در حال بارگذاری ...
اقتباس صحنه‌ای فیلم مشهور دیوید فینچر در وست‌اند

موزیکال «مورد عجیب بنجامین باتن»؛ رنج و سرمستی

نمایش موزیکال «مورد عجیب بنجامین باتن» که برگرفته از داستان کوتاهی از اف.‌اسکات فیتزجرالد است، این روزها در وست‌اند لندن روی صحنه است.

به گزارش ایران تئاتر، جیمی پارکر، بازیگر برنده جایزه اولیویه و مالی اوزبورن نقش‌های بنجامین باتن و ایلون کین را در این نمایش ایفا می‌کنند. جیمی پارکر برای بازی در نمایش «هری پاتر» در وست اند شهرت دارد.

همچنین کارگردانی این اثر نمایشی را جترو کامپتون و درن کلارک مشترکا برعهده دارند.

داستان این موزیکال در یک بندر ماهیگیری در شمال کورنوال اتفاق می‌افتد و زندگی بنجامین باتن را روایت می‌کند؛ مردی که پیر به دنیا می‌آید و  هرچه سن او بالاتر می‌رود، جوان‌تر می‌شود؛ انگار مقدر شده که بنجامین سیر زندگی را برعکس طی کند.

دیوید فینچر چند سال پیش (2008) فیلم مشهور «مورد عجیب بنجامین باتن» را بر اساس این داستان کوتاه فیتزجرالد با بازی برد پیت در نقش اصلی و کیت بلانشت، تیلدا سوئینتن و... ساخت که مورد اقبال مخاطبان در سراسر جهان قرار گرفت؛ گویی روایت پررنج و صعب مبارزه و مقاومت انسان در برابر ناملایمات زندگی و پیروزی برابر چالش‌های زیستن و مومن و وفادار بودن به هدف همیشه پرطرفدار بوده است.

اف. اسکات فیتز‌جرالد نویسنده مشهور آمریکایی آثاری مانند «گتسبی بزرگ» را در کارنامه دارد. این نویسنده پرمخاطب و تحصیلکرده دانشگاه پرینستون، به دلیل روایت پرجزییات و قرار دادن شخصیت‌های داستان‌هایش در بستر رویدادهای بزرگ و پرداختن به سیر تغییرشان، تحسین شده است. داستان کوتاه «مورد عجیب بنجامین باتن» اثر این نویسنده بعد از اکران فیلمی بر اساس آن توسط دیوید فینچر و نیز درونمایه انسانی و روانشناختی و روایت دوست‌داشتنی آن مورد توجه بیشتر قرار گرفت. 

نمایش موزیکال «مورد عجیب بنجامین باتن» تا روز اول ژوئیه (دهم تیرماه) روی صحنه خواهد بود.

منبع:واتس آن استیج




مطالب مرتبط

پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود
پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود

کتاب «گامبی وزیر» نوشته والتر تویس به نمایش موزیکال تبدیل می‌شود. پیش‌تر بر اساس این رمان، شبکه نتفلیکس یک مجموعه کوتاه تولید کرده بود که جزو آثار پرمخاطب و موفق سال 2020 به شمار می‌رود.

|

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران