در حال بارگذاری ...

شرکت بیش از 960 عنوان اثر در جشنواره

جشنواره تئاتر رضوی در هفتمین دوره برگزاری با رشد آماری قابل توجه مورد استقبال گسترده گرو‌های نمایشی کشور، فعالان عرصه تئاتر و تعزیه و آئین قرار گرفت.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی با اعلام این خبر افزود: جشنواره تئاتر رضوی در هفتمین دوره خود با گسترش ساختار رقابتی جشنواره در قالب بخش‌های مختلف نمایش‌های صحنه‌ای، تجربی‌، کودک و نوجوان، عروسکی، نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی، خیابانی، تعزیه و آئین، پژوهش، تولید متون نمایشی، عکس و پوستر با همراهی و شرکت وسیع خانواده تئاتر کشور روبه‌رو شد.
برپایه این خبر، بالغ بر 960 عنوان اثر در بخش‌های مختلف این دوره جشنواره شرکت کردند. 253 عنوان در بخش نمایش‌های صحنه‌ای و تجربی، 356 اثر در بخش عکس و پوستر، 75 عنوان در بخش تعزیه و آئین، 31 عنوان در بخش نمایشهای خیابانی، 65 عنوان در بخش نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی، 66 عنوان در بخش تولید متون نمایشی، 20 عنوان در بخش پژوهش و 75 عنوان در بخش کودک و نوجوان و عروسکی شرکت کردند. این در حالی است که هنرمندان عرصه نمایش از اغلب شهرهای کشور برای دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره اثر ارسال کردند.
براساس اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی عناوین شهرهای ثبت شده در دبیرخانه به این ترتیب است: چناران، مشهد، گرمه، تهران، کرج، اسلامشهر، ساری، قائم شهر، مینودشت، ارومیه، مرند، اردبیل، بروجن، شهرکرد، پل دختر، رشت، زنجان، خرمشهر، اراک، گناوه، قم، اهواز، برازجان، شاهرود، خمینی شهر، اصفهان، سنندج، خوانسار، رودسر، کارون، میبد، سبزوار، تبریز، خوی، گنبدکاووس، بوشهر، تربت حیدریه، کاشمر، کرمان، تفرش، پاکدشت، رودهن، ساوجبلاغ، بابلسر،گرمسار، تنکابن، یاسوج، ملایر، آبادان، دهلران، همدان، قروه، لاهیجان، آستانه اشرفیه، زرین شهر، قوچان، الیگودرز، سقز، نوشهر، بندرانزلی، کردکوی، بندرماهشهر، هشتگرد، کنگان، گناوه، بروجرد، لنگرود، دشت آزادگان، یزد، اسلام آباد غرب، خرمشهر، پل دختر، سمنان، پارس آبادمغان، فولادشهر، زاهدان، دزفول و شوش دانیال. هنرمندان شهرهای فوق برای این دوره جشنواره تئاتر رضوی اثر ارائه داده اند.
در این خبر آمده است: برگزاری شش دوره جشنواره تئاتر رضوی و روند رشد و استعلایی این حرکت در سالهای اخیر بویژه از دوره چهارم جشنواره، جشنواره تئاتر رضوی را به یکی از جریان های موثر در تئاتر کشور تبدیل کرده است.
استقبال وسیع هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و پژوهشگران و گستره شمول فراملی این رویداد خجسته فضا و بستر مناسب و موثر را برای بازشناسی بینش و تفکرات امام رضا‌(ع) در زندگی فردی و اجتماعی و ارائه رویکردها و نگرش نوین به تاثیرات، اندیشه، تعالیم و کرامات، معجزات و برکات آن امام همام در طول تاریخ و در فضای امروز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نمایشی در متون دینی و رضوی با نگاهی به جریان‌های پیشرو تئاتر جهان فراهم می‌آورد.