در حال بارگذاری ...
نظیر برهان‌زهی، هنرمند ایرانشهری مطرح کرد

تئاتر سیستان و بلوچستان نباید در زاهدان خلاصه شود

نظیر برهان‌زهی، هنرمند ایرانشهری با وجود مشکلات زیربنایی سیستان و بلوچستان، امیدوار است پیرو تصمیمات گرفته شده در سفر مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، تئاتر این استان شکوفا شود و رونق یابد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، سفری سه‌روزه به سیستان و بلوچستان داشت و با پیمودن جنوب تا شمال این استان، با هنرمندان 14 شهر دیدار کرد.

این دیدارها با هدف شناسایی مشکلات و کمبودهای موجود، برنامه‌ریزی و آغاز اقدامات اجرایی برای بهبود وضعیت تئاتر و هنرمندان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نظیر برهان‌زهی، هنرمند اهل ایرانشهر، در واکنش به این سفر، مشکلات و موانع پیشرفت تئاتر سیستان و بلوچستان را در گفت‌وگویی برشمرد و راهکارهایی ارائه داد.

برهان‌زهی گفت: «در سیستان و بلوچستان، متأسفانه تمرکز روی تئاتر زاهدان است. هنرمندان دیگر شهرها کم‌تر دیده می‌شوند و حتی در جشنواره استانی هم حضوری درخور ندارند. انتظار ما این است که هنرمندان دیگر شهرهای استان نیز بتوانند تئاتر کار کنند.»

این هنرمند افزود: «در چند سال گذشته، ما حضوری در جشنواره تئاتر استانی نداشتیم. برای همین، پیشنهاد مهمی در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی درباره راه‌اندازی انجمن هنرهای نمایشی در جنوب استان سیستان و بلوچستان به مرکزیت ایرانشهر مطرح کردیم که امیدواریم به عمل برسد.»

او ادامه داد: «کاظم نظری، شاید دومین مدیرکلی است که به سیستان و بلوچستان آمد و به مطالبات هنرمندان گوش داد. جای خوشحالی دارد که مدیرکل هنرهای نمایشی کشور قول داد که تجهیزات فنی و نوری برای پلاتوها و سالن‌ها فراهم شود. امیدوارم با توجه به دیدار ایشان از زیرساخت‌های موجود استان، تئاتر همه شهرهای سیستان و بلوچستان متحول شود.»

برهان‌زهی در این زمینه پیشنهاد داد: «معتقدم که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، باید تفاهم‌نامه‌ای با ارگان‌ها، دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و... به انعقاد برساند تا از تولیدات فرهنگی پشتیبانی شود.»

او افزود: «ما همجوار با پاکستان و مناطق آزاد هستیم و می‌توانیم همکاری‌های بسیار خوبی با آن‌ها داشته باشیم که این امر می‌تواند باعث کسب درآمد برای اهالی تئاتر استان باشد.»




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

یادداشتی بر نمایش «همکارها» به کارگردانی پریسا محمدی

متنی تأثیرگذار و اجرایی درخور تفکر
یادداشتی بر نمایش «همکارها» به کارگردانی پریسا محمدی

متنی تأثیرگذار و اجرایی درخور تفکر

عباس شاه‌محمدزاده: جان هاج، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس اسکاتلندی، اولین نمایشنامه خود را با عنوان «همکارها» از فیلمی اقتباس می‌کند که این فیلم هرگز ساخته نمی‌شود و اسمی از آن به ...

|

نظرات کاربران