در حال بارگذاری ...

چراغ بخش بین‌الملل رویداد تئاتر صاحبدلان در قزوین روشن شد

اولین جلسه ستاد اجرایی بخش بین‌المللی تئاتر صاحبدلان روز سوم خرداد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، دبیر رویداد صاحبدلان و عوامل ستادی و اجرایی این رویداد در سالن همایش‌ها و جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، محمد حسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری بخش بین‌الملل رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در استان قزوین، فرصتی برای تمامی مردم هنردوست استان قزوین، علی‌الخصوص هنرمندان هنر نمایش استان برای ارتباط و تبادل فرهنگی بین‌المللی در کهن دیار فرهنگ و هنر ایران است. حضور نمایش‌هایی از هنرمندان کشورهای عراق، تونس و عمان در استان قزوین و همچنین ارتباط متقابل هنرمندان این کشورها در ایران در انتقال تجربیات و دیدگاه‌های فرهنگی برای اولین بار در استان قزوین، فرصتی است برای شناساندن هرچه بیشتر توانمندی‌ها و نقاط قوت هنری و همچنین ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری پهنه‌ مینودری به کشورهای دیگر که این مهم با برگزاری این رویداد در استان محقق خواهد شد.

اولین جلسه ستاد اجرایی رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بعد از تفاهم‌نامه همکاری بین کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و محمد حسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با عوامل اجرایی این رویداد در سالن همایش‌ها و جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه که با حضور محمود فرهنگ دبیر رویداد صاحبدلان، مهدی یوسفی‌کیا مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، حسن رونده مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها، فرزان دلفانی دبیر اجرایی، داور نمینی مسئول تشریفات بین‌الملل و علی‌اشرف سمایی مسئول بخش فنی برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی افشار قهرمانی مشاور مدیرکل در امور هنری و کارشناسان سمعی بصری و نمایش معاونت هنری و سینمایی اداره کل، در مورد نحوه برگزاری و جزییات اجرایی این رویداد با حاضران در این نشست به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

همچنین در حاشیه این نشست، محمود فرهنگ، با اشاره به ظرفیت‌های میراث فرهنگی و همچنین دارایی‌های مناسب و ارزشمند نمایشی استان قزوین اعم از هنرمندان معتبر و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و سالنی این استان، این رویداد را فرصتی برای هنر نمایش استان قزوین دانسته و برگزاری این رویداد و اختتامیه آن را گامی بزرگ برای حضور قزوین به‌عنوان یکی از پایلوت‌های مهم نمایشی کشور عنوان کرد.

در ادامه محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری بخش بین‌الملل رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در استان قزوین، فرصتی برای تمامی مردم هنردوست استان قزوین، علی‌الخصوص هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی استان برای ارتباط و تبادل فرهنگی بین‌المللی در کهن‌دیار فرهنگ و هنر ایران است. حضور نمایش‌هایی از هنرمندان کشورهای عراق، تونس و عمان در استان قزوین و همچنین ارتباط متقابل هنرمندان این کشورها در ایران در انتقال تجربیات و دیدگاه‌های فرهنگی برای اولین بار در استان قزوین، فرصتی است برای شناساندن هرچه بیشتر توانمندی‌ها و نقاط قوت هنری و همچنین ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری پهنه‌ مینودری به کشورهای دیگر که این مهم با برگزاری این رویداد در استان محقق خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به اینکه اولویت هدف‌گذاری و سیاست کلان تحولی اداره کل، توجه به تمام ظرفیت‌های استان و ارتقای شهرستان‌هاست این رویداد بین‌المللی را فرصتی برای حرکت به‌سوی تحقق این هدف و توزیع و چرخش هنر نمایش در تمام استان دانست و ضرورت اجرای تمامی گروه‌های حضور یافته در تمامی شهرستان‌ها را جزو اولویت‌های سیاست‌گذاری این اداره کل عنوان کرد. در ادامه کارشناسان مربوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و اعضای دبیرخانه رویداد به بازبینی سالن‌ها و ظرفیت‌های سخت‌افزاری اجرایی در شهرستان‌های استان قزوین پرداختند.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند
با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، با اعلام فهرست آثار و هنرمندان برتر، دو نمایش «تاسه» و «بوچیکمان هه یه و زه ماوه ندی» (سنندج) را به چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر و نمایش «ئودیپی شاریار» (سقز) را به جشنواره تئاتر کرکوک عراق معرفی کرد.

|

نظرات کاربران