در حال بارگذاری ...
در موسسه هنرمندان پیشکسوت

خسرو حکیم‌رابط نمایشنامه‌نویسی درس می‌دهد

عباس عظیمی، توجه به مباحث آموزشی را از اولویت‌های مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت دانست و خبر داد در این راستا، خسرو حکیم‌رابط، اولین دوره عالی نمایشنامه‌نویسی صحنه‌ای را در این موسسه برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایران تئاتر، خسروحکیم رابط، نویسنده پیشکسوت، اولین دوره عالی نمایشنامه‌نویسی صحنه‌ای را شهریورماه در موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار می‌کند.

عباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این خصوص گفت: «زمان بازسازی ساختمان جدید موسسه در سال 1395 تلاش‌مان بر این بود تا فضاهایی مثل گالری، آتلیه عکس و فیلم، استودیو موسیقی، استودیو صداگذاری سینما، سالن همایش، فضای آموزشی و همچنین فضایی برای تمرین و اجرای نمایش آماده کنیم که با حمایت متولیان وقت این اتفاق افتاد، هرچند به دلیل نواقص جزئی هنوز نتوانسته‌ایم از دو استودیو موسیقی و سینمایی استفاده کنیم.»

او افزود: « در بند 3 ماده 6 اساسنامه موسسه که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، یکی از مهم‌ترین کارها در موسسه، انتقال تجارب هنرمندان پیشکسوت به نسل آینده و میراث‌بانی هنر و تجربه این عزیزان است. در همین راستا امروز برای مباحث آموزشی در مرحله اول در حوزه نمایشی، استاد حکیم‌رابط پیش‌قدم شده‌اند و به‌زودی فراخوان‌های مرتبط با دیگر استادان در تمامی رشته‌های هنری را منتشر خواهیم کرد.»

عظیمی ادامه داد: «خسرو حکیم رابط، استاد چند نسل از دانشجویان و هنرجویان نمایش و نمایشنامه‌نویسی بوده و هست. به‌طوری‌که هنوز هم بسیاری از نویسندگان مطرح، نوشته‌های خود را نزد او می‌برند و ازنظرها و ایده‌های او بهره‌ می‌گیرند.»

حکیم رابط بیش از 70 سال قبل، معلمی را از دبستان «امیر عضد» شیراز آغاز کرد و بیش از نیم‌قرن است که در موسسات آموزش عالی گوناگون همچون دانشگاه تبریز، دانشکده هنرهای دراماتیک، دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اراک و ... تدریس می‌کند.

ازجمله آثار حکیم‌رابط می‌توان به فیلمنامه‌های «ارض موعود»، «فصل خون»، «دست هزار بلوچ»، «تشنگی، آب، چرخ»، «گذر از ظلمات» و نمایشنامه‌های «آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند» و «سهراب شنبه» اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره باید مشخصات خود را به شماره 30007322 پیامک کنند.

 




نظرات کاربران