در حال بارگذاری ...

تجربه دیدن و شنیدن هم‌زمان نمایش کاربردی «رهایی»

علاقه‌مندان به دیدن و شنیدن نمایش کاربردی «رهایی» می‌توانند از امشب این نمایش را هم‌زمان از رادیو نمایش بشنوند و در مرکز رشد و گسترش فرهنگ و هنر، تماشاچی آن باشند.

به گزارش ایران تئاتر، میلاد جباری‌مولانا نویسنده و کارگردان «رهایی» دراین‌باره گفت: نمایش کاربردی درمانی «رهایی» این بار پای حرف‌های ناگفته و محرمانه‌ کسانی می‌نشیند که کودکی خود را به نفع منفعت‌طلبی عده‌ای سودجو در خیابان‌ها و چهارراه‌ها سپری کردند.

او افزود: این نمایش درمانی در تلاش است به بررسی آثار مخرب روحی و روانی روی این افراد بپردازد و مخاطب حضوری و رادیویی در تلاش خواهند بود پس از تحلیل زندگی این افراد که در نمایش روایت می‌شود با کنشگری در سیر نمایش مسیر روشن‌تری برای ادامه‌ زندگی به آن‌ها معرفی کنند.

میلاد جباری‌مولانا طراح و کارگردان این اثر هم باور دارد: ارائه محتوای دراماتیک بدین شیوه می‌تواند آثار بلندمدت آموزشی، تربیتی و تبیینی داشته باشد به دلیل اینکه مخاطب در این شیوه از اجرا فقط تماشاگر یا شنونده صرف نیست چراکه در جای‌جای نمایش در حال مشاهده اجزای کنشگری و حتی تغییر ارکان نمایش است.

این اثر چهارمین تجربه‌ میلاد جباری مولانا در ساختار تئاتر درمانی است؛ او پیش‌تر آثاری همچون نمایش‌های کاربردی «جهنم سرد»، «کمیته مشترک»، «دموکراسی» و بسیاری آثار دیگر به روی صحنه برده است.

داستان نمایش «رهایی» به بررسی زندگی نازنین، کودک کاری که در اثر تصادف در خیابان فوت می‌کند، می‌پردازد و در ادامه سهند ‌و متین که خودشان از کودکان کار هستند از ماجرا می‌گویند، همچنین حمیده مادر نازنین برای پیدا کردن چرایی این حادثه از مخاطبان این نمایش کمک می‌خواهد.

«رهایی» به نویسندگی و کارگردانی میلاد ‌جباری ‌مولانا، تهیه‌کنندگی رادیویی محسن جواهری و مدیر تولید و برنامه‌ریزی حمیده ‌خلدی  اجرا می‌شود.

علیرضا ثابتی، حمیده خراط‌پور، محمود کامشگران و پارسا ‌پیراسته بازیگران این اثر هستند.

این اثر نمایشی از امشب، بیست‌وهشت خردادماه، ساعت 20 از آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود و هم‌زمان در مرکز رشد و گسترش فرهنگ و هنر واقع در خیابان بهشتی، خیابان سرافراز، ابتدای کوچه ششم روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران