در حال بارگذاری ...
تلاشی شش‌ماهه از سبزوار تا تهران

متین ذبیحی: «هیاهوی بسیار برای هیچ» ادای دینی به شکسپیر است

متین ذبیحی می‌گوید «هیاهوی بسیار برای هیچ» ادای دینی به شکسپیر با تلفیقی از چهار نمایشنامه «مکبث»، «ریچارد»، «لیرشاه» و «هملت» با روایتی امروزی است.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش کمدی «هیاهوی بسیار برای هیچ» به نویسندگی رضا بیغشی و کارگردانی متین ذبیحی قرار است از فردا (دوشنبه 8 خرداد) در تماشاخانه آژمان میزبان مخاطبان باشد.

ذبیحی پیش‌ازاین با نمایش‌های «لنز»، «ماخولوژی» و «سه اورنگ» به‌عنوان بازیگر روی صحنه حضور داشته است و این بار در اولین تجربه‌اش به‌عنوان کارگردان نمایش «هیاهوی بسیار برای هیچ» را روی صحنه خواهد برد.

ذبیحی درباره این نمایش می‌گوید: «ایده اصلی نمایش به اتفاقات و چالش‌هایی اشاره دارد که برای یک بازیگر در مسیر زندگی‌اش رخ می‌دهد.»

او ادامه می‌دهد: «نمایش «هیاهوی بسیار هیچ» حاصل شش‌ماه تلاش گروه ماست که برای اولین بار در سبزوار روی صحنه رفت و اکنون قرار است تا در تماشاخانه آژمان میزبان مخاطبان باشد.»

کارگردان نمایش «هیاهوی بسیار برای هیچ» با بیان اینکه این اثر اصلاً به نمایشنامه شکسپیر که به همین عنوان است، اشاره‌ای ندارد، توضیح می‌دهد: «هر مرحله از این اثر با چهار نمایشنامه از شکسپیر تطبیق پیدا می‌کند تا درنهایت کاراکتر اصلی به سرانجام داستان خود می‌رسد و با چالش‌های زندگی‌اش روبه‌رو می‌شود.»

او نمایش «هیاهوی بسیار برای هیچ» را ادای دینی به شکسپیر می‌داند و می‌افزاید: «مفهوم زندگی کاراکتر این نمایش تنها با عنوان نمایشنامه «هیاهوی بسیار برای هیچ» نزدیک است؛ درحالی‌که این شخصیت تلفیقی از شخصیت‌های نمایش «مکبث»، «ریچارد»، «لیرشاه» و «هملت» را به نمایش می‌گذارد آن هم به شکلی کاملاً امروزی.»

ذبیحی می‌گوید: «این اثر کمدی موقعیت است و هرچه به سمت پایان اثر نزدیک می‌شویم این کمدی تلخ و تلخ‌تر می‌شود.»

او درباره تبلیغات نمایش ادامه می‌دهد: «با توجه به اینکه مدت‌زمان زیادی روی صحنه نیستیم، تبلیغات گسترده‌ای برای کار در نظر نگرفتیم؛ اما با همراهی دوستان و عوامل اجرا در فضای مجازی تبلیغ شد. البته بیشتر از تبلیغات میدانی نیز برای دیده شدن بهتر کار بهره بردیم.»

این کارگردان با بیان اینکه بازی در این نمایش چالش بزرگی برای بازیگر کارش بوده است، توضیح می‌دهد: «بازیگر نمایش در موقعیت‌های مختلفی که برایش ایجاد می‌شود، باید از ویژگی‌های بیانی، بدنی و اجرایی متفاوتی بهره‌مند باشد که این موضوع چالش بزرگی برای بازیگر کار ما بود اما خوشبختانه با انعطاف‌پذیری و همراهی‌اش در مدت کوتاهی که داشتیم، به‌خوبی از عهده این کار برآمد.»

ذبیحی در پایان با اشاره به علاقه‌اش به بازیگری می‌گوید: «بازیگری و کارگردانی هر دو سخت است اما اگر بخواهم بین این دو انتخاب کنم، قطعاً بازیگری را ترجیح می‌دهم چراکه کارگردانی کار بسیار دشوار و پردغدغه‌تری نسبت به بازیگری روی صحنه است.»




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت
نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت

سیدعلی تدین صدوقی: این شب‌ها گذرتان به تئاتر شهر بیفتد در سالن قشقایی می‌توانید تماشاگر نمایش «نفرین رزالین» تازه‌ترین اثر نمایشی مسعود طیبی باشید. نمایشی که درام معروف «رومئو و ...

|

«بیژن و منیژه» میلیاردی شد

«بیژن و منیژه» میلیاردی شد

نمایش «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی در دوهفته نخست اجرای خود، یک میلیاردی شد.

|

نظرات کاربران