در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مطرح کرد

محمدحسین فائزی: استقرار دبیرخانه رویداد بین‌المللی صاحبدلان باعث افزایش سرعت رشد هنرمندان می‌شود

محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، گفت استقرار دبیرخانه بین‌المللی رویداد تئاتر صاحبدلان باعث افزایش سرعت رشد هنرمندان می‌شود و آورده زیادی برای استان قزوین خواهد داشت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌الملل رویداد تئاتر صاحبدلان، در پایان یک سال فعالیت، در حال برگزاری آخرین بخش خود از 28 خرداد تا اول تیر در استان قزوین است.

محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و میزبان این رویداد هنری در شهر زیبا و تاریخی قزوین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با ابراز خشنودی از میزبانی رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان گفت: «ما در بسیاری از موارد به دلیل نداشتن زیرساخت‌های کافی از انجام کارهای بزرگ فاصله می‌گیریم اما این بار با برگزاری رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان سعی کردیم این چرخه را بشکنیم.»

او ادامه داد: «درواقع تلاش کردیم تا با همین زیرساخت‌های نسبتاً محدودی که در اختیار داریم؛ این رویداد را برگزار کنیم. قزوین مانند تهران از لحاظ زیرساخت‌های اجرایی قوی نیست ولی با همین حداقل‌ها برای ارائه کاری آبرومند و شایسته نهایت تلاش‌مان را کردیم.»

این مدیر هنری توضیح داد: «قطعاً با ادامه‌دار بودن روند برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری می‌توان شاهد بهبود و ارتقای زیرساخت‌ها بود. امیدواریم که میزبانی از این رویداد، مقدمه‌ای برای تجهیز سالن‌ها و بهبود شرایط اجرا در قزوین باشد.»

با ادامه‌دار بودن روند برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری می‌توان شاهد بهبود و ارتقای زیرساخت‌ها بود. امیدواریم که میزبانی از این رویداد، مقدمه‌ای برای تجهیز سالن‌ها و بهبود شرایط اجرا در قزوین باشد

او با اشاره به هنرمندان بااستعداد عرصه هنرهای نمایشی این استان گفت: «استان قزوین هنرمندان بااستعداد و شناخته‌شده‌ای دارد که تعدادی از آن‌ها برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر و یا تندیس جشنواره‌های تئاتری نیز هستند اما به دلیل فاصله کوتاه این شهر با تهران و همچنین فقدان تجهیزات مناسب و جای رشد بیشتری که در پایتخت وجود دارد؛ به تهران مهاجرت کرده‌اند.»

مهاجرت معکوس، آورده برگزاری رویدادهای بین‌المللی است

این مدیر فرهنگی-هنری مهاجرت معکوس هنرمندان را آورده برگزاری رویدادهای بین‌المللی دانست و توضیح داد: «اگر رویدادهای بزرگ هنری و فرهنگی در استان‌های کشور اتفاق بیفتند قطعاً هنرمندان با بهبود زیرساخت‌ها و توجه بیشتر به عرصه فعالیت‌شان به دیار خود بازخواهند گشت.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: «این استان از نظر نیروی انسانی حرفه‌ای در تمامی زمینه‌ها نمره بالایی دارد. ما در هنر، فرهنگ، علم و فناوری افراد بااستعداد و پرتلاشی داریم که امیدوارم خیلی زود شاهد ادامه فعالیت‌شان در استان باشیم.»

فائزی با اشاره به برنامه‌های هنری این استان در هفته جاری گفت: «ما در این هفته میزبان دو اتفاق بزرگ هستیم؛ اول رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان و سپس جشنواره مد و لباس که هر دو نیازمند تلاش مضاعف از سوی همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزارکنندگان بوده است.»

او با اشاره به روند اجرایی شدن رویداد تئاتر صاحبدلان افزود: «تاریخ برگزاری رویداد صاحبدلان با کمی تأخیر قطعی شد و ما تا بازه اجرایی شدن این رویداد تنها دو هفته زمان داشتیم؛ درحالی‌که قطعاً برای میزبانی و برپایی چنین برنامههایی آن‌هم با عنوان بین‌المللی نیازمند زمان بیشتری برای انجام اقدامات لازم هستیم. باوجوداین بازهم در همین مدت کوتاه تلاش‌مان بر این بوده است که میزبان خوبی برای مهمانان عزیزمان باشیم.»

اگر رویدادهای بزرگ هنری و فرهنگی در استان‌های کشور اتفاق بیفتند قطعاً هنرمندان با بهبود زیرساخت‌ها و توجه بیشتر به عرصه فعالیت‌شان به دیار خود بازخواهند گشت

او گفت: «آقای مهدی افشار قهرمانی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان قزوین مسئولیت اجرایی این رویداد بین‌المللی را پذیرفتند و با همراهی جمعی از جوانان انجمن سینمای جوانان و همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد از هیچ تلاشی دریغ نکردند.»

این مدیر هنری درباره برپایی دبیرخانه بین‌المللی رویداد تئاتر صاحبدلان در قزوین نیز افزود: «هیچ کاری نشد ندارد و قطعاً با همت همکاران و عزیزانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، قزوین می‌تواند علاوه بر رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان میزبان اتفاقات هنری بیشتری باشد چراکه هم منابع برگزاری چنین اتفاقات فرهنگی و هنری قابل تأمین است و هم کارها به‌خوبی انجام می‌شود و نیروی انسانی حرفه‌ای در این استان وجود دارد.»

خواهان افزایش سرعت رشد هنرمندان استان هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه تعامل بین هنرمندان در رویدادهای هنری باعث رشد می‌شود، گفت: «ما خواهان و علاقه‌مند به افزایش سرعت رشد هنرمندان استان‌مان هستیم و با این نگاه استقرار دبیرخانه رویداد صاحبدلان آورده‌ بسیاری برای قزوین خواهد داشت.»

او افزود: «باید در نظر داشته باشیم که حضور هنرمندان داخلی و خارجی در استان‌ها، هوای تازه و تجربه‌های جدید به ارمغان می‌آورد. این بخشِ ناگزیر زندگی است که آدم‌ها پس از مدتی برای خودشان هم تکراری می‌شوند ولی با ورود افراد جدید و تجربه‌های نو بر آموخته‌ها و تجربه‌های‌شان اضافه می‌شود و قطعاً با تعاملات فرهنگی و هنری بین هنرمندان اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.»

هنرمندان، سفیران معرفی استان در سطح ملی و بین‌المللی هستند

فائزی در پایان با اشاره به اینکه هنرمندانی که به استان‌ها می‌آیند، هر یک سفیری برای معرفی هنر، فرهنگ و آداب و سنن شهر میزبان خواهند بود، گفت: «قزوین به لحاظ تعداد آثار ثبت‌شده در میراث فرهنگی رتبه اول کشور را داراست. بیش از ۱۳۰۰ اثر ملی -که برخی به ثبت جهانی رسیده‌اند- در این شهر وجود دارد اما متأسفانه آن‌طور که بایدوشاید در سطح جهانی و حتی ملی شناخته نشده‌اند و قطعاً این رفت‌وآمدها علاوه بر رونق بخش هنری و فرهنگی، به شناخت بهتر و در نتیجه توسعه گردشگری استان نیز منجر می‌شود.»




مطالب مرتبط

اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است
اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضور در تماشاخانه سنگلج و تماشای نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان، از حمایت گروه‌های شهرستانی، گیشه تئاتر و تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه گفت.

|

همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد
همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد

مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به‌منظور همکاری متقابل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اهمیت حفظ تماشاخانه تاریخی سنگلج، از نظارت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌و‌ساز ساختمان مجاور این سالن خبر داد.

|

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود

مدیرکل هنرهای نمایشی، طی پیامی درگذشت زنده‌یاد نصرت‌الله میرزایی را تسلیت گفت. کاظم نظری زنده‌یاد میرزایی را از شبیه‌خوانان پیشکسوت شهر خمین دانست که بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد

نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد

نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 31 فروردین‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق اعلام اداره کل هنرهای نمایشی نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با مجموع 3 اجرا و میزبانی از یک هزار و 382 مخاطب توانست به فروشی معادل 312 میلیون و 300 ...

|

جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت
جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت

در حالی که این روزها سه نمایش از شهرهای شیراز، بهبهان و ماهشهر با حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی در تهران در حال اجرای عمومی هستند، کارگردان‌های این آثار، ضمن امیدواری به ادامه و استمرار این جریان، از سختی‌های حضور گروه‌های تئاتری استان‌ها در پایتخت می‌گویند.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

نظرات کاربران