در حال بارگذاری ...
عیادت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از غلامرضا پودینه

هنرمند پیشکسوت یک‌سال پس از سقوط در تئاتر شهر، همچنان در بستر بیماری است

بازیگر پیشکسوت تئاتر سیستان و بلوچستان که یک سال پس از سقوط در بخش ماشینری تئاتر شهر همچنان در بستر بیماری است، می‌گوید ایجاد صندوق هنرمندان و بیمه شدن آن‌ها، اقدامی شایسته و قابل تقدیر است ولی این طرح باید تقویت شود و حمایت از اهالی هنر بیش از این‌ها افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سیستان و بلوچستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، از غلامرضا پودینه، هنرمند پیشکسوت که فروردین سال گذشته در تئاتر شهر تهران دچار سانحه شده بود و به همین دلیل هنوز در بستر بیماری قرار دارد، عیادت کرد.  

علی سرگزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: «حمایت از هنرمندان و به ویژه پیشکسوتان باید به گونه‌ای باشد که دغدغه فردای خود را در کهنسالی نداشته باشند، چرا که دغدغه ذهنی و نگرانی از فردای بهتر، مانع تولید آثار فاخر توسط هنرمند می‌شود. لذا همه باید دست به‌دست هم بدهند تا جامعه هنری در آرامش و آسایش خاطر به فعالیت‌های خود بپردازد.»

او ادامه داد: «یک هنرجو برای تبدیل شدن به هنرمندی فاخر، مدت‌ها آموزش و تمرین را پشت سر می‌گذارد. یک پیشکسوت هنر، در کنار گذراندن این دوره‌های آموزشی و تمرین‌ها، سال‌ها عمر خود را برای هنر صرف کرده و تجربه اندوخته است و به همین دلیل موی سپید آن‌ها قداست دارد.»

سرگزی افزود: «جامعه هنری نقشی بسزا در توسعه فرهنگ در جامعه دارد و در روزهایی که کشور اسیر تهاجم فرهنگی بیگانه قرار گرفته است، هنرمندان طلایه‌داران مقابله با این تهاجم هستند و برای همین باید پشتیبان آن‌ها بود تا با دغدغه و نگرانی کم‌تر، روی هنر خود تمرکز کنند.»

غلامرضا پودینه، پیشکسوت تئاتر سیستان و بلوچستان هم در این دیدار گفت: «ایجاد صندوق حمایتی برای هنرمندان و بیمه شدن آن‌ها، اقدام شایسته و قابل تقدیری است اما این طرح می‌توانست با شکل و شیوه بهتری اجرایی شود تا از این طریق کمک‌های بیشتری به آن‌ها صورت پذیرد.»

او ادامه داد: «هنرمندان کارمند نیستند و حقوق ثابت ماهانه ندارند و پروژه‌ای دستمزد دریافت می‌کنند. با چنین شرایطی، گذراندن زندگی معمولی سخت است که چنین شرایطی، شایسته جامعه هنری نیست و باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.»

پودینه افزود: «در جوامع پیشرفته، هنر و هنرمندان مهم‌ترین رکن کشور شناخته می‌شوند و از شرایط زندگی خوبی برخوردارند. امیدوارم روزی هم در کشور ما این‌گونه به هنرمندان نگاه شود، چرا که می‌توانند یک جامعه را در سخت‌ترین شرایط ممکن به آرامش سوق دهند.»

غلامرضا پودینه، 11 فروردین 1401، هنگام اجرای نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان، به دلیل تاریکی فضای پشت صحنه، به بخش ماشینری سالن اصلی تئاتر شهر سقوط کرد. او که از بیمه درمانی برخوردار نبود، با کمک مدیریت تئاتر شهر و اداره‌کل هنرهای نمایشی در بیمارستان فیروزگر بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. با وجود این، به‌دلیل آسیب‌های جدی وارد شده به ناحیه کمر و پا، این هنرمند پیشکسوت، در یک سال گذشته از هرگونه فعالیت هنری، دور مانده است.




مطالب مرتبط

20 ماه پس از بروز حادثه در تئاتر شهر

غلامرضا پودینه دوباره در بیمارستان بستری شد
20 ماه پس از بروز حادثه در تئاتر شهر

غلامرضا پودینه دوباره در بیمارستان بستری شد

غلامرضا پودینه که 11 فروردین 1401 در هنگام بازی در نمایش «دکتر نون...» در سالن اصلی تئاتر شهر دچار حادثه شد و 20 ماه گذشته درگیر عوارض ناشی از ضایعه نخاعی بوده، دوباره از روز پنجشنبه 23 آذر در بیمارستان امام علی (ع) زاهدان بستری شده است.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

در گفت‌وگو با سیدجواد طاهری مطرح شد

ادامه اجراها در تئاترشهر به شرط حضور تماشاگر

سیدجواد طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر با اشاره به اینکه تئاتر ﺑﺪون ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ ﻣﻌﻨﯽ ﻧﺪارد، گفت در ﺳﺎل ﺟﺪﯾﺪ آﺛﺎری ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه‌اﻧﺪ اﮔﺮ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ ﺧﻮدﺷﺎن را ﺑﻪ ﺳﺎﻟﻦ ﺑﯿﺎورﻧﺪ اﻣﮑﺎن اداﻣﻪ اﺟﺮا را ﺧﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ.

|

نظرات کاربران