در حال بارگذاری ...
با برگزاری آیین پایانی در تبریز

برگزیدگان جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، با اعلام هنرمندان برگزیده به کار خود پایان داد. در آیین پایانی این رویداد، هیئت داوران، دو نمایش «ترمز اضطراری» و «یک حبه انگور» را به عنوان آثار برتر، برای اجرا به چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد. 

به گزارش ایران تئاتر، شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی که از یکم تا پنجم خرداد با اجرای 14 گروه نمایشی صحنه‌ای در آذربایجان شرقی برگزار شد، آیین پایانی خود را عصر امروز (جمعه 5 خرداد) در تالار پتروشیمی تبریز با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار کرد.

بنا به رای هیئت داوران، آثار و هنرمندان برتر به شرح زیر معرفی شدند: 

طراحی بروشور:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال جایزه نقدی از حمیدرضا خیری، طراح بروشور نمایش «هفت دریا شبنمی» تقدیر کرد.
همچنین لوح تقدیر و مبلغ 40 میلیون ریال جایزه نقدی به سید ارشیا هاشمی، طراح بروشور نمایش «شمسه» به عنوان برگزیده این بخش اهدا شد.

طراحی نور:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال جایزه نقدی از مصطفی آهسته، طراح نور نمایش «شمسه» تقدیر کرد.
در این بخش، لوح تقدیر و مبلغ 40 میلیون ریال جایزه نقدی به حسام انوشیروانی، طراح نور نمایش «آهوان» به عنوان برگزیده اهدا کرد.

آهنگسازی:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال جایزه نقدی از آرش قبادیان، آهنگساز نمایش «آه-هو» تقدیر کرد. 
تندیس، دیپلم افتخار و مبلغ 40 میلیون ریال جایزه نقدی نیز به علی مجیدپور برای آهنگسازی نمایش «یک حبه انگور» به عنوان برگزیده این بخش اهدا شد.

چهره‌پردازی:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال جایزه نقدی از لیلا یوسفی‌راد، طراح چهره‌پردازی نمایش «آه-هو» تقدیر کرد.
هیئت داوران همچنین، لوح تقدیر و مبلغ 40 میلیون ریال جایزه نقدی را به آناهیتا موسوی، طراح چهره‌پردازی نمایش «آهوان» به عنوان برگزیده اهدا کرد.

طراحی لباس:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال جایزه نقدی از الهام ابراهیمی‌پور، طراح لباس نمایش «مطرب آقا» تقدیر کرد.
لوح تقدیر و مبلغ 40 میلیون ریال جایزه نقدی طراحی لباس هم به محمدرضا فلاحیان برای نمایش «هفت دریا شبنمی» به عنوان برگزیده اهدا شد. 

                                                                                                    

طراحی صحنه:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 25 میلیون ریال جایزه نقدی از طراحی رضا جدی در نمایش «ننه باهار» تقدیر کرد.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 70 میلیون ریال جایزه نقدی نیز به مهدی شریفی، طراح صحنه نمایش «آهوان» اهدا شد.

بازیگری زن:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال از تلاش و حضور  نیروانا هزارجریبی، بازیگر نوجوان نمایش «مطرب آقا» تقدیر کرد.
همچنین در این بخش، لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی به سعیده جمشیدی و محیا جباری، بازیگران نمایش‌‍‌های «آه-هو» و «میرای» اهدا شد.
هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 35 میلیون ریال جایزه نقدی، رتبه سوم این بخش را به صورت مشترک از آن بهار کریم‌زاده و پری بارانی، بازیگران نمایش‌های ننه باهار و میرای دانست. 
جایزه رتبه دوم این بخش هم با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 50 میلیون ریال، به زینب مشعل دار، بازیگر نمایش «ترمز اضطراری» اهدا شد. 
با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال جایزه نقدی، رتبه اول این بخش به سارا یزدانی، بازیگر نمایش «مطرب آقا» تعلق گرفت. 

بازیگری مرد:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال جایزه نقدی، از تلاش و حضور آرین محمدی، بازیگر نوجوان نمایش «روز برمی‌آید» تقدیر کرد.
همچنین با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی، از میرای میثم حبیبی، محمد رسائلی، فرشید سلامت و محمد قاسمی، بازیگران نمایش‌های «یک حبه انگور»، «مطرب آقا» و «روز برمی‌آید» تقدیر شد. 
لوح تقدیر و مبلغ 35 میلیون ریال جایزه نقدی هم به صورت مشترک به محمد تقی‌نژاد و رسول وحدت، بازیگران نمایش‌های «آهوان» و «شمسه» به عنوان رتبه سوم اهدا شد. 
هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 50 میلیون ریال جایزه نقدی، مهیار هزار جریبی و سعید بحرالعلومی، بازیگران نمایش‌های «مطرب آقا» و «آه-هو» را حائز رتبه دوم این بخش دانست. 
همچنین، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال جایزه نقدی رتبه اول این بخش، به مجتبی لاله‌زاری، بازیگر نمایش «دل‌لرزه» اهدا شد. 

                                                                                                    

کارگردانی:

هیئت داوران در این بخش، با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال جایزه نقدی، از مجتبی لاله‌زاری، مهیار هزارجریبی و علی برجی، کارگردان‌های نمایش‌های «دل‌لرزه»، «مطرب‌آقا» و «آه-هو»  تقدیر کرد.
لوح تقدیر و مبلغ 50 میلیون ریال جایزه نقدی رتبه سوم این بخش، به محمد جهانپا، کارگردان نمایش «آهوان» تعلق گرفت. 
همچنین لوح تقدیر و مبلغ 80 میلیون ریال جایزه نقدی رتبه دوم این بخش، به علی مجیدپور، کارگردان نمایش «یک حبه انگور» اهدا شد. 
هیئت داوران با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 120 میلیون ریال جایزه نقدی، بهاره فاضلی‌راد، کارگردان نمایش «ترمز اضطراری» را حائز رتبه اول این بخش دانست. 

نمایشنامه‌نویسی:

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 25 میلیون ریال جایزه نقدی، مهدی سیم‌ریز و آرش خیرآبادی، نویسندگان نمایشنامه‌های «آهوان» و «شمسه» را شایسته رتبه سوم این بخش دانست. 
لوح تقدیر و مبلغ 80 میلیون ریال جایزه نقدی رتبه دوم این بخش، به شادی غفوریان، نویسنده نمایشنامه «ترمز اضطراری» اهدا شد. 
هیئت داوران با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 120 میلیون ریال جایزه نقدی، رتبه اول این بخش را از آن سیدعلی موسویان، نویسنده نمایش «دل‌لرزه» دانست. 

نمایش برگزیده:

هیئت داوران به اتفاق آرا، دو نمایش «ترمز اضطراری» و «یک حبه انگور» را به عنوان آثار برگزیده تئاتر رضوی، برای اجرا به چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد. 

مهدی لزیری، ایوب آقاخانی، علیرضا استادی و سیروس همتی، اعضای هیئت‌داوران شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی بودند. 




نظرات کاربران