در حال بارگذاری ...
نخستین ویژه‌نامه انتشارت نمایش با موضوع دراماتورژی منتشر می‌شود

سومین جلسه شورای تخصصی کتاب برگزار شد

سومین جلسه شورای تخصصی کتاب دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش، روز سه‌شنبه دوم خرداد با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی در دفتر این انتشارات برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سومین جلسه شورای تخصصی کتاب دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش، روز سه‌شنبه دوم خرداد در دفتر انتشارات برگزار شد.

در این جلسه که با حضور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، نرگس یزدی (مدیر دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش)، منصور براهیمی، حمیدرضا افشار و داوود دانشور برگزار شد، بر ضرورت تعیین اولویت‌های دفتر انتشارات تأکید شد.

در همین راستا انتشار آثاری مرتبط با تئاتر کامیونیتی (با نگاه خاص به حمایت از هنرمندان و پژوهشگران استان‌ها)، پژوهش اجرایی، مطالعات تئاتر و اجرا، دراماتورژی، تئاتر و اجرای دیجیتال و رسانه‌های نوین در اولویت چاپ قرار گرفت.

همچنین نرگس یزدی (مدیر دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش) اعلام کرد: «با توجه به منتشر نشدن ماهنامه نمایش در ماه‌های گذشته، دو ویژه‌نامه موضوعی به‌زودی منتشر خواهد شد که نخستین ویژه‌نامه به دراماتورژی اختصاص خواهد داشت و ازآن‌پس انتشار ماهنامه به‌صورت منظم ادامه خواهد یافت.»

گفتنی است که اعضای شورای تخصصی کتاب در گزینش آثار تالیفی و ترجمه و ارائه مشورت در پروژه‌های آموزشی و پژوهشی با دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش همکاری می‌کنند.

منصور براهیمی، حمیدرضا افشار، محمدباقر قهرمانی، حسین فدایی‌حسین، داوود دانشور و کاظم نظری اعضای شورای تخصصی کتاب انتشارات نمایش هستند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

نظرات کاربران