در حال بارگذاری ...

اعضای شورای عالی مشاوران کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران منصوب شدند

در دومین نشست شورای عالی مشاوران کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، احکام اعضای این شورا از سوی رییس این کانون اهدا شد.

به گزارش ایران تئاتر، در دومین نشست شورای عالی مشاوران کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، بازنویسی اساس‌نامه‌ این کانون با حضور اعضای این شورا آغاز شد.

طی این نشست، اعضای شورای عالی مشاوران کانون متشکل از محمد امیریاراحمدی، محمد رحمانیان، نادر برهانی مرند و افروز فروزند احکام خود را از حمیدرضا نعیمی، رییس هیئت‌مدیره‌ وقت کانون دریافت کردند.

حمید امجد، دیگر عضو شورای عالی مشاوران این کانون است که به دلیل سفر کاری در این جلسه حضور نداشت.

بر همین اساس، اعضای شورای عالی مشاوران از میان نمایشنامه‌نویسان مجربی انتخاب‌شده‌اند که خود تجربه‌ی کار صنفی دارند و بعضی از آن‌ها در هیئت‌مدیره‌های پیشین کانون نیز حضور داشته‌اند.

از نخستین فعالیت‌هایی که با همراهی اعضای شورای عالی مشاوران در حال انجام است، بازنگری و بازنویسی اساس‌نامه‌‌ کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران است که از نگارش نسخه‌ اولیه‌ آن حدود 24 سال می‌گذرد و ضرورت بازنویسی و به‌روز کردن آن مورد تائید اعضای هیئت‌مدیره دوره‌های قبلی این کانون بوده است.

هیئت‌مدیره‌ فعلی کانون، اساس‌نامه‌ پیشین را بازنویسی کرده و آن را برای دریافت نظرات ایشان، در اختیار شورای عالی مشاوران قرار داده است.

از دیگر فعالیت‌هایی که همزمان با بازنویسی اساس‌نامه پیش می‌رود، تعیین کف دستمزد نمایشنامه‌نویسان و مترجمان نمایشنامه است که از آیین‌‌نامه‌ پیشین آن، بیش از 10 سال می‌گذرد و در این مدت، دستمزد نمایشنامه‌نویسان و مترجمان نمایشنامه به‌روز نشده است و با توجه به افزایش نرخ تورم و تغییر شرایط اجتماعی و اقتصادی، این بازنگری نیز به‌شدت از سوی اعضای هیئت‌مدیره‌ این کانون احساس می‌شد.

در حال حاضر هیئت‌مدیره‌ کانون، این آیین‌نامه را نیز بازنویسی کرده و در اختیار شورای عالی مشاوران گذاشته است تا پس از تصویب نهایی آن و به‌زودی، کف دستمزد نمایشنامه‌نویسان، مترجمان نمایشنامه و دراماتورژها به‌صورت عمومی، اعلام رسمی شود.

آیین‌‌نامه‌ پیشین تعیین کف دستمزدها همراه با خلاصه‌ گروه‌بندی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان نمایشنامه هم‌اکنون در وب‌گاه خانه‌ تئاتر وجود دارد.

در دومین نشست این شورا بهزاد صدیقی، شهرام احمدزاده، آرام محضری، مریم منصوری از اعضای هیئت‌مدیره و بازرس این کانون نیز حضور داشتند




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود
در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود

احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» که به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت یلدا مطابق همه آن چیزی بوده که در فرهنگ ایران بوده است و آن این‌که تاریکی به‌روشنی رسیده؛ شب به‌روز ختم شده و امید در پس ناامیدی متولد ...

|

با ترجمه‌ای از غلامرضا شهبازی

«رسوس» اثری از اوریپید منتشر شد
با ترجمه‌ای از غلامرضا شهبازی

«رسوس» اثری از اوریپید منتشر شد

کتاب نمایشنامه «رسوس» اثری از اوریپید تنها تراژدی برجامانده یونانی ا‌ست که پی‌رنگ آن مستقیما برگرفته از قطعه حماسی است که امروزه به‌عنوان سرود دهم ایلیاد شناخته می‌شود، از انتشارات بیدگل منتشر شد.

|

با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد
با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد

بیش از دو سال از درگذشت صادق صفایی، هنرمند تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه می‌گذرد و روز گذشته، هم‌زمان با سالروز تولد او، کتابخانه شخصی‌اش به خانه تئاتر اهدا شد.

|

نظرات کاربران