در حال بارگذاری ...
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

کمک ۲۰ میلیاردی رئیس جمهور به موسسه هنرمندان پیشکسوت

سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت قول سال گذشته رئیس‌جمهور برای کمک ۲۰ میلیارد تومانی به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به‌زودی انجام‌ خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایرنا، مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد اردیبهشت‌ماه صبح امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در باغ زیبا برگزار شد.

سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: «امروز در جلسه‌ای با وزیر بودم که وقتی اعلام‌ کردم قول داده‌ام پیش شما پیشکسوتان هنرمند باشم اجازه دادند بسیار سریع به نزد شما بیایم. قولی که سال گذشته برای سفرهای شما دادیم پابر جاست.»

او افزود: «ویلاهایی را در مازندران بازسازی کردیم که می‌خواهیم شما اولین مهمان ما باشید. وعده ۲۰ میلیارد تومان کمک به مؤسسه امسال‌ ان‌شاءلله عملی خواهد شد و روزی نیست که آقایان ارجمند و عظیمی و ما در وزارت‌خانه‌ پیگیر آن نباشیم. زمینی در پرند داشتیم که‌ به‌تازگی تحویل آقای افضلی دادیم و قرار است ساخته شود و سهم مؤسسه از این پروژه در اختیار هنرمندان قرار داده می‌شود.»

در ابتدای این مراسم سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درباره موضوع ادغام این موسسه با صندوق اعتباری هنر، گفت: «این موضوع قطعاً منتفی است؛ اما معتقدیم هر چه موسسه هنرمندان پیشکسوت و صندوق اعتباری هنر رابطه بهتری داشته‌ باشند خدمتگزاری بهتری به هنرمندان ارائه می‌شود.»

سیدعباس عظیمی در ادامه خدمت به پیشکسوتان هنر را وظیفه مدیران دانست، افزود: «برای شادی روح شهدا که باعث آرامش و امنیت زندگی ما هستند دعا می‌کنیم.»

در ادامه این مراسم، داریوش ارجمند رئیس هیئت‌مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به اینکه تعداد ما در این موسسه به‌عنوان‌ گردانندگان کم است، گفت: «اما موسسه ما کمیتی نیست و ذات موسسه هنرمندان پیشکسوت به کیفیت آن است. ارزش زندگی ما تعیین‌کننده است و موسسه برای اعضای خود این‌گونه است. در هیچ نقطه‌ از جهان موسسه‌ای با این کیفیت برای هنرمندان وجود ندارد.»

ارجمند در پایان گفت: «امروز روز هلال‌احمر است. جوانانی که در همه پیامدها از جان خود مایه گذاشتند، خدا به آنان عزت‌ دهد.»

مهدی افضلی (عضو هیئت‌مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و مدیرعامل مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر)، فرزاد طایفه حیدری (معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری)، محسن علی‌اکبری (تهیه‌کننده سینما)، داریوش ارجمند (بازیگر) و سیدمحمود اسلامی (معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و سیدعباس عظیمی (مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت) در این مراسم حضور داشتند.

هنرمندان متولد اردیبهشت‌ماه که در این‌ مراسم برای آن‌ها جشنی برگزار شد عبارت‌اند از: علی ژکان (کارگردان سینما)، اسحاق خانزادی (صدابردار)، امین سلطان‌خواه (هنرمند سوخت‌نگار)، قطب‌الدین صادقی (کارگردان تئاتر و بازیگر)، جلیل عندلیبی (نوازنده و آهنگساز)، ذبیح‌الله شهبازی (هنرهای سنتی قلم‌زنی)، داوود صادق‌سا (عکاس)، محمدباقر کریم‌پور (صداپیشه رادیو)، صادق صندوقی (نقاش و تصویرگر)، قاسم رفعتی (خواننده)، مهدی شاه‌محمدیان (هنرهای سنتی، قلم‌زنی)، ایرج راد (بازیگر و کارگردان)، رضا صفایی (بازیگر)، صادق احمدی (هنرهای سنتی، جوش شیشه)، فرزانه کابلی (بازیگر)، مریم نشیبا (گوینده، بازیگر و دوبلور رادیو)، اکبر رحمتی (بازیگر)، داوود فیاضی (موسیقی‌دان و خواننده)، احمدرضا اسدی (نویسنده تئاتر)، سیامک بنایی (موسیقی‌دان)، غلامحسین محمودی (طراح فرش)، محمدهادی جمالی (نقاش)، اصغر فریدی ماسوله (هنرهای نمایشی)، صفا آقاجانی (بازیگر، دوبلور و صداپیشه)، حسین محجوبی (نقاش و هنرمند تجسمی)، حمید انگجی (فیلم‌بردار)، علیرضا درویش‌نژاد (بازیگر سینما و تئاتر)، اصغر آبگون (صدابردار)، جواد انصافی (بازیگر و کارگردان).

خانواده‌ هنرمندان درگذشته، از جمله خانواده‌های زنده‌یادان عزت‌الله مهرآوران، کریم اکبری مبارکه، علاء‌الدین قاسمی، صادق صندوقی که همگی متولد اردیبهشت‌ماه بوده‌اند نیز در این مراسم حضور داشتند.

همچنین رضا شفیعیان (نوازنده سنتور) و اسماعیل محرابی (بازیگر) از هنرمندان متولد فروردین‌ماه بودند که از آن‌ها نیز تقدیر به‌عمل آمد.




مطالب مرتبط

در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ مطرح شد

هنرمندان، سرمایه‌های ملی کشور هستند
در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ مطرح شد

هنرمندان، سرمایه‌های ملی کشور هستند

سیدعباس عظیمی (مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت) در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ گفت هنرمندان عزیز کشور به‌عنوان سرمایه‌های ملی هستند و امیدوارم با بهبود شرایط درآمدی دولت، شاهد افزایش بودجه برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به هنرمندان پیشکسوت باشیم.

|

هنرمندان پیشکسوت پیشواز روشنایی رفتند

دورهمی خانوادگی موسفیدان هنر به مناسبت شب یلدا
هنرمندان پیشکسوت پیشواز روشنایی رفتند

دورهمی خانوادگی موسفیدان هنر به مناسبت شب یلدا

سیدعباس عظیمی در میهمانی خانوادگی هنرمندان پیشکسوت که به مناسبت شب یلدا با حضور هنرمندان برجسته و باسابقه رشته‌های مختلف برگزار شد، موسسه هنرمندان پیشکسوت را گنجینه بزرگ هنر ایران اسلامی دانست و گفت اگر هرکدام از اعضای این موسسه نزدیک به نیم قرن تجربه و تخصص داشته باشند، در ...

|

در گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مطرح شد

محمود سالاری: رژیم صهیونیستی دیگر ترمیم‌پذیر نیست
در گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مطرح شد

محمود سالاری: رژیم صهیونیستی دیگر ترمیم‌پذیر نیست

در گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رژیم صهیونیستی را پس از عملیات طوفان الاقصی، ترمیم‌ناپذیر خواند.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود مجید فروغی، فعال رسانه‌ای و مدیرروابط عمومی روز گذشته با حضور خانواده، جمعی از هنرمندان، بازیگران، مدیران و کارکنان معاونت امورهنری، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل هنرهای تجسمی، دفتر موسیقی، بنیاد رودکی، دفتر آموزش، سازمان ...

|

نظرات کاربران