در حال بارگذاری ...
انتشارات سوره مهر حوزه هنری دو کتاب تازه منتشر کرد

روش‌های نگارش درام و یک نمایشنامه

کتاب‌های «نوزده، نود‌ونه» نوشته ایوب آقاخانی و «خواب خوب خواب» نوشته سلیم باشکوه از تازه‌ترین آثار تولیدی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است که از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر کتاب شد.

به گزارش ایران تئاتر، کتاب «نوزده، نودونُه؛ درام در نُه صحنه» نوشته ایوب آقاخانی در ۷۲ صفحه به توصیف درام می‌پردازد و با بیان شاهد مثال‌هایی روش‌های نگارش درام را توضیح می‌دهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اصلاً گزینه دیگه‌ای روی میز نیست. همه‌ش دعوای قدرته. معادلات دنیا داره جابه‌جا می‌شه؛ هزینه‌ش رو هم مردم عادی می‌دن؛ مثل همیشه حتی اگه اشتباه انسانی پشتش باشه. چرنوبیل یادت نیست؟ برای اون چشم‌بادومی‌ها هم که «مردم» یعنی «گله». فقط «شماره» عددها عوض می‌شن؛ قدرت جابه‌جا می‌شه تا بعضی‌ها بشینن سرجاشون و بفهمن دنیا دست کیه! این وسط ناصر و نرگس برای دوست‌های صمیمی‌شون گریه می‌کنن و یه جنازه می‌افته وسط خونه ما!»

کتاب «نوزده، نودونُه؛ درام در نُه صحنه» با قیمت ۶۰هزار تومان در بازار نشر در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار دارد.

حضور زنده اسطوره در زندگی انسان معاصر

کتاب «خواب خوب خواب» نیز نمایشنامه‌ای است نوشته سلیم باشکوه که در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

«خواب خوب خواب» روایتی از زندگی خانواده‌ای است که بعد از به کما رفتن و نباتی شدن زندگی یکی از پسران خانواده درگیر مشکلات فراوانی می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است: «خواب خوب خواب» ترسیم هابیل و قابیل یکی از مهم‌ترین اساطیر انسانی است که روایت آن در حصار مکان و زمان خاصی متوقف نمانده است، پرداختن به این اسطوره در کنار پی‌رنگ‌های دیگر که در جریان داستان «خواب خوب خواب» اتفاق می‌افتد نشان از حضور زنده این اسطوره در زندگی انسان معاصر دارد.

در گزیده‌ای از این کتاب می‌خوانیم: «مشهد اگه امام رضا نداشت، کبوتراش چیکار می‌کردن؟»

این کتاب در قطع پالتویی با 60 صفحه و قیمت 55 هزار تومان در بازار نشر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گفتنی است، سلیم باشکوه پیش‌ازاین، نمایشنامه «خواب خوب خواب» را در سال 1396 کارگردانی و روی صحنه برده است.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

نظرات کاربران