در حال بارگذاری ...
با محوریت جست‌وجوی راهکارهای پایداری شغلی و حرفه‌ای

گردهمایی اردیبهشتِ مدرسان تئاتر برگزار شد

گردهمایی و نشست اردیبهشتِ تئاتر صنف مدرسان تئاتر با هدف جست‌وجوی راهکارهای پایداری شغلی و حرفه‌ای برای مدرسان تئاتر در مجموعه صحنه آبی برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، اردیبهشتِ تئاتر صنف مدرسان تئاتر با حضور مدرسان و دانشجویان و علاقه‌مندان هنرهای نمایشی در بخش‌های نمایش، نمایشنامه‌خوانی، سمینار، کارگاه، معرفی کتاب و هم‌اندیشی شغلی در سالن تئاتر مجموعه صحنه آبی برگزار شد.

در ابتدای این سلسله نشست‌ها مسعود پرتوی درباره تاریخ و ساختار انجمن‌های صنفی و سندیکایی گزارش داد و بهزاد خاکی‌نژاد به روش‌های اجرایی و مدیریتی و خدمات صنف‌ها پرداخت.

در ادامه، سه راهکار حقوقی در نظام صنفی با شناخت ساختار کنونی انجمن‌ها مطرح شد که با هم‌اندیشی مدرسان حاضر در جلسه، دو روش اجرایی آن در برنامه عملیاتی انجمن صنفی مدرسان تئاتر قرار گرفت.

همچنین در بخش پایانی این رویداد، هم‌اندیشی حقوق نظام صنفی باهدف جست‌وجوی راهکارهای پایداری شغلی و حرفه‌ای برای مدرسان تئاتر و توسط مدرسان تئاتر شکل گرفت و رهاوردهای تازه‌ای در کار صنفی اهالی تئاتر ارائه شد.

بر اساس راهکارهای موجود، نرخ‌نامه پایه دستمزد آموزش توسط هیئت‌مدیره صنف مدرسان تئاتر در سال جاری برای مدرسان دانشگاه و آموزشگاه مصوب و منتشر خواهد شد تا آغازی بر شکل­ گیری ساختار نظام صنفی در تئاتر باشد.

همچنین صنف مدرسان تئاتر در آینده ای نزدیک به تدوین پیمان دسته‌جمعی اعضای انجمن و کارفرمایان آموزشی می‌پردازد تا پیش‌زمینه نگارش نظام‌نامه صنفی فراهم شود.

در این گردهم‌آیی، اعضای هیئت‌مدیره صنف مدرسان تئاتر، برخی از اعضای انجمن، شماری از دانشجویان هنرهای نمایشی، رییس انجمن استادان دانشگاهی استان تهران و تعدادی از مدرسان غیرعضو نیز حضور داشتند.




مطالب مرتبط

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی:

در این دوره به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شدیم
دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی:

در این دوره به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شدیم

علی‌محمد رادمنش، دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی گفت آثار این دوره از جشنواره، به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شده‌ و به لحاظ کیفی هم ارتقاء یافته است.

|

نظرات کاربران