیج




مطالب مرتبط

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران