در حال بارگذاری ...
در آیین آغازین سومین جشنواره ملی تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی عنوان شد

استان گیلان می‌تواند به پایگاه جشنواره تئاتر کودک ایثار تبدیل شود

فرهاد براتی فرماندار لاهیجان در آیین آغازین سومین جشنواره ملی تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی ایثار گفت امیدواریم استان گیلان و شهر لاهیجان بتواند با میزبانی شایسته از هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره به لحاظ کمی و کیفی، پایگاه برگزاری جشنواره تئاتر کودک ایثار شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از امور ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی سومین جشنواره ملی تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی ایثار، مراسم آغازین سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی ایثار که صبح روز دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه در محل مزار شهدای گمنام لاهیجان برگزار شد.

فرهاد براتی فرماندار لاهیجان با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره تئاتر کودک ایثار در استان گیلان گفت: «امیدواریم استان گیلان و شهر لاهیجان بتواند با میزبانی شایسته از هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره به لحاظ کمی و کیفی، پایگاه برگزاری جشنواره تئاتر کودک ایثار شود.»

او با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد هنری که باهدف توسعه، تعمیق، تکثیر و تداوم فرهنگ «ایثار و مهربانی»، «ایثار و ازخودگذشتگی» و «ایثار اجتماعی» در میان آحاد جامعه و سبک زندگی ایثارگرانه شهدا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تحکیم ارتباطات اجتماعی به‌واسطه مبادلات فرهنگی با موضوع «ایثار و شهادت» و «ایثار اجتماعی» در سطح مساجد، مدارس، محلات، روستاها برگزار می‌شود تأکید کرد: «بهره‌گیری از شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف نمایشی برای کودکان و نوجوانان، کشف و حمایت از ظرفیت‌ها و استعدادهای جوان در زمینه‌های مختلف نمایشی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت، بسط، تعمیق و ترویج قالب‌های مختلف نمایش کودک و نوجوان به‌عنوان تأثیرگذارترین ابزارهای ارتباطات جمعی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش زمینه‌های فکری و فرهنگی به‌منظور تولید آثار فاخر و ارزشمند هنری باهدف ارتقاء بینش و آگاهی جامعه به‌عنوان مخاطب اصلی این‌گونه از آثار هنری و ایجاد گفتمان‌های اجتماعی درزمینهٔ فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی ازجمله محورهای مهمی است که بستر آن در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار فراهم‌شده و زمینه بسیار مناسبی برای آشنایی کودکان و نوجوانان به‌عنوان نسل‌های آینده‌ساز کشور با مفاهیم یادشده است.»

در آیین آغازین سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار، هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد به همراه چند تن از خانواده‌های شاهد و ایثارگر و همچنین حمید ساروخانی، سرپرست اداره نمایش و هنرهای تجسمی بنیاد شهید، مدیرکل بنیاد شهید و رئیس میراث فرهنگی استان و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند.

سومین جشنواره ملی تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثار، از یازدهم تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه با دبیری فرهاد مختاری مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور ۱۵ گروه منتخب از استان‌های کرمانشاه، گیلان، ایلام، مرکزی، همدان، بوشهر و تهران در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و عروسکی در شهرهای رشت، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رودسر، لنگرود، فومن، صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

نشست‌های نقد و بررسی، اجراهای ویژه مدارس، ویژه‌برنامه «بچه‌های آسمان» نکوداشت شهدای خردسال استان گیلان، نمایشگاه عکس اجرای تئاتر هنرمندان شهید استان گیلان ازجمله برنامه‌های جنبی جشنواره است.

بر این اساس برنامه اجراهای صحنه‌ای و عروسکی این جشنواره نیز به این شرح اعلام شد:

دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه:

- «پرواز خیس» (تهران)/ سالن نارون

- «حیاط خانه ما» (تهران)/ تالار مرکزی رشت

- «65-99» (همدان) / تئاتر شهر

- کانون پرورش فکری نیز ساعت 16 در بخش ویژه، میزبان نمایش 12 دقیقه است.

سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه:

- «ساعت آرزوها» (تهران) / سالن نارون

- «مرد مهربان جنگل» (گیلان) / تالار مرکزی رشت

- «به‌مرورزمان» (بوشهر) / تئاتر شهر

- کانون پرورش فکری نیز ساعت 16 در بخش ویژه، میزبان نمایش 12 دقیقه است.

چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه:

- «راز پیشونی سفید» (بوشهر) / سالن نارون

-«سومین روز تابستان» (همدان) / تالار مرکزی رشت

-«آدم کوچولو گرسنه» (تهران) / تئاتر شهر

کانون پرورش فکری نیز ساعت 16 در بخش ویژه، میزبان نمایش «نهالی که بابام کاشت» است.

اجراهای خیابانی و ویژه مدارس

دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه:

- پیاده راه فرهنگی رشت در ساعت‌های 17:30 و 18 به ترتیب میزبان نمایش‌های «آه مبارک» (همدان) و «از خود گذشتن» (گیلان) است.

در بخش اجرا در مدارس نیز ساعت 10 ، «از خود گذشتن» از گیلان به نمایش در می‌آید.

سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه:

- بوستان هنر لاهیجان در ساعت 17 میزبان نمایش «افسانه کچل کفترباز» (کرمانشاه) و ساعت 17:30 میزبان نمایش «از خود گذشتن» (گیلان) است.

- پیاده راه فرهنگی رشت در ساعت 17 میزبان نمایش «عزت تی ان تی» (ایلام) و ساعت 17:30 دقیقه میزبان نمایش «بچه‌های صلح» (استان مرکزی) است.

در بخش اجرا در مدارس نیز ساعت 10 ، «بچه‌های صلح» (استان مرکزی) و «عزت تی ان تی» ایلام) به نمایش درمی‌آید.

چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه؛

- بوستان هنر لاهیجان در ساعت 17 میزبان نمایش «آه مبارک» (همدان) ، ساعت 17:30 دقیقه میزبان نمایش «عزت تی ان تی» (ایلام) و ساعت 18 میزبان نمایش «بچه‌های صلح» (استان مرکزی) است.

- پیاده راه فرهنگی رشت ساعت 18 میزبان نمایش «افسانه کچل کفترباز» (اکرمانشاه) است.

برنامه شهرستان‌ها

دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه:

- تریلی شماره یک در ساعت 10، در شهرستان رودسر میزبان نمایش «99 - 65 » و در ساعت11:30 دقیقه در شهرستان لنگرود میزبان این نمایش است.

- تریلی شماره دو در ساعت 10، در شهرستان فومن میزبان نمایش «حیاط خانه ما» و در ساعت 11:30 دقیقه در شهرستان صومعه‌سرا میزبان این نمایش است.

سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه:

-  تریلی شماره یک در ساعت 17 در منطقه آزاد انزلی میزبان نمایش «99 - 65» و تریلی شماره دو در ساعت 11 در شهرستان رضوانشهر میزبان نمایش «حیاط خانه ما» است.

جلسات نقد و بررسی هرروز ساعت 18 در تالار مرکزی رشت برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است
اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضور در تماشاخانه سنگلج و تماشای نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان، از حمایت گروه‌های شهرستانی، گیشه تئاتر و تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه گفت.

|

همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد
همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد

مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به‌منظور همکاری متقابل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

گفت‌وگو با محمدجواد کبودرآهنگی

سیاه‌بازی به بازیگرانی کاربلد برای خلق فضای کمدی نیاز دارد
گفت‌وگو با محمدجواد کبودرآهنگی

سیاه‌بازی به بازیگرانی کاربلد برای خلق فضای کمدی نیاز دارد

محمدجواد کبودرآهنگی، نویسنده و کارگردان نمایش «سلطان عمرا بمیرد» می‌گوید سیاه‌بازی کار دشواری است که بیش از کارگردانی به بازیگرانی کاربلد نیاز دارد تا بتوانند فضای کمدی را خلاقانه به نمایش بگذارند.

|

نظرات کاربران