در حال بارگذاری ...

گزارشی از اجرای نمایش در تالارهای تهران

تالارهای نمایشی تهران با چند نمایش جدید این هفته به کار خود ادامه می‌دهند. به گزارش سایت ایران تئاتر، علی رغم این که ساعت شروع اغلب اجراها به بعد از افطار موکول شده اما این امر از استقبال تماشاگران از تئاترها نکاسته و اجراهای گذشته همچنان پرتماشاگر و اجراهای جدید نیز منتظر تماشاگران هستند.

مجموعه تئاترشهر
تالار اصلی: در این تالار نمایش"باغ شکر پاره" به نویسندگی و کارگردانی قطب‌الدین صادقی به اجرای خود ادامه می‌دهد. این اجرا که به شیوه نمایش‌های روحوضی کار شده جزء معدود تجربه‌های کمدی قطب‌الدین صادقی است. 
در این نمایش که ساعت 20:15 روی صحنه می‌رود بازیگرانی چون سامان دارابی، کرامت‌ رودساز، کاظم هژیرآزاد، مصطفی عبداللهی و رهام مخدومی به ایفای نقش می‌پردازند.
تالار چهارسو: در این تالار نمایش"خشکسالی و دروغ" نوشته و کار محمد یعقوبی همچنان با استقبال تماشاگران و کمبود بلیط مواجه است. این نمایش که درباره مفهوم دروغ در زندگی شخصی و خانوادگی است، ساعت 20:30 با حضور بازیگرانی چون علی سرابی، مهدی پاکدل، رویا دعوتی و آیدا کیخایی روی صحنه می‌رود.
تالار سایه: در این تالار نمایش"مرثیه‌ای برای یک سبک وزن" به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی به تازگی اجرای خود را آغاز کرده است.
این نمایش که تجربه‌ای کمدی در کارنامه آقاخانی محسوب می‌شود با حضور بازیگرانی چون هدایت هاشمی، افشین هاشمی، نگار عابدی و خسرو احمدی روی صحنه رفته است.
"مرثیه‌ای برای یک سبک وزن" ساعت 20:15 پذیرای علاقه‌مندان است.
تالار قشقایی: با پایان یافتن نمایش"شهر شطرنجی" نوشته فرهاد نقدعلی و به کارگردانی رضا حامدی‌خواه این تالار از این هفته با نمایش"مهر هفتم" به نویسندگی و کارگردانی سعید شاپوری به کار خود ادامه خواهد داد.
"مهر هفتم" که از فیلمی به همین نام به کارگردانی اینگمار برگمن اقتباس شده، در ادامه تجربه قبلی شاپوری یعنی"نور زمستانی" است که آن هم براساس فیلمی از اینگمار برگمن کارگردان بزرگ سوئدی اقتباس شده بود.
"مهر هفتم" ساعت 20:30 در این تالار روی صحنه می‌رود.
کارگاه نمایش: در این سالن همچون هفته گذشته نمایش"مجلس برادرکشی" نوشته تقی همتی‌نیا و سیروس همتی و با کارگردانی سیروس همتی به صحنه خواهد رفت.
این نمایش که پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی ـ سنتی به صحنه رفته بود، از داستان فریدون و سه پسرش اقتباس شده است.
"مجلس برادرکشی" ساعت 20:45 و با مدت زمان 45 دقیقه روی صحنه می‌رود.
تالار مولوی
سالن اصلی: در سالن اصلی این تالار نمایش"بوبوک" به نویسندگی و کارگردانی بنفشه اعرابی به صحنه رفته است.
این نمایش که اقتباسی از یکی از داستان‌های داستایوفسکی است، ساعت 18 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
در"بوبوک" بهرام سروری‌نژاد، علی برجی، طوفان مهردادیان و پریسا محمدی به ایفای نقش می‌پردازند.
در نوبت دوم این تالار نمایش"پرواز بر فراز تیر چراغ برق" به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا اجاقی اجرای خود را از هفته گذشته آغاز کرده است.
این نمایش داستان جوانی را بازگو می‌کند که برای به دست آوردن دختر مورد علاقه‌اش از تیر چراغ بالا می‌رود.
در این نمایش که ساعت 20:30 و با مدت زمان 90 دقیقه به صحنه می‌رود، مجید علم‌بیگی، آرش میراحمدی، مدیا ذاکری و سمیه آباده به ایفای نقش می‌پردازند.
تالار کوچک: در این تالار"در این شهر فرشته‌ای وجود ندارد" نوشته شهرام احمدزاده به کارگردانی بیتا خارستانی از هفته گذشته اجرای خود را آغاز کرده است. در این نمایش که ساعت 19:15 دقیقه به صحنه می‌رود، غزاله جزایری، عباس جمالی، آرمین ریاضی‌فر، فاطمه سرلک و هوتن شکیبا بازی می‌کنند.
تماشاخانه ایرانشهر
سالن شماره 1: در این سالن نمایش"زال و رودابه" نوشته عزت‌الله مهرآوران به کارگردانی نادر رجب‌پور به اجرای خود ادامه می‌دهد.
این نمایش که اقتباسی از داستان شاهنامه‌ای"زال و رودابه" است، تلفیقی از موسیقی، دیالوگ و حرکات موزون است و ساعت 20:30 پذیرای علاقه‌مندان است.
سالن شماره 2: در این سالن نمایش"سگ ـ سکوت" نوشته طلا معتضدی و به کارگردانی آروند دشت‌آرای به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.
این نمایش با حضور بازیگرانی چون بابک حمیدیان، پانته‌آ بهرام و باران کوثری به صحنه رفته و ساعت اجرای آن 20:30 است.
در این سالن و با پایان این نمایش، اجرای"خنکای ختم خاطره" نوشته حمیدرضا آذرنگ و به کارگردانی نیما دهقان و با حضور بازیگرانی چون هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقت‌دوست و علی سرابی جایگزین"سگ ـ سکوت" خواهد شد.
تماشاخانه سنگلج
در این تالار نمایش"قولنج" نوشته داود فتحعلی‌بیگی و به کارگردانی حسین بابایی همچنان تا پایان ماه مبارک رمضان روی صحنه خواهد ماند.
این نمایش که از آغاز ماه رمضان ساعت اجرایش از 19 به 21 تغییر یافته با حضور هنرمند بزرگ عرصه سیاه بازی سعدی افشار روی صحنه رفته است.
با پایان نمایش"قولنج" نمایش"هاملت با سالاد فصل" نوشته اکبر رادی و به کارگردانی هادی مرزبان اجرا خواهد شد.
خانه نمایش
در خانه نمایش اداره تئاتر نیز نمایش"منتشا‌" نوشته مهران رنجبر و به کارگردانی مجید رحمتی به اجرای خود ادامه می‌دهد.
در این نمایش که تنها نقش آن را مهران رنجبر بازی می‌کند پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های‌ آئینی ـ سنتی به صحنه رفته بود.
"منتشا" هر روز ساعت 18:30 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
تالار هنر
این تالار همچنان میزبان نمایش"زندگی کوتاه است" نوشته و کار مهدی مهدی‌آبادی است.
این نمایش که ساعت 18:30 به صحنه می‌رود برای رده سنی کودک و نوجوان طراحی شده و به داستان دوستی یک مترسک و یک آدم برفی می‌پردازد.
تالار محراب
در این تالار نمایش"ماه در مرداب" نوشته فارس باقری و به کارگردانی محمد کوروش‌نیا ساعت 19‌ روی صحنه رفته است.
این نمایش که کاری از گروه تئاتر بهمن است علی نرگس‌نژاد را به عنوان طراح صحنه در کنار خود دارد.
"ماه در مرداب" ساعت 18 روی صحنه می‌رود.
تالار مهر
در تالار مهر حوزه هنری نیز نمایش"ترانه آب" به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی به اجرای خود ادامه خواهد داد.
این نمایش ساعت 17 روی صحنه خواهد رفت.
خانه کوچک نمایش
خانه کوچک نمایش که زیر مجموعه دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است از این هفته اجرای عمومی نمایش‌های دانشجویی را آغاز کرده و به عنوان نخستین اجرا"من ـ مکبث ـ تو" به کارگردانی فرزین ریحانی‌راد در این تالار روی صحنه رفته است.
این نمایش که اقتباسی آزاد از"مکبث" نوشته ویلیام شکسپیر است ساعت 16:30 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.