در حال بارگذاری ...

ایلام میزبان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری شد

گروه نمایش عروسک‌های جادویی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با اجرای ۹ تئاتر زنده از روز ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت مهمان استان ایلام شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناطق کم‌برخوردار، حاشیه‌نشین و عشایری اعزام می‌شود و این برنامه‌ها در مناطق کم برخوردار شهرک شهید کشوری «سرطاف» و منطقه هانیوان اجرا خواهد شد.

در مدت زمان چهار روز، تریلی سیار کانون به اتفاق گروه نمایشی عروسک‌های جادویی در ۹ منطقه استان ایلام تعداد ۹ برنامه زنده برای کودکان و نوجوانان این مناطق اجرا می‌کند.

برهمین اساس صبح روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ نمایش «آش سنگ» در دو منطقه شهرک شهید کشوری و هانیوان اجرا شد و مورد استقبال پرشور کودکان و نوجوانان و دانش آموزان این مناطق قرار گرفت.

هدف از اجرای این برنامه‌ها ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان است. همچنین رعایت عدالت فرهنگی و هنری در سطح مناطق مختلف به ویژه مناطق کم برخوردار از دیگر اهداف حضور تماشاخانه سیار در این استان است که با همکاری مسئولان استانی انجام می‌شود. اجرای فعالیت‌های هنری به‌ویژه نمایش عروسکی تاثیرات عمیقی بر مخاطبان می‌گذارد و قدرت تعقل، تفکر و تخیل را در کودک فعال می‌کند.

گروه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سال گذشته در جشن بزرگ نیمه شعبان ۱۴۰۱ نیز برای اجرای برنامه‌های شاد و مفرح به استان ایلام سفر کرده بود که با استقبال پرشور بچه‌ها و خانواده‌ها مواجه شد.

این گروه علاوه بر اجرا در شهرستان ایلام، در شهر مهران و منطقه چنگوله از توابع این شهرستان، بدره، پاکل و منطقه عشایری از توابع شهرستان بدره و شهرستان‌های چوار و ایوان اجرای برنامه خواهد داشت.




مطالب مرتبط

تماشاخانه سیار کانون، مهمان کودکان استان البرز شد

تماشاخانه سیار کانون، مهمان کودکان استان البرز شد

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به مدت 5 روز، مهمان کودکان و نوجوانان استان البرز شده است و در نخستن روز (9 دی)، نمایش «ماجرای گله من» به نویسندگی و کارگردانی امیرمحمد انصافی را برای دانش‌آموزان دبستان شهدای غزه فردیس کرج اجرا کرد.

|

نظرات کاربران