در حال بارگذاری ...
علی فتحعلی خبر داد

اجرای «میرزا کشون» در پردیس تئاتر شهرزاد

علی فتحعلی، از به صحنه بردن «میرزا کشون» در پردیس تئاتر شهرزاد خبر داد. او با ابراز امیدواری برای موفقیت این نمایش، زمان اجرای کار را خرداد امسال اعلام کرد.

به گزارش ایران تئاتر، علی فتحعلی، نمایش «میرزا کشون» را به نویسندگی فرهاد نقدعلی و تهیه‌کنندگی مسعود والا، خرداد 1402 در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد برد. 

فتحعلی، اولین نمایش حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۶۸ با هادی اسلامی با نام «حاکم یک شبه» در تئاتر شهر روی صحنه برد و بعد از آن با زنده‌یادها سعدی افشار و ایرج نوذری، فعالیت خود را در زمینه نمایش‌ ایرانی ادامه داد. او آخرین نمایش ایرانی خود را سال گذشته به نام «مبارک در ژاپن» روی صحنه برده بود.

این کارگردان درباره نمایشنامه «میرزا کشون» که به زودی قرار است در تئاتر شهرزاد اجرا کند، توضیح داد: «فرهاد نقدعلی چندین نمایشنامه از خودش به بنده داد و بعد از مشورت با گروه تولید و مسعود والا تهیه‌کننده‌ نمایش تصمیم گرفتیم که نمایشنامه «میرزا کشون» را به صحنه ببریم. البته «میرزا کشون» یک نمایشنامه پست مدرن است که ما آن را به نمایش روحوضی تبدیل کردیم. خودم خیلی به این نمایش امیدوارم و احساس می‌کنم کار خوبی می‌شود؛ مخصوصا برای خانواده‌ها که لحظات شادی را برای‌شان می‌آفرینیم.»

او در پایان گفت: «وقتی تهیه‌کنندگی به همراه کارگردانی انجام می‌دادیم، باید به همه جوانب اجرا از جمله هزینه تماشاخانه‌های خصوصی، هزینه‌های اجرا، گروه تولید و بازیگران فکر می‌کردیم اما وقتی پای یک تهیه‌کننده در میان باشد، من و همه عوامل، با آرامشی خاص به کارگردانی می‌پردازیم. بنابراین حضور تهیه‌کننده در کار تاثیر مثبتی روی اجرا می‌گذارد و کار را قوی‌تر می‌کند.»




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «راهنمای جامع هیولا شدن»

مهدی محبعلی: هراس مخاطب، تغذیه‌کننده نمایش ماست
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «راهنمای جامع هیولا شدن»

مهدی محبعلی: هراس مخاطب، تغذیه‌کننده نمایش ماست

مهدی (سهاب) محبعلی، نویسنده و کارگردان تئاتر، ترس مخاطب را خوراک و تغذیه‌کننده «راهنمای جامع هیولا شدن» دانست و گفت حوادث واقعی، تاثیرات منفی زیادی روی جامعه می‌گذارد اما مهم است که از این ترس و رنج؛ نیرویی کامل‌تر برای کنترل هیولای درون خودمان بسازیم.

|

نظرات کاربران