در حال بارگذاری ...
با حضور همسر و فرزند زنده‌یاد اکبر رادی

شب‌چراغ نمایش «شب روی سنگفرش خیس» روشن شد

مراسم افتتاحیه و آیین شب‌چراغ نمایش «شب روی سنگفرش خیس» با حضور همسر و فرزند زنده‌یاد اکبر رادی و علاقه‌مندان آثار این درام‌نویس بزرگ برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، مراسم افتتاحیه و آیین شب‌چراغ نمایش «شب روی سنگفرش خیس» با حضور بانو عنقا و آرش رادی، همسر و فرزند زنده‌یاد اکبر رادی در میان استقبال تماشاگران وعلاقه‌مندان آثار این نمایشنامه‌نویس بزرگ ایران زمین برگزار شد.

میکائیل شهرستانی (مدرس، بازیگر و کارگردان تئاتر) که نمایشنامه «شب روی سنگفرش خیس» را طراحی و کارگردانی کرده، در ابتدای این مراسم و ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: «نمایشنامه «شب روی سنگفرش خیس» پیش‌ازاین اجرا شده بود، ولی خیلی میل داشتم که این اثر را خودم تجربه کنم با دراماتورژی و دیدگاه شخصی خودم، البته شاید تلخیص عبارت درست‌تری باشد چراکه با اجازه نماینده استاد رادی و یادگار آن استاد یگانه کمی کار را جمع‌وجورتر کردیم. خواهش کردیم از بانو عنقا و همین‌طور آرش رادی نازنین که امشب تقبل زحمت کنند و تشریف بیاورند و چراغ نمایش را روشن کنند.»

او درباره اکبر رادی گفت: «باید باور کنیم که رادی یگانه درام‌نویس ایران در کنار استاد بیضایی، در قله درام این سرزمین ایستاده است.»

همچنین شهرستانی در ادامه تماشاگران را تنها حامی تئاتر عنوان کرده و گفت: «ما حامی مالی نداریم. رفتیم و صحبت کردیم که به این نمایش کمک بشود تا شرایط اجرا در این سالن مهیا شود. باز مثل سابق، مثل این چهل‌ودو،سه سالی که در تئاتر بوده‌ام دست بر زانویم گذاشته و با کمک دوستان صحنه را آراستیم و آماده کردیم که خواهید دید. نمی‌دانم که چقدر مورد قبول‌تان واقع شود اما آرزو می‌کنم اجرای دل‌چسب و خوبی درخور نام این بزرگ‌مرد درام ایران ببینید.»

باید باور کنیم که رادی یگانه درام‌نویس ایران در کنار استاد بیضایی، در قله درام این سرزمین ایستاده است

این هنرمند با بیان اینکه همچنان و در سن شصت‌ویک‌سالگی در حال دویدن است از حمایت خانواده رادی قدردانی کرد و گفت: «خانواده رادی بسیار به من کمک کردند. همین‌که به من اجازه می‌دهند کارهای این بزرگ‌مرد را کار کنم، برایم بزرگ‌ترین افتخار است. امیدوارم راضی باشند و با راهنمایی و هدایتی که داشتند با رضایت قلب از سالن خارج شوند.»

در ادامه این مراسم، همسر زنده‌یاد رادی، پیش از افروختن شب‌چراغ نمایش «شب روی سنگفرش خیس» در سخنانی گفت: «قبل از هر چیز از جناب شهرستانی تشکر می‌کنم که با عشق و علاقه‌ای که به رادی و کارهای او دارند، اجرای نمایشنامه‌هایش را پیگیری می‌کنند. خانواده رادی از هر نظر همراه او هستند.»

او افزود: «گویا امشب افتتاحیه است برای «شب روی سنگفرش خیس»؛ ان‌شاءالله که با دیدن زحمات بازیگران و گروه آقای شهرستانی همه ما خوشحال و راضی برگردیم، آن‌قدر خوشحال که بارها و بارها بیایم و این کار را ببینیم.»

عنقا نمایشنامه «شب روی سنگفرش خیس» را یکی از کارهای حساس و بااحساس رادی برشمرده و ابراز امیدواری کرد که تماشاگران هم آن احساس آن را درک کنند و ادامه داد: «این نمایشنامه در مقطع زمانی ویژه‌ای نوشته شده و رویدادهای همان سال‌ها را برای استاد عزیزمان در دانشگاه و حواشی که در پی داشته، نشان می‌دهد. امیدوارم اجرای این اثر نمایشی مورد توجه‌تان قرار بگیرد.»

نمایش «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی میکائیل شهرستانی هر شب غیر از شنبه‌ها در ساعت 20:15 روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.




مطالب مرتبط

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

نظرات کاربران